Announcement

Collapse
No announcement yet.

Short Course

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Najs!
    Tre gode ting der, rene kinderegg-løsningen!
    5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
    Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

    Comment


    • #62
      Hallo folkens

      Bygger for tiden min Traxxas 1/10 Truggy/ Stadium truck og mangler en stk framdiff..

      Så er det noen i klubben som har en diff til Slash liggende?
      Evt. deler går bra også


      (Ja, jeg er tom for deler faktisk!)
      5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
      Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

      Comment


      • #63
        Jeg har! Er ikke helt sikker om det er framme elller bak, ,men er ikke de like?

        Comment


        • #64
          Originally posted by redshnollert View Post
          Jeg har! Er ikke helt sikker om det er framme elller bak, ,men er ikke de like?
          Hallo! Takker for tilbudet

          Jeg tenkte i grunn mest på de i klubben som bor i Elverum.
          Må jeg til Stange så stopper jeg likegodt på Løten RC Shop og tar med en derfra, blir kortere det

          Men hvis du skal til Elverum med det første, så si ifra!
          Er i bunn og grunn kronhjulet jeg trenger, delenummer: 5379X eller bare 5379.

          PS: Og ja, fram og bakdiff er den samme
          5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
          Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

          Comment


          • #65
            Originally posted by hugin_q3 View Post
            Hallo! Takker for tilbudet

            Jeg tenkte i grunn mest på de i klubben som bor i Elverum.
            Må jeg til Stange så stopper jeg likegodt på Løten RC Shop og tar med en derfra, blir kortere det

            Men hvis du skal til Elverum med det første, så si ifra!
            Er i bunn og grunn kronhjulet jeg trenger, delenummer: 5379X eller bare 5379.

            PS: Og ja, fram og bakdiff er den samme
            Hehe skjønner det.
            Sier ifra hvis jeg skal oppover før helga.
            Takker for respons på Touring )

            Comment


            • #66
              Bare hyggelig redshnollert
              Du får ta deg en tur når du har fått T3'en i orden, og vi jobber hardt på å få Offroadbanen mer eller mindre ferdig denne uken også.

              Du får sjekke ut aktiviteten våres på: Facebook
              Tror du vil like det du finner av muligheter på baneanlegget våres
              5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
              Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

              Comment


              • #67
                Tenkte vi kunne dele litt erfaringer med dekk om noen har noen? jeg har proline caliber på min nå å de sitter godt på det nye underlaget, bilen er nok noe overstyrt men det har nok like mye med kjørestil og oppsett på bil å gjøre. har gjort noen småting og det har blitt bedre. jeg kjører med myk fjæring og tynn olje i dempere. de sitter iallefall vanvittig synes jeg,mye styring. dekkslitasje har nok blitt et tema nå som grepet er så bra. mine lever ennå men jeg ser jo at det slites.
                Anders Fleischer
                Elverum
                Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                Comment


                • #68
                  Dårlig form og RC-biler i hylla = thinkering time!

                  Jeg har sittet med min egen Slash i 4 dager nå og finpusset bort binding, helt utrolig hvor lite jeg har gjort med dette i vinter, lurer på om jeg bare monterte sammen bilen og tilpasset alle modder etc, og så skulle ta 'meg av dette under setup' på våren hehe.

                  Iallefall, nå er trucken en helt annen bil når alle ledd er frigjort inkl. bærearmer og stand ups etc. Så får vi se om det blir noen andre dekk allã Handlebar eller Wishbone fra Proline for den nye banen sånn att vi får bedre grep. Men tror det må bli soft eller supersoft. Annet blir for glatt og vil gi slipp ettersom dette ikke er leire (clay). Andre som har vurdert andre dekk i det hele tatt?

                  Med Handlebar eller Wishbone så tror jeg det er enten virker/ virker ikke. Er litt redd for at disse dekkene som mest sannsynlig er for leire (clay/ kalk) så blir banen vår litt 'løs' i toppen med sukker som gjør at vi mister grep med disse dekkene?

                  For de som ikke har sett disse dekkene, her er noen bilder for SC, Buggy skal være det samme med unntak av bredere Wishbone-dekk for SC enn std. :

                  HANDLEBAR STD
                  (Standard Tread Depth)

                  Click image for larger version

Name:	HANDLEBAR STD - SC.jpg
Views:	1
Size:	9.7 KB
ID:	781542

                  HANDLEBAR LTD
                  (Low Tread Depth)

                  Click image for larger version

Name:	HANDLEBAR LOW THREAD - SC.jpg
Views:	1
Size:	7.6 KB
ID:	781543

                  WISHBONE
                  Click image for larger version

Name:	WISHBONE - SC.jpg
Views:	1
Size:	4.0 KB
ID:	781544

                  WISHBONE 2
                  Click image for larger version

Name:	WISHBONE 2 (Wider)- SC.jpg
Views:	1
Size:	8.5 KB
ID:	781545

                  REBAR
                  Click image for larger version

Name:	REBAR.jpg
Views:	1
Size:	5.4 KB
ID:	781546

                  Ser for meg STD HANDLEBAR-DEKK OG WISHBONE 2 kan passe på banen.
                  Ellers har jeg tittet litt på REBAR-dekket også, men for meg blir det mest sannsynlig WISHBONE 2 dekket som jeg har mest tro på i soft eller supersoft.
                  5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                  Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                  Comment


                  • #69
                    ja mulig noe slikt kan funke. slik bana har blitt etter endel kjøring nå så er den ikke løs i overflaten, den er vel mer som betong noen steder, om man kommer litt ut av sporet så er det noe løst, å der er det glatt!! jeg har en plan om å kansje koste banen iløpet av uka og ha på mer dustex for å binde det som er løst, om det blir jevnt grep overalt så tipper jeg denne type dekk kan være gull. levetid kan det være værre med men jeg har litt tro på at jo mer vi kjører og "polerer" overflaten jo mindre vil det slites.. problemet er vel at dette funker bare helt fram til det blir regn.. så forsvinner vel mye av gleden igjen,,,,,
                    Anders Fleischer
                    Elverum
                    Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                    Comment


                    • #70
                      Det har sikkert mye å si hvilke dekk vi evt kjører med, kjører vi alle med noen av de jeg la frem over så vil banen muligens bli mer 'polert' også. Med for og bakdeler med det. Men om vi får grep ut av ett polert dekke så er jo det helt greit også

                      Koste banen og så fin-dusje banen er jo en god idê, men jeg la merke til at det dusjhodet som satt på hagesprederen var litt 'grov' og det kom litt mye om gangen sånn at du ikke fikk jevnet til så mye som du ville med guffa. Ble litt klin i grunn hehe. Skal se om jeg finner noe på biltema e.l. som kan ha noe med finere hull i som gjør at man får dusjet jevnere også. Mulig vi kan kryss-teipe over noen av hullene på den sprederen vi har først å og se hvordan det går.

                      Om man kjøper slike dekk, og de ikke fungerer optimalt så har man jo 'innedekk' om man skulle rusle seg en tur til andre baner en helg eller to også
                      5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                      Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                      Comment


                      • #71
                        det er ganske viktig at folk bruker litt myke dekk som ikke river for mye, det sliter bare underlaget og legger igjen mye løst støv som ødelegger grepet. en polert bane og myke dekk sitter som ei spyttklyse

                        vi har pumpe og slange for å sprøyte bana igjen, hagekanna bruker jeg bare for å reparere litt hull å da bruker jeg uansett kosten for å blande inn masse og rette av overflata, er vanskelig å påføre dette nå som det er så tørt der. det vil til litt fuktighet for å få det til å trekke ned i overflata. men overflata er bra den, jeg vil bare prøve å binde det løse som ligger utenfor idealsporet så alt på bana er hardt. er ikke sikkert det er så mye dustex som skal til for å få på ei runde til nå som det er så fast. skal se litt på dette en kveld iløpet av uka.

                        ja du må få tatt deg en tur opp snart
                        Anders Fleischer
                        Elverum
                        Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                        Comment


                        • #72
                          Skjønner, det ser ut som dekket føles 'solid' når du går på det også. Merker det godt om du går over hoppene. Så om man har til en blanding til nå som dekket er mer 'tett' hadde det vært supert.

                          Blir vel at man anskaffer seg ett dekk-sett for å prøve tenker jeg, ellers er crossbow ganske 'milde' i pinnemønsteret, de sitter på fruens bil, så jeg stjeler vel de tenker jeg. Bruker I-Beam nå. (På SC)

                          Blir en tur i morgen, planen ihvertfall
                          5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                          Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                          Comment

                          (RS) Radiostyrt.no Statistics

                          Collapse

                          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                          Welcome to our newest member, Erik-M.
                          Working...
                          X