Announcement

Collapse
No announcement yet.

hugin_q3's prosjekttråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Xray T4'14 - Klar for bygging

    Da har man fått all karbon klar, smerglet kanter og hatt på 3 lag med Casco Express Lim.

    Montert beskyttelsefilm fra Team Associated #9787 under med litt Xray reklame integrert i filmen.
    Denne filmen er tjukkere en den jeg har brukt på de andre bilene, men den er melkehvit og ikke klar som de andre. Men betyr lite så lenge plata blir beskyttet som den skal.

    Så langt har jeg fått montert bulkheads og drivlinja.
    Tror jaggu jeg skal teste ut med girdiff fremme på denne og se hvordan det vil fungere, blir vel oljetykkelse fra 500K og oppover ett sted. Men starter på 500K og ser hvordan det vil fungere først

    Click image for larger version

Name:	Xray T4-14 Build Update (26.10.2013) #1.jpg
Views:	1
Size:	42.5 KB
ID:	782121
    T4'14 i forgrunnen med den "gamle" kryssfire'ern i bakgrunnen

    Andre som er i gang med bygging?
    5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
    Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

    Comment


    • #47
      se der ja snart bygd ferdig før snøen har lagt seg du blir en laaaaang vinter ikke begynt ennå, får ta litt service på hus og 1:1 bil først, så setter jeg vel sammen noe ganske snart tenker jeg, må prøve å ta oss noen turer til moss i vinter tenker jeg jeg skal ha fri fredager framover mot jul så det kunne kansje gått an å fått til noe
      Anders Fleischer
      Elverum
      Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

      Comment


      • #48
        Originally posted by autod View Post
        se der ja snart bygd ferdig før snøen har lagt seg du blir en laaaaang vinter ikke begynt ennå, får ta litt service på hus og 1:1 bil først, så setter jeg vel sammen noe ganske snart tenker jeg, må prøve å ta oss noen turer til moss i vinter tenker jeg jeg skal ha fri fredager framover mot jul så det kunne kansje gått an å fått til noe
        Ja fadern, FØR snøen har lagt seg.. Men, det kom jo litt snø da! Hehe...
        Ja, skulle vært gøy å tatt seg en tur til Moss, helt klart
        Vi får snakke mer om dette, du vet hva jeg mener


        Men, det skal bygges andre biler i vinter også, så jeg er ikke ''arbeidsløs'' i vinter heller..
        Det blir:

        Xray T4'14
        Xray XB4'14
        Carisma GTB 4WD (Bygges om til Pro Spec)
        Kyosho TF4 Type-R (Restaureres)
        Kyosho Optima 2WD Buggy (Restaureres)
        Kyosho MP7.5 (Restaureres/ Elektrofiseres)
        Tekno SCT410 (Muligens, ikke sikker enda. Hvertfall om vi er så heldig å får Astroturf)

        Pluss en del fly inkl. LiPo-Raceren (Rare Bear) som skal bygges for 250 km/h +++
        Den vil få mye oppmerksomhet i vinter.
        Og så er det dette med helikopter og 3D-fly og da som skulle vært gøy å ha prøvd.

        Ja, du vet hva vi har snakket om der hehe...
        Last edited by Bakstad; 27 October 2013, 01:36.
        5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
        Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

        Comment


        • #49
          ja det må kjøres litt i vinter å, så du sier en tur, jeg mener vel bestemt at det blir noen turer jeg men jeg har kjørt så å si null på teppe for så det hadde vært artig å prøvd å fått litt dreis på det å. mange løp utover vinter`n å vettu vi på Elverum burde absolutt bidra til å rekruttere flere til å konkurrere litt... vi er iallefall minst 5 som har potensiale til å bli med på noe
          Anders Fleischer
          Elverum
          Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

          Comment


          • #50
            Originally posted by autod View Post
            ja det må kjøres litt i vinter å, så du sier en tur, jeg mener vel bestemt at det blir noen turer jeg men jeg har kjørt så å si null på teppe for så det hadde vært artig å prøvd å fått litt dreis på det å. mange løp utover vinter`n å vettu vi på Elverum burde absolutt bidra til å rekruttere flere til å konkurrere litt... vi er iallefall minst 5 som har potensiale til å bli med på noe
            Jepp, hvertfall 5 fra klubben som glatt kan stille opp å gjøre det bra. Kanskje ikke den første gangen i toppen men etterhvert som vi får inn litt erfaring på å kjøre løp på inne-baner så skulle det ikke forundre meg hehe..

            Men, å kjøre på teppe blir jo noe HELT nytt felt også for oss, dekk, smøring og ikke minst oppsett. Men det er jo det som er gøy da! Og ikke minst møte andre klubber og folks!

            ER det en seniorklasse for de rundt 50 så kan jo jeg starte også

            Om jeg er i form til å bli med, så skal jeg raske på litt å få igang 1:16 GTB'n
            Men håper XB4'14 kommer snart, da kunne man tatt med den også, du vet meg og buggyer, gir ikke helt opp der heller

            Men vi skulle hatt eget lokale, det ville forandret klubben radikalt etter min mening folkens.
            Lettere å få folk til å komme til ett innelokale også vil jeg tro.. Men nok om det
            5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
            Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

            Comment


            • #51
              nåja...
              resultater tro jeg nok ikke vi skal tenke så mye på, om jeg blir med på noe så regner jeg med å havne sist alt annet får være en bonus
              tror ikke alderen er så avgjørende heller, er nok like mye 50+ som unge med på dette

              klart det hadde vært konge med noen muligheter innendørs herover.. men da bør det nok være veeeeeeeseentlig større medlemstall og engasjement..
              Anders Fleischer
              Elverum
              Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

              Comment


              • #52
                Originally posted by Bakstad View Post
                Ja fadern, FØR snøen har lagt seg.. Men, det kom jo litt snø da! Hehe...
                Ja, skulle vært gøy å tatt seg en tur til Moss, helt klart
                Vi får snakke mer om dette, du vet hva jeg mener


                Men, det skal bygges andre biler i vinter også, så jeg er ikke ''arbeidsløs'' i vinter heller..
                Det blir:

                Xray T4'14
                Xray XB4'14
                Carisma GTB 4WD (Bygges om til Pro Spec)
                Kyosho TF4 Type-R (Restaureres)
                Kyosho Optima 2WD Buggy (Restaureres)
                Kyosho MP7.5 (Restaureres/ Elektrofiseres)
                Tekno SCT410 (Muligens, ikke sikker enda. Hvertfall om vi er så heldig å får Astroturf)

                Pluss en del fly inkl. LiPo-Raceren (Rare Bear) som skal bygges for 250 km/h +++
                Den vil få mye oppmerksomhet i vinter.
                Og så er det dette med helikopter og 3D-fly og da som skulle vært gøy å ha prøvd.

                Ja, du vet hva vi har snakket om der hehe...
                Ja når skal du få tid til å bruke alt du har
                André Skjerpen
                Kongsvinger
                Kyosho MP9e, Kyosho TF5 , Xray NT1

                Comment


                • #53
                  Originally posted by An-skjer View Post
                  Ja når skal du få tid til å bruke alt du har
                  Tid? Når? ...... Skjønner ikke spørsmålet!

                  Hehe, klart man får tid, bare å ta åra tell hjelp det vøtt!

                  Men mye av moroa for meg er bygginga også
                  5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                  Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by autod View Post
                    nåja...
                    resultater tro jeg nok ikke vi skal tenke så mye på, om jeg blir med på noe så regner jeg med å havne sist alt annet får være en bonus
                    tror ikke alderen er så avgjørende heller, er nok like mye 50+ som unge med på dette

                    klart det hadde vært konge med noen muligheter innendørs herover.. men da bør det nok være veeeeeeeseentlig større medlemstall og engasjement..
                    Vell det var vel du som sa at at en del av oss kunne hevde oss ganske greit med litt konkurranse-trening da men. (Ikke meg)

                    Ja, det med medlemstall er jo selvfølgelig der med en inne-bane. Når det kommer til å generere nok krefter og midler.

                    Men jeg mener det skulle gå an å få tak i noen enkle lokaler ett eller annet sted med tiden som ikke koster skjorta for en vinter ett eller annet sted.. Og da må man jo være noen, eller en del entusiaster som er villige å gjøre dette for seg selv, selv om det ikke nødvendigvis går i regi av klubben og midler derfra. Og det er poenget mitt, jeg forventer ikke dette av klubben heller.

                    Men jeg ser jo at mange fra Oslo-området sliter med det samme der også, så helt klart ikke helt lett å få til uten midler for å dekke opp dette. Dette er kun min interesse i å få mer ut av sesongen

                    Jeg spør og graver hvor enn jeg er og de jeg møter hvertfall, men ikke vært 'heldig' enda hehe...



                    Xray'en kommer raskere sammen denne gangen enn den første, går jo altfor fort å bygge!

                    Click image for larger version

Name:	Xray T4-14 Build Update (26.10.2013) #2.jpg
Views:	1
Size:	30.4 KB
ID:	782136
                    Last edited by Bakstad; 27 October 2013, 18:04. Reason: Lagt til bilde
                    5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                    Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                    Comment


                    • #55
                      hehe, jeg har nok aldrig hevda at noen av oss kunne regne med noen resultater men det er klart vi bør bli med, det er jo først da man lærer

                      ja det bør finnes noen lokaler vi kunne brukt, men økonomisk vil det være umulig, finnes ikke folk som sitter på 500kvm ledige lokaler som vil leie dem til oss for knapper og glansbilder. interessen er nok der for flere, men vi er for få men kansje om noen år så er vi nok engasjerte til å finne på noe

                      vi får nok måke snø og sitte inne å fyre til påsken kommer tenker jeg
                      Anders Fleischer
                      Elverum
                      Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                      Comment


                      • #56
                        Vel, 500m2 hadde jeg ikke tenkt på heller.
                        For meg ville det vært snakk om å få tak i etter eller annet og sett hva vi kunne ha gjort ut av det.
                        Om ikke det kunne ha blitt 1/10 touring teppe-bane så kunne det ha vært en bane for evt. 1/18 eller noe i den kategorien, altså noe som er mindre.
                        Viktigste hadde å hatt noe vi kunne ha kjørt og ett sted å gjøre dette.

                        Og det er vel der vi ser forskjell på dette antar jeg

                        Men men, vi har ingenting og det blir vel mest som du sier å måke snø og.. vente
                        5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                        Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                        Comment


                        • #57
                          ser hva du mener ikke noe problem med det men jeg vil ikke ha 1:18 bane, jeg vil ha mulighet til å kjøre 1:10 touring jeg å det er det alle har så jeg vil tro de fleste ønsker å fortsette å bruke det
                          Anders Fleischer
                          Elverum
                          Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                          Comment


                          • #58
                            Greit det, for meg kan det gjerne være en mikro, buggybane for den del.
                            Jeg er bare interessert i å få muligheten for å kjøre noe enn ingenting.
                            Og det er det jeg er ute etter.

                            Jeg har ett tips til nå jeg skal sjekke ut til uka, så får vi se om det er noe som er innen rekkevidde eller ikke
                            5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                            Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                            Comment


                            • #59
                              sant det, alt er jo bedre en ikke noe men om det blir for trangt og knotete så vet jeg ikke helt hvor gøy det blir??
                              Anders Fleischer
                              Elverum
                              Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                              Comment


                              • #60
                                Eller gjørra det enkelt å kjøpe seg driftebil å reise til Brummundal'n vinterhalvåret :P
                                Bjørnar Kristiansen
                                Elverum
                                Xray T4 - Serpent S411TE - TM E4D MF-PRO - Futaba

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X