Announcement

Collapse
No announcement yet.

hugin_q3's prosjekttråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Oki, ja mine er stort sett klare. Skal se om jeg får dem klare iløpet av påsken. Mangler bare en servo til buggy og hjul til Slash.
    Anders Fleischer
    Elverum
    Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

    Comment


    • #17
      Høres bra ut, får se om jeg tar en stopp for en kaffe en dag
      Kan ta med setup-stasjonen for 1/8 hvis du vil sette opp Xrayen.
      5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
      Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

      Comment


      • #18
        kaffe får vi til vettu om den er klar så kunne jeg jo tatt en titt å fått ting på plass
        Anders Fleischer
        Elverum
        Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

        Comment


        • #19
          Den er grei
          5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
          Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

          Comment


          • #20
            Dremling og tilpassing av Slash 4x4 STRC Servosaver til LCG Slash 4x4

            Click image for larger version

Name:	P1020111.jpg
Views:	1
Size:	44.4 KB
ID:	780380 Click image for larger version

Name:	P1020110.jpg
Views:	1
Size:	39.1 KB
ID:	780379 Click image for larger version

Name:	P1020115.jpg
Views:	1
Size:	50.5 KB
ID:	780382 Click image for larger version

Name:	P1020118.jpg
Views:	1
Size:	41.6 KB
ID:	780383 Click image for larger version

Name:	P1020113.jpg
Views:	1
Size:	48.3 KB
ID:	780381
            5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
            Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

            Comment


            • #21
              Ok, jeg har en del prosjekter i lufta for øyeblikket.. En er å bygge om en Stampede til en 1/10 Truggy med OFNA Hyper 10TT karosseri og buggy-vinge.
              Da får jeg 'brukt' opp de Stampede-delene jeg har hatt liggende. Kan bli en interessant bil
              Neste er å ferdigstille Bixleren og Funfighter Texan, må jo fly litt i sommer og- sier kona, må vel det da

              Neste er en Hobbyking Rear Bear som skal bli moddet hardt for muligens nå 135 Miles/hour! (217 km/t)
              Da snakker vi 3000kv++ motor og 4S...
              Flyet skal forsterkes og få tilpasset egen motorbukk, bedre rorhorn etc sånn at alt er stabilt og sterkt nok til å ta i mot en motor som yter over 1000kv mer enn original-motoren.

              Jeg fikk ideen mens jeg Googlet på Bixler 2 mods, og til slutt endte opp i disse trådene:

              J-power/Sky Angel/Funfighters/BlitzRCWorks Cheat Sheet
              Morgan RC - SkyAngel RareBear Parts

              Handleliste blir:

              Hobbyking
              - Hobbyking Rear Bear
              - Turnigy 2836 Brushless EDF Motor 3200kv
              - Turnigy Super Brain 80A Brushless ESC
              - Hitec HS-65HB Micro Karbo Gear Servo 1.8kg/11g/0.14sec
              - Turnigy nano-tech 1300mAh 4S 45~90C Lipo Pack

              Morgan RC - RareBear Parts
              - RareBear 1 Cowl
              - RareBear 1 pair of Servo Rod covers
              - RareBear 1 pair of Winglets
              - RareBear Motor Mount
              - RareBear Rev.1 Canopy

              Link til alle RarBear-deler

              Diverse andre deler:
              Propell, APC 4.75x5.5 (Vi får se om pitch blir for mye eller ikke, hvis ikke burde dette gi bra fart!)
              DuBro Rorhorn, rorstag, henglser etc

              Jørn Ove, Stig? Tar dere oppfordringen på å bygge en LiPo-Racer i sommer?
              Last edited by Bakstad; 28 March 2013, 18:46.
              5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
              Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

              Comment


              • #22
                Rarebear er en artig sak dritkult å se og høre en slik standard på 4s, åssen denne oppfører seg skal jeg iallefall ha med meg

                vi får håpe på en lang sommer nå så du får brukt opp alle lekene dine før vinteren
                Anders Fleischer
                Elverum
                Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                Comment


                • #23
                  Med mine pilotegenskaper kan det bli riktig så underholdene ja
                  Det interessante her blir hvordan flyet oppfører seg med en overdimensjonert motor, slik jeg forstår det på de trådene jeg har besøkt så klarer den dette rimelig bra, time will show!

                  Og forresten, ser ut for at Novak ESCen min har gått føyken... Skal operere den senere i påsken å se om den kan reddes med litt elektrospray.. Ble vel litt fuktig likevel da.. Hmm..
                  5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                  Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                  Comment


                  • #24
                    ja det kan godt være men uansett så tror jeg den blir noe nervøs å håndtere er vel farta og lyden jeg er mest spent på en propell med nærmere 50000rpm (teoretisk) må da lage litt lyd

                    hmmm.. ble det så kortvarig levetid på den altså? ja jeg angret iallefall ikke på at jeg hadde fått på et trekk..
                    Anders Fleischer
                    Elverum
                    Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                    Comment


                    • #25
                      Store muligheter for det ja, det jeg finner på Youtube så ser det ut som den flyr greit på 4S.
                      Men det kan være gode piloter det da

                      Skal ta opp ESCen senere, nå prøver jeg å få ferdig Bixleren. Men det ser ut for at motorakslingen er skeiv, er jeg heldig så er det bare proppel-colleten, men har prøvd 2 stk nå og fortsatt mye kast.. Bestilt en ny motor fra HK med nytt motorfeste så får vi se om det hjelper. Så da må jeg prøve å få noe annet opp i lufta..
                      5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                      Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                      Comment


                      • #26
                        Ja de funker nok supert på 4s men du skal nok ikke dra så mye i stikka når hastigheter blir så store
                        Anders Fleischer
                        Elverum
                        Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                        Comment


                        • #27
                          Jepp, må lese meg opp på innstilling av Expo etc før jeg drar i gang denne. men må i alle tilfelle øve på Bixlern før jeg drar i gang denne. Mulig det finnes en Funfighter-fil til DX8 også. Da få du det meste innjustert allerede.

                          Har begynt på å sette sammen Texan funfigheteren nå, men ikke sikker på om jeg har små nok batterier til denne. Du skulle ikke ha noen 3S rundt 850 mah du vel?
                          5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                          Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                          Comment


                          • #28
                            Er nok mye hjelp i det sikkert. Er jo flere her som har kjørt disse på 4s så det er sikkert noen erfaringer ute å går

                            Nei jeg har kun 2200 3s ellers er det kun hardcase for bil her
                            Anders Fleischer
                            Elverum
                            Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                            Comment


                            • #29
                              Ok, trodde jeg hadde ett men det er kun 2S.
                              Mulig jeg får lånt ett når jeg er oppe på anlegget
                              5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                              Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                              Comment


                              • #30
                                Jeg har flydd funfightere på 4s og det går greit unna Har 3s 1000mah jeg med xt 60 kontakter. Har en texan funfighter fra robbe jeg nå Oppsettet på radioen kan jeg hjelpe deg med
                                Jørn Ove Stein
                                Heradsbygd
                                Kyosho MP9, Slash 4x4 Ultimate, Team Associated TC5R, Xray NT1, T-rex 600 ESP, Raptor 50 Titan

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X