Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gjerdum motorklubb med RC avdeling ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gjerdum motorklubb med RC avdeling ?

    Har vært i kontakt med Gjerdrum motorklubb angående og få til en avdeling får rc,
    vi trenger en offroad bane her på Romeriket , etter at det ble slutt på Hellerudsletta , og isteden får og danne en helt ny klubb så kan vi jo bruke den vi har , de har området og bygge bane på.
    Vi har blitt kaldt inn til årsmøte den 13/2 kl 18:30 på smia kafe på Ask hvis det er noen som kunne tenke seg og være med på dette så kan de kontakte meg på PM eller i denne tråden.
    jeg tenker på og få bygd en bane som er etter de retningslinjer som motorsportforbundet krever for og kunne arangsjere løp osv. håper noe av dere litt mer erfarene førene her på Romeriket kunne være med på dette , og klarer vi og skrape sammen nok medlemmer så virket klubben veldig innterisert i dette .
    Kniplia motorsenter ligger ca 1,5 mil fra både Lillestrøm og Jessheim og ca 7 km fra kløfta
    håper noen fler er innterisert i og møte opp på årsmøtet .
    Tor øyvind Andersen 74
    Gjerdrum Motorklubb nå snart med egen Buggybane

  • #2
    har ikke sjans til å stille på årsmøtet desverre.
    men hva med å foreslå å bygge et anlegg hvor det kan kjøres alt i fra 1:10 og opp til 1:6. det er mange fører i Oslo som gjerne vil være med å kjøre men om ikke har noe tilbud.
    A REAL TWIN IS A V-TWIN.
    alt under 1200 cc er en startmotor.
    R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

    Comment


    • #3
      Takker for det Crazy , hvor mange er dere som kjører 1:6 her i området ? jeg må jo låkke med mange medlemmer , eller så virket det jo som det var laber interrese for en bane på romeriket siden du er den eneste som har svart
      Tor øyvind Andersen 74
      Gjerdrum Motorklubb nå snart med egen Buggybane

      Comment


      • #4
        JEG er VELDIG intr..!!

        Vi er en 3-4 stk som gjerne er med og bygger bane, selv om ikke noen av oss har ambisjoner om å konkurrere...
        Savner en bane i nærheten, blir litt vel langt å kjøre til andre sia av by'n bare for å rase fra seg litt..
        Runar Krogstad 75 mod
        Inferno US Sport, Losi 8-T, Tamyia TB02 D, Xray NT 18MT, E-Flite Blade CX2, Swift Delta, Kyosho MiniUm, Sunstorm 1000

        Comment


        • #5
          vi er en del rimelig nærhet som ønsker å kjøre på bane, jeg har 4 kollegaer som alle kjører large scal eå jeg vet om 5-8 stk til i Oslo som også kunne tenke seg et sted å kjøre.

          å det er sikekr mnage som jeg ikke kjenenr til helelr som vil være med å kjøre, Large scale off road er på full fart opp å det er fult mulgi å da noen medlemer på å involvere Large scale i anlegget.
          A REAL TWIN IS A V-TWIN.
          alt under 1200 cc er en startmotor.
          R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

          Comment


          • #6
            ja da begyner ting og høres litt bedre ut , jeg må jo låkke med medlemmer
            Tor øyvind Andersen 74
            Gjerdrum Motorklubb nå snart med egen Buggybane

            Comment


            • #7
              Da har jeg vært på årsmøte i klubben i dag og de virket veldig interisert i dette de ville til og med ha med to i fra oss i styret , de er en klubb som har eksistert siden 91 ,og er en klubb med god økonomi og ikke mins de har et område vi kan disponere der det finnes alle fasiliteter med kiosk og brakker med bord og stoler og toalett, men vi er jo avhengie av og skaffe en del medlemmer så jeg ber alle som ønsker en or bane på romeriket til og melde sin interesse her eller på pm til meg, det er ikke sånn at man må bytte klubb for og kjøre løp hvis man ikke ønsker dette , det er jo låv og være med i flere klubber , men vi trenger en or bane her nord for oslo og større mulighet en det er nå til et ordentelig seriøst anlegg har det ikke vært siden hellerudsletta ble bygd så kom igen og hiv dere med
              NB dette er ikke noen bindende påmelding pr dags dato kun en interesseliste.
              Last edited by 007; 13 February 2008, 21:50.
              Tor øyvind Andersen 74
              Gjerdrum Motorklubb nå snart med egen Buggybane

              Comment


              • #8
                Da melder jeg igjen min intr...
                Og hvertfall 3 stk til som ikke er inne på forumet...
                Runar Krogstad 75 mod
                Inferno US Sport, Losi 8-T, Tamyia TB02 D, Xray NT 18MT, E-Flite Blade CX2, Swift Delta, Kyosho MiniUm, Sunstorm 1000

                Comment


                • #9
                  Det er bare nydelig
                  Tor øyvind Andersen 74
                  Gjerdrum Motorklubb nå snart med egen Buggybane

                  Comment


                  • #10
                    melder min interesse jeg og
                    Ronnie Hagane 87 mod. Lillestrøm "Anything worth doing is worth over-doing"
                    Losi 8T Picco 28 Futuba S9351x2 Dynamite Pipe = Losi Mini T BL og LiPo
                    Losi Micro T BL og LiPo = Tamya TB02-D BL og LiPo = Spectrum Radioutstyr

                    Comment


                    • #11
                      Min interesse er og registrert med dette svaret.

                      Men da må det bli plass til 1/6

                      Legg de store hoppa/pukkelrygg som deler i shortcuts

                      Comment


                      • #12
                        Kom over et sett med ganske så fine regler.

                        hvertfall for LS biler. de andre klassene har jo regler pr dags dato.


                        Sakset fra kommende DASU reglene i danmark.
                        Dette er IKKE de endlige reglene.

                        men noe slikt ville tillatt tilnærmet alle med LS å kjøre mot hverandre

                        Men det er vel fare for at NMF herper reglene med tonnevis med sub/under paragrafer og regler osv

                        74.820 Karosseri og vinge:
                        Karosseriet skal være af den type, der anvendes i off-road ørkenløb og trials. Det er tilladt at anvende en vinge af følgende dimensioner:
                        a. Vingemål: Max. 300 x 140 mm.
                        b. Højde: Max. 360 mm. med affjedringen helt nedtrykket.
                        c. Overhæng: Max. 150 mm. fra centret af bagakslen


                        74.821 Sikkerhed:
                        Biler med åbne kædedrev og tandhjul skal have en afskærmning.
                        Der skal være en plastik for-kofanger monteret på bilen.


                        74.822 Dimensioner:
                        a. længde: Max. 820 mm.
                        b. Bredde: Max. 480 mm. med affjedringen trykket i bund.
                        c. højde: Max. 360 mm.
                        d. vægt: Min. 8 KG. (2WD)
                        e. tankindhold: Max. 700 ccm.


                        74.823 Motor:
                        1-cyl./to-taktsmotor med samme motorreglement som 1/5 bane med hensyn til linier, køling, skyllekanaler, tænding og forbud mod drejeventiler og Wankelmotorer. - ingen begrænsning i ccm.


                        74.824 Chassis og transmission:
                        ingen gearskift er tilladt.
                        2-WD skal have træk på baghjul.
                        4-WD kører i en klasse for sig selv.


                        74.825 Støj:
                        Motoren skal være forsynet med min. En 2-kammer dæmper som ikke overstiger 81 dB (A) målt i 10 meters afstand, 1 m over jorden.
                        Dæmperen må ikke overskride max. målene.


                        74.826 Brændstof:
                        Samme regler som 1/5 bane.


                        74.827 Bremser:
                        Bilen skal have en effektiv bremse.
                        En mekanisk failsafe på karburatoren er et krav. (Fjeder på gasspjældet)


                        74.828 Løbsafvikling:
                        Træning: Min. 1 x 10 min. Heattræning eller 2 timers fri træning.
                        Kvalifikationsheats: Min. 3 x 10 min. Med rullestart efter round-by-round systemet - ingen kvalificeres direkte til finalen.
                        Delfinaler: Op til kvartfinaler - 15 min. - max. 10 deltagere.
                        Semifinaler: - 20 min. - max. 10 deltagere.
                        finaler: - 30 min. - max. 10 deltagere. - uden tankning

                        Comment


                        • #13
                          jeg er med. kan nok få med flere også.
                          A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                          alt under 1200 cc er en startmotor.
                          R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                          Comment


                          • #14
                            Pluss på 1 ls fører til
                            The things you hear about me might be true. But then again, it could be as fake as the bitch who told you...

                            Comment


                            • #15
                              Mitt første innlegg her... HURRA!
                              Er fersk LS-kjører, og har minst 3 kolleger som kjører 1:8 som sikkert er med!
                              Stian Ellingsen - 1975 - Frogner, Sørum
                              -------Kjører MCD race runner V4-------

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X