Announcement

Collapse
No announcement yet.

Buggy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Buggy

    Heisann folkens!

    Det begynner selvfølgelig å bli en del tråder hos oss i avdelingen Elverum Flyklubb Modell her hos radiostyrt.no og det er jo aller greieste er å holde disse til ett minimum.
    Men vi har jo en Short Course-tråd og da synes jeg det er på tide å ha en for Buggy også, ikke sant?

    Må bare si at den innsatsen som er gjort på anlegget i år har gitt oss en flott bane som gjør offroadkjøring veldig mye mer gøy enn det var før (Så langt tilbake som i fjor!)
    Ingen tvil om å gå fra en løs, ujevnt grusbane til en bane med ett dekke som er meget mye mer fastere i fisken har gjort dette til noe jeg selv gjerne vil satse mer på, og da er vi vel i gang?




    Med all snakk og bruk av den nye buggybanen våres. Dustex-suksessen (Uten tvil!), valg av dekk på nytt dekke, hopp som ble sånn pøh-om-pøh (hehe..) og ikke minst det håpet vi har om en oppgradering til annet dekke neste år har generert en større snakkis for tiden i klubben, om 1/ 10 buggyer kan være en mer anvendelig bil på banen vår. Så da finner jeg det på tide med en ren buggytråd for å diskutere dette.

    Så... Alt om 1/8, 1/10, 4wd eller 2wd så post i vei!

    Hva slags biler skal folket ha om det blir en 1/ 10 buggy klasse i klubben?

    For meg er det ingen tvil om jeg vil ha når det gjelder 4wd buggy, og det er Xray's sin XB4!
    Med en nybygd Xray T4 under beltet, og det jeg har sett i 'pit' er dette et merke jeg virkelig liker meget godt så langt. Presist, holdbart, og ikke minst: lettskrudd!

    Jeg har lest en del om denne Xray-buggien, side opp og ned på rctech, lest alt på mitt britiske abonnement av magasinet Radio Control Car RACER, ett utrolig bra RC-magasin som dekker alt fra nasjonale løp i UK men også fra det som skjer rundt omkring i verden forøvrig. Masse artikler om hop-ups og andre nyheter fra toppmerkene.

    Jeg fikk Septemberutgaven 2013 nå, og gleder meg som en unge til å lese Juri's sin siste development blog part II om Xray XB4. Bladet forøvrig tar for seg alt om Touring, Offroad og faktisk en del om vintage og crawlere. Ett magasin verdt pengene å abonnere på om en slik interesse er tilstede.


    Så jeg sier det igjen, post i vei folkens!
    Last edited by Bakstad; 30 July 2013, 04:03. Reason: Generell opprydding og fjerning av skrivefeil
    5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
    Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

  • #2
    1/10 Xray XB4

    1/10 Xray XB4


    For min del så blir alt av Traxxas byttet ut med Tekno SCT410 og mest sannsynligvis MP9e mot en Tekno EB48. Begge Tekno-bilene deler så mye av de samme delene at jeg ser kun store fordeler med dette og pluss det faktum at jeg begynner å bli noenlunde lei av TRX Slash nå.. Virkelig!

    Og for 1/10 buggy blir det som sagt Xray XB4. Da er jeg i mål med de biler jeg trenger offroad og jeg får en helt klart mye mer ryddigere bil-pool en det jeg har nå.. (Mulig jeg beholder MP9e'en da..)
    Last edited by Bakstad; 30 July 2013, 04:35. Reason: Lagt til tekst
    5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
    Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

    Comment


    • #3
      Xray XB4

      Fant noe info om Xray XB4 for det som evt. kan bli en av 1:10 2/4WD buggiene brukt i 'klubbklassen' neste år.
      Regner med at dette blir implementert i produksjonen av nye XB4 innen dette er aktuelt likevel, men greit å vite

      Xray: New XB4 Roll Center Brace and Shock Tower Protector
      Red RC: Xray XB4 shock tower reinforcement parts


      Kilde: Team Xray News / Red RC
      5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
      Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

      Comment


      • #4
        Ny Tekin T8 motor: T8i Indoor

        Tekin kommer med en ny T8 motor i 1350kv, 1600kv, 1950kv and 2700kv:




        Mindre og lettere (60g) og kun for innendørskjøring, men ser ikke hvorfor den kun passer for innendørskjøring da men.. Og synd i grunn naturligvis, for de som skal ha seg ett nytt system for å kjøre utendørs.

        Tydelig at de jobber med oppgraderinger og nye versjoner av hele produktlinja, så da får vi håpe at en ny RCX er snart på banen for å erstatte RS Pro
        5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
        Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

        Comment


        • #5
          Xray XB4'2014 4WD og XRAY XB4'2014 - 2WD (XB2) tilgjengelig for forhåndsbestilling hos Antrade
          5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
          Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X