Announcement

Collapse
No announcement yet.

Touring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Touring

    Hei, vi har heller ingen tråd for Touring. Så jeg laget en her nå

    Det første jeg kommer med er denne linken fra rctech.net forumet: Turnigy TrackStar Motors

    Så langt må jeg si disse motorene leverer varene meget bra.
    Det er vel 3 stykker av oss nå som bruker de og de holder seg bra unna varme og er sjelden over 70C.
    5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
    Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

  • #2
    Får vel snart en jeg også så vidt jeg har hørt
    Bjørnar Kristiansen
    Elverum
    Xray T4 - Serpent S411TE - TM E4D MF-PRO - Futaba

    Comment


    • #3
      Bra bra! Definitivt bra motorer for prisen
      5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
      Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

      Comment


      • #4
        Blir vel en sånn i ny bilen min også (har noen sagt )!!
        Slash 4x4 Platinium - HPI Sprint 2 Flux - Crawler

        Comment


        • #5
          Originally posted by wrangler View Post
          Blir vel en sånn i ny bilen min også (har noen sagt )!!
          Det stemmer, dette er er en knall motor om den hadde kostet dobbelt så mye også.
          Men det gjør den ikke

          Har du hentet Serpent-rolleren din enda Dag?
          5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
          Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

          Comment


          • #6
            regner med at jeg kommer å tester min i morgen aner ikke hvordan den går da jeg ikke har fått satt opp esc eller noe.. b
            Oversteer: when u hit the wall with your rear.
            Understeer: when u hit the wall with your front.
            Torqe: how far u take the wall with u.

            Comment


            • #7
              Må da gå bra det.. Får nå testa litt da hvertfall sikkert noen av veteranene der som hjelper med justering vettu
              Bjørnar Kristiansen
              Elverum
              Xray T4 - Serpent S411TE - TM E4D MF-PRO - Futaba

              Comment


              • #8
                Hei folkens.

                Kunne dere skrevet opp hvilke motor/ESC dere bruker på Xray T3 og hvor dere får kjøpt dekk og karosseri. Hvilken størrelse er det på karosseri på T3 forresten? Og hvilken Savox dere bruker )r

                Comment


                • #9
                  Originally posted by redshnollert View Post
                  Hei folkens.

                  Kunne dere skrevet opp hvilke motor/ESC dere bruker på Xray T3 og hvor dere får kjøpt dekk og karosseri. Hvilken størrelse er det på karosseri på T3 forresten? Og hvilken Savox dere bruker )r
                  Dette:


                  * Av karosserier er det 190 mm som gjelder, de fleste bruker Mazda 6 karosseriet ettersom dette er ett velkjent og meget godt fungerende karosseri til touring

                  ** Vi kjører med skumdekk pga asfalten vår er litt for grov for gummidekk, men det kan hende det vil endre seg når vi får preppet banen. Dette har vi ikke prøvd før, så det er litt usikkert å si hva som vil fungere i fremtiden.

                  Om du vil ha skumdekk på bilen din så si ifra så skal vi finne plasser du kan kjøpe fra
                  5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                  Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                  Comment


                  • #10
                    Da må jeg skaffe meg en del nye reservedeler til nybilen.
                    Hva slags giring har dere på spur og pinion?
                    Ser at delelista til Xray så har vi 3 stk spur i 48P som er:

                    #305778 OFFSET SPUR GEAR 78T / 48P
                    #305781 OFFSET SPUR GEAR 81T / 48P
                    #305784 SPUR GEAR 84T / 48P

                    Tipper jeg riktig på at dere kjører på 26/ 84?
                    5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                    Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                    Comment


                    • #11
                      Jeg har kjørt 23/81 og nå har jeg 24/84, virker som det er ok regner med du bygger bil siden du ikke var på bana i dag????
                      Anders Fleischer
                      Elverum
                      Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                      Comment


                      • #12
                        Ok da var jeg ikke så langt unna da.
                        Tror bilen kommer med 84 spur og det jeg har igjen av pinions for øyeblikket er en 26 og kun det.
                        Så tenker jeg bestiller litt fra 22 og opp så får jeg teste litt..

                        Nei jeg bygger ikke bil, den ligger å ruger på postens lager i Oslo... Ting tar tid vet du..
                        Er jeg heldig kommer den morgen, men tviler..

                        Så i dag har det vært service på Kyoshoen og skiftet til lettere olje i demperne, så kan det hende jeg får mer bukt med tendensen til å understyre inn og til tider overstyre ut.. Det siste tror jeg muligens kan være demperinnstilling/ diff.

                        Men, kan jo hende det er førerinnstillinger også da hæhæ..
                        5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                        Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                        Comment


                        • #13
                          Hehe. Oftest er det vel førerinnstillinger men det er viktig å ha noe annet å skylde på
                          Anders Fleischer
                          Elverum
                          Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by autod View Post
                            Hehe. Oftest er det vel førerinnstillinger men det er viktig å ha noe annet å skylde på
                            Hehe, det var vel det vi kom frem til slutt, ikke sant?

                            Mye ligger i hodet og prøve å mestre sånn bilen oppfører seg med de innstillinger den har.

                            Sjøl så har det gått opp et 'lys' angående nedbremsing før svinger, tror jeg kan bli ekstremt mye bedre på å ta svinger riktig om jeg konsentrerer meg på å bremse ned mer riktig. Nå er jeg bare for sen inn i svinger, må jobber med timingen på svinging og bremsing. Men det kommer sikkert etterhvert, artig er det ihvertfall
                            5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                            Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                            Comment


                            • #15
                              Ja det er kun trening og trening som hjelper. Jeg har ikke gjort noen store endringer på bilene min i år jeg. Bare holdt dem vedlike og kjørt. Jeg kjører nok kansje ikke noe spes fortere ennå. Men jeg gjør mindre og mindre feil så rundetider blir jevnere. Jeg tror nok jeg kan få bilen til å gå fortere rundt svingene men det får vi se mer på er et par andre i klubben her som kjører raskere en meg å det går ikke vettu
                              Anders Fleischer
                              Elverum
                              Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X