Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dugnader!! :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dugnader!! :)

    Hei!

    Tenkte det var greit med en dugnadstråd å jeg

    Her vil det bli informert om dugnader og hva som skal gjøres fremover.





    Siden vinteren kom brått her i uka så rakk vi vel egentlig ikke avslutte og "vinterklargjøre".

    Så om det er varmegrader neste helg så tenker jeg at vi ordner det da. kommer tilbake med klokkeslett.


    Det jeg tenker å gjøre er:

    Offroadbanen skal prepareres og fikses litt så vinteren får komprimert så bra som mulig før vi skal på med dustex til våren.

    Det skal fylles opp litt i yttersvingen av alternativsporet så doseringen blir mer riktig.

    ellers er det vel bare å rydde inn benker og ting som står ute.

    Om noen har trillebår så trenger vi det, fint med et par stk å kanskje.
    Anders Fleischer
    Elverum
    Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

  • #2
    Jeg er med!
    5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
    Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

    Comment


    • #3
      Jeg skulle ha blitt med men jeg vet ikke helt hvordan det blir om jeg skal ha jentungen eller ikke
      André Skjerpen
      Kongsvinger
      Kyosho MP9e, Kyosho TF5 , Xray NT1

      Comment


      • #4
        Værmeldinga sier plussgrader og regn i helga!! Med andre ord supert dugnadsvær.... jeg satser på å dra opp på søndag rundt 11.
        må gi meg rundt klokka 2 så jeg hadde håpet å komme i mål til da,er ikke allverden med jobb.

        Håper det ikke er noe frost så vi får gjort det siste på banen før vinteren.

        hvem kan ta med trillebår?
        Anders Fleischer
        Elverum
        Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

        Comment


        • #5
          Originally posted by autod View Post
          Værmeldinga sier plussgrader og regn i helga!! Med andre ord supert dugnadsvær.... jeg satser på å dra opp på søndag rundt 11.
          må gi meg rundt klokka 2 så jeg hadde håpet å komme i mål til da,er ikke allverden med jobb.

          Håper det ikke er noe frost så vi får gjort det siste på banen før vinteren.

          hvem kan ta med trillebår?
          Jeg kan ta med meg trillebår + spade og rive fra meg.
          Er det plussgrader og regn så er det i grunn ypperlig vær til å jevne og forme til banen.

          PS, Anders: trenger ikke ta med silikonkabel, var med i settet visstnok
          5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
          Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

          Comment


          • #6
            ble det noe dugnad forrige helg?
            Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
            Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

            Comment


            • #7
              Jepp!

              vi var noen der å planerte offroadbanen, ryddet inn benker og stoler og kjørte bort kiosken.
              så nå er det bare å vente til vinteren er over

              har mye tanker/planer/ideer til neste år så vi får vel se om vi tar en dugnad eller to da også
              Anders Fleischer
              Elverum
              Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

              Comment


              • #8
                Ble ikke så ille jobb, men det trengs mer prepping før vi legger på Dustex.
                Jeg leste modell-bladet radiostyrt, og der sto det en del buggytips. En av disse var hvilke dekk man burde bruke på Dustex-preppet bane. Så vi er nok på rett spor her ang. valg av bindemiddel
                5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                Comment


                • #9
                  ja vi må nok være litt grundige før vi går i gang med det. tipper vi kjører litt først å jeg greit å vente til tempraturen holder seg på den rette sia hele døgnet, men noe sier meg at det blir aktivitet der så fort det er mulig uavhengig av tempratur etter søndagens dugnad så kom jeg på en måte å få utnyttet banearealet ennå litt til også så vi får diskutere litt å teste til våren evt ):
                  Anders Fleischer
                  Elverum
                  Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                  Comment


                  • #10
                    Snøen er på god vei til å forsvinne på offroadbanen også.
                    Vil bare minne på at vi skal behandle banen med spesialmiddel og for mye kjøring uten å dra harv eller bruke rive etter endt kjøring er ikke bra for banens generelle stand. Og ikke minst irriterende for de som kommer etter deg.

                    Rive og harving etter endt kjøring er helt nødvendig. Dette er noe vi selv gjør mellom en ca 2-3 'heat' og gjør at vi holder banen i bedre stand gjennom en hel dag.

                    Det er også mest trolig at banen vil bli stengt i perioder da vi skal oppgradere og legge ut ferdig layout før vi behandler banen med støvtetting.

                    NB: Ellers vil det være fint om det spørres om banen er oppe eller ikke, ettersom det er mye som skal gjøres denne sesongen.
                    5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                    Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                    Comment


                    • #11
                      Da er vi i gang med årets sessong! noen av oss har tjuvstartet litt med "dugnad" på offroadbanen for å endre litt layout og forberede for dustex. det vil bli en dugnad om ikke altfor lenge men det vil vi komme tilbake til. det som i hovedsak skal gjøres da er å male klubbhus og kjøretårn, pluss evt andre ting vedrørende vedlikehold.
                      Anders Fleischer
                      Elverum
                      Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                      Comment


                      • #12
                        Førstkommende lørdag (11.mai) satser vi på dugnad.

                        det skal i hovedsak male klubbhus og kjøretårn, rydde litt søppel og skrot, rake og pynte opp litt rundt på plassen.

                        Ta med ei rive og evt en malekost, vi har noen malekoster.

                        Tipper vi starter rundt 11-12 tia. tipper at kiosken byr på kaffe å vafler om alle er flinke

                        Vel møtt!
                        Anders Fleischer
                        Elverum
                        Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                        Comment


                        • #13
                          Dugnad nr 1 er unnagjort!

                          Da er dugnaden over, storveis innsats av alle!
                          Brakker og kjøretårn har fått ett malingstrøk, folk har ryddet opp søppel, sjefen sjøl har ryddet småskog og kappet nedfalls-trær som skal brukes som fyllmasse på Offroadbanen, Borgengutten har kjørt hoppetusse og flatet ut og komprimert banen sammen med Jørn Ove. Samt mye mye mer fra alle de andre!

                          Takk for innsatsen kara, dette var godt å få unnagjort.
                          Den store milepælen som er igjen nå, er å få på Dustex.
                          Men da må vi ha værmelding som kan gi noenlunde godt og regnfritt vær 4-5 dager fremover. (Hmm..)
                          Med dette unnagjort så er det store tatt for i år sannsynlig, selv om det er en hel del til som skal fikses.

                          VIKTIG-VIKTIG-VIKTIG:
                          Med all komprimering og nivellering av banedekket, så er Offroadbanen STENGT. Dette kan ikke understrekes grundig nok ettersom bare "litt" kjøring nå vil ødelegge all den tid vi har brukt på å preppe banen før dustex-behandlingen.

                          Mvh EFKM

                          Bilder: Her ser dere sekkene med Dustex samt tankene som skal brukes til å blande dette i.

                          Bildet av banen der man kan se hovedsaklig hvordan layout vil bli. Hopp er ikke med her, men vil sannsynlig komme ett stort etter nordre langsving, samt to stk dobbel/ trippel hopp etter 180 graders svingen med kjøreretning mot langsvingen. Deretter langstrekke der vi igjen får en 180 som mest sannsynlig blir belagt med belegningsstein. Deretter langsving i syd mot det gamle trippelhoppet som mest sannsynlig vil bli fyllt igjen som platå istedenfor.

                          Siste bildet viser Borgengutten trakterer hoppetussa som en proff. (You are hired!)


                          Click image for larger version

Name:	2013-05-03-14.12.08.jpg
Views:	1
Size:	22.4 KB
ID:	780656 Click image for larger version

Name:	2013-05-10-20.00.00.jpg
Views:	1
Size:	15.3 KB
ID:	780657 Click image for larger version

Name:	2013-05-10-20.00.24.jpg
Views:	1
Size:	14.5 KB
ID:	780658
                          Click image for larger version

Name:	2013-05-11 14.50.00.jpg
Views:	1
Size:	24.1 KB
ID:	780659
                          5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                          Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                          Comment


                          • #14
                            Takk for i dag ja!! super innsats med all jobb, var noen kvm med tørst panel som slukte 30 liter med dekkbeis i dag jeg har planer om å blande resten av Dustex de nærmeste regndagene så får vi be værgudene om en litt lengre periode med opphold så vi får fordelt vel 4000liter med søl... noen som vet hvor man finner engangs heldekkende regndress?????
                            Anders Fleischer
                            Elverum
                            Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                            Comment


                            • #15
                              finn.no - Gis bort

                              Gis bort #1:
                              Da har jeg snuset litt rundt på gis bort på Finn, og i dag kom jeg over dette: Belegningsstein gis vekk!
                              Fordelen er at det er alt vi trenger (70 m2), men bakdelen er at det er i Horten, hele 70 m2 og regner med at vi må rive opp steinen selv.

                              Jeg kunne ta kontakt og hørt om vi kunne få ta det vi trenger om vi fikk ordnet med transport og om vi er villige til å ta turen med å rive å laste dette opp. Regner vi må ha en varebil klasse C1 eller lignende for å frakte ett par tonn med stein. Eller frakt med lastebil. Om vi kan får til dette.

                              Gis Bort #2:
                              Så har vie ei innerdør på Moelv som gis bort. Vet ikke om vi har behov for flere hehe..
                              Last edited by Bakstad; 13 May 2013, 11:01.
                              5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                              Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X