Announcement

Collapse
No announcement yet.

hugin_q3's prosjekttråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Sorry Bjørnar det er ikke min greie da blir det heller kaffe og snømåking!
    Anders Fleischer
    Elverum
    Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

    Comment


    • #62
      Originally posted by autod View Post
      sant det, alt er jo bedre en ikke noe men om det blir for trangt og knotete så vet jeg ikke helt hvor gøy det blir??
      Ja, det er det som er bakdelen helt klart..


      Originally posted by Blacktsi View Post
      Eller gjørra det enkelt å kjøpe seg driftebil å reise til Brummundal'n vinterhalvåret :P
      Ja det er jo ett alternativ, men for meg så er det kappkjøring som er morro.
      Har aldri prøvd slik drifting uten på 1:1 motorsykkel sånn ca 25 år siden, så om dette blir like morro med 1:10 RC-bil vet jeg ikke hehe
      5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
      Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

      Comment


      • #63
        Carisma GTB 1/16 4WD Buggy Prosjektet

        Da begynner buggien å bli mer eller mindre ferdig, har igjen å få lakkert karosseriet.
        Satser å få gjort det i løpet av helga, har 3 stk Phat Bodies karosserier som jeg kan velge mellom. Litt fordi jeg ikke var helt sikker på hvilke som ville passe sånn noenlunde. I første omgang ble det Phat 'Piranha' karosseriet som blir tilpasset og lakkert, tøft nok :P

        Click image for larger version

Name:	Phat Bodies Pirhana.jpg
Views:	1
Size:	32.4 KB
ID:	782163
        Source: http://www.phatbodies.co.uk/

        Ble trang med faste motorledninger ut på siden av motoren, den nye 'Pro' versjonen skal vistnok ha ledningene festet anderledes, men dette duger likevel vil jeg tro.

        Trodde det skulle bli nok plass på toppdekket til mottageren, men det bli akkurat ikke nok plass, så den ble flyttet ned til toppen av servoen som er en Savox SH-0263MG som ikke drar så veldig mange kilo (2.2 kg/ 6V - 0.10S/ 6V) men samtidig så er jo ikke dette en 1:8 Buggy heller så jeg håper den er sterk nok

        Det kule er at man kan bruke 1:10 Touring-dekk på denne, både gummi og skum, konfigurasjon med skum er kanskje best ettersom det er bredere dekk bak og smaler foran originalt.

        Angående Swaybars som egentlig er til forgjengeren GT14B så er linkarmene til Swaybar for korte og jeg tok da linkene fra ett hopup-sett for Losi Mini 8ight fra hot-racing.com som jeg hadde tenkt jeg skulle få tilpasset, men som har for smale Swaybars til å passe mellom bulkheads. Men som sagt, armene kunne jeg bruke. Litt miksing og triksing (Les: Dremling!) så passer alt og armene løfter fint. 1.4mm foran og 1.2mm bak.

        Turnbuckles på buggien var greie nok, men kulelinkene er av dårlig slapp kvalitet og slipper for ett godt ord, så disse ble byttet ut med Xray kuler og kulelinker. Da ble ting stramt og fint!

        Bunnplate, toppdekk pluss begge tårn ble kjøpt inn fra SOS (Secret of Speed) i karbon ble smerglet og påført CA-lim før de ble montert.
        Demperne ble åpnet og skiftet til 450 cSt olje fra Hudy baugen rundt. Leste ett sted at noen trodde at de har brukt simpel matolje i demperne, så jeg fant ut at jeg like gjerne kunne fikse dette først som sist... Demperne ble greie de, men litt ujevnheter i produksjonen gjør at to av demperne ikke har gode nok gjenger til at man kan justere fjørene uten å holde igjen med tang, dette gjorde at jeg skrudde fra hverandre enn demper mens jeg justerte inn bilen samtidig som jeg hadde ett øye på Homeland på TVen :P

        Diffene skal vistnok være ferdigjustert fra fabrikk så de har jeg ikke åpnet å sjekket og de virker greie nok i første omgang, men det sies at slipper må strammes inn mye før den virker godt nok på innebane med godt grep. Får se an dette, sånn det er nå er det kun stuegulvet og gangen bilen får prøvd seg på hehe...

        Utenom det så er det en Carisma 6800KV motor (Mulig nedjustert til en reservemotor på 5700KV), samt en Hobbywing Ezrun 60A-SL som kan kjøres opp til 3S, 2S holder! Det fine er at jeg kan bruke eksisterende programkort jeg har fra Hobbywing og har allerede fått justert en del innstillinger på den lille ESCen allerede Batteriene er ett Turnigy nano-tech 2250mah 2S 65~130C Som passer akkurat mellom batteristolpene, men har også ett par Turnigy nano-tech 2200mah 2S 40~80C Lipo Pack (TRA2820 Traxxas 1/16 models) som er smalere og er beregnet for Traxxas sine 1:16 modeller. Vi får se hvem som gir mest umpfh etterhvert..

        Det er også montert messingvekter senter i bunnplata pluss en under bak for å gi riktig balanse i bilen, disse kommer fra DIME:RC i UK.

        Nyttige linker:
        Om det er andre som bygger lignende buggier i denne størrelsen så kom gjerne med innslag og fortell hva du har.
        Artig å se hva som folk bruker, selv om det mest sannsynlig er mange Losi Mini 8ight rundtomkring vil jeg tro.
        Så i nyeste Radio Control Car Racer fra UK at Shumaker RC/ UK selger ett kit fra LC Racing (LC Racing EMB-1) som ser meget interessant ut, denne er bygget litt mer "tradisjonelt" med drivaksel og motor rett inn på slipper fra siden. Bilen får bra kritikk i bladet hvertfall. Link: LC Racing EMB-1 (Se video helt nederst)

        Bilder:
        Click image for larger version

Name:	2013-11-06 12.19.30.jpg
Views:	1
Size:	36.3 KB
ID:	782164 Click image for larger version

Name:	2013-11-08 15.43.55.jpg
Views:	1
Size:	33.9 KB
ID:	782165 Click image for larger version

Name:	2013-11-08 15.44.12.jpg
Views:	1
Size:	31.1 KB
ID:	782166
        Click image for larger version

Name:	2013-11-08 15.44.32.jpg
Views:	1
Size:	33.5 KB
ID:	782167 Click image for larger version

Name:	2013-11-08 15.44.43.jpg
Views:	1
Size:	26.0 KB
ID:	782168 Click image for larger version

Name:	2013-11-08 15.44.58.jpg
Views:	1
Size:	33.8 KB
ID:	782169
        Click image for larger version

Name:	2013-11-08 15.47.06.jpg
Views:	1
Size:	36.7 KB
ID:	782170 Click image for larger version

Name:	2013-11-08 15.47.40.jpg
Views:	1
Size:	29.5 KB
ID:	782171

        Carisma GTB på Skillingering, Sverige:


        LC Racing EMB-1:
        5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
        Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

        Comment


        • #64
          Carisma GTB 1/16 4WD Buggy Prosjektet - Ferdig Bil

          Da er lakkering unnagjort, raskt unnagjort med konas hårføner...
          Da tar det ikke mer enn 20 minutter med 4 lag med lakk hehe...

          Fine er at du har mer enn nok med ên lakkboks på disse karosseriene

          Resultatet:
          Click image for larger version

Name:	2013-11-11 02.24.38.jpg
Views:	1
Size:	28.1 KB
ID:	782180
          (Linsa på mobilen er oppskrapt så bildet er noe uskarpt)
          5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
          Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

          Comment


          • #65
            Tekno SCT410

            Har hatt en Tekno SC på ønskelista lenge ettersom jeg har vel prøvd det meste med å få en Slash 4x4 LCG til å bli en god 'banebil' (Les. klubbkjøring) Slashen fungerer rimelig greit den, men det er og vil bli begrensinger for hvor "bra" en Slash kan bli.

            Da var det på tide med å prøve noe nytt, og en Tekno sto høyt på lista etter å brukt mange produkter fra Tekno på Slashen.
            Kvalitet hele veien og med all info man finner på nett, spesielt fra rctech.net var valget klart, det ble Tekno.



            Andre deler:
            Det blir mest sannsynlig Pro-Line EVO SC 1/10 Short Course Truck Body 'kropp' på bilen.
            Da jeg er rimelig fornøyd med Proline for mitt bruk.
            Youtube: Pro-Line EVO SC 1/10 Short Course Truck Body
            A Main: Pro-Line EVO SC 1/10 Short Course Truck Body

            Tidligere Flotek karosserier har fungert greit nok, og med dette som har enda større og flere hull å ta ut så tester vi dette.

            Motor og ESC:
            Ok, min Tenshock SC411 4000KV 550-motor som sitter i Slashen er en sterk motor jeg nødig vi la gå, men Slashen skal selges komplett, så da må jeg gå til innkjøp av en ny, direkte fra provinsen i Kina. Jeg gikk for en 5200KV motor nå, så får jeg håpe at den ikke er for sterk i forhold til de andre SC'ene på banen

            Det blir den samme ESC'en også, en Hobbywing Xerun SCT 120A, svart utgave denne gang.
            Er såpass godt fornøyd med det jeg har fått brukt den i den forrige bilen, så jeg satser på den samme.
            Da slipper jeg å kjøpe noe ekstra programmeringskort etc, og ikke minst, jeg har ferdig oppsett jeg kan få 'flashet' inn og ha oppsett jeg vet fungerer med en gang.
            Minus forskjellen i KV da, men men...




            Så her kommer det en del bilder fra byggingen, og med en del ting og tang jeg måtte gjøre i tillegg til byggemanualen.

            Click image for larger version

Name:	Tekno SCT410 Prosjektbilder (19).jpg
Views:	1
Size:	34.3 KB
ID:	782349
            Drevene trengte en liten puss med smergelpapir.
            Par drag med 240 og deretter 400 og flatene ble pene og glatte.


            Click image for larger version

Name:	Tekno SCT410 Prosjektbilder (22).jpg
Views:	1
Size:	45.0 KB
ID:	782350
            Drev-husene var utrolig trange å få på kronhjulet, så de ble satt opp i drillen og smerglet ned jevnt noen tideler sånn at de var mulig å få fra hverandre uten å bruke verktøy. Men bedre sånn, da vet man at man har en tett diff mest trolig.

            Click image for larger version

Name:	Tekno SCT410 Prosjektbilder (16).jpg
Views:	1
Size:	23.3 KB
ID:	782348
            Samtidig så smerglet jeg kontaktflatene på huset for å være på den sikre siden at man får en god tetning.

            Click image for larger version

Name:	Tekno SCT410 Prosjektbilder (10).jpg
Views:	1
Size:	40.2 KB
ID:	782347
            Fylling av diffolje og inn pumpa for å presse ut all luft, den skulle fylles til 1mm under kanten på diffhuset. Dette viste seg å være alt for mye olje. 2mm er nok mer riktig. (Overkant spider-drevene)

            Click image for larger version

Name:	Tekno SCT410 Prosjektbilder (23).jpg
Views:	1
Size:	39.4 KB
ID:	782351
            Der, 3 differ ferdigbygd. Så langt virker delene til å ha bra kvalitet.
            Det ble 7-7-5, som i.flg byggemanualen, så får man justere etterhvert om det trengs andre oljevekter.
            Last edited by Bakstad; 30 December 2013, 14:18. Reason: Rettet skriveleifer + Lagt til tekst og linker
            5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
            Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

            Comment


            • #66
              Originally posted by Bakstad View Post
              Kitet er ferdig bygd, nå mangler det kun elektronikken

              [ATTACH=CONFIG]65020[/ATTACH]
              Da 'quoter' jeg meg selv ettersom denne nå skal få innmontert riktig elektronikk.
              Dvs ORCA hele veien. Så får vi se om jeg får lagt ut noen bilder og litt tekst etterhvert
              5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
              Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X