Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blacktsi's prosjekter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Blacktsi's prosjekter

    På slutten av april i år gjorde jeg det store å ble med Anders en liten tur oppå Starmoen for å prøvekjøre en liten oransje racerbil...
    Det var dumt gjort
    Tok vel ikke mange dagene etterpå før samme personen hadde skaffa kjørbar bil med batterier og ladeutstyr til meg... hehe
    Fikk en kjapp innføring i skruing og så var det bare å begynne å kjøre.
    Click image for larger version

Name:	387341_10151380776171641_1889943322_n.jpg
Views:	1
Size:	25.6 KB
ID:	790584
    Click image for larger version

Name:	62650_10151383386021641_122755908_n.jpg
Views:	1
Size:	28.7 KB
ID:	790585


    Etter det så har man lært mye og mangt og innkjøpene har vært hyppige på både deler, verktøy og andre småduppeditter
    Bilen ble jo kjøpt brukt så noe utbyttinger har blitt gjort den siste tiden i tillegg til ting man rett og slett har kjørt filler av

    Siste prosjektet var å få fjerna en del uønsket slark i front og styring.
    -Nytt styrerack V2
    -Nye kuler
    -Nye endeledd

    Samtidig ble hele bilen plukka ned og rengjort. Sjekka alle lager og byttet noen av dem.
    Så nå er den komplett igjen og klar for nye utfordringer på Starmoen Raceway
    Click image for larger version

Name:	20130904_221053.jpg
Views:	1
Size:	81.0 KB
ID:	790586


    Slenger med ett bilde av mitt første forsøk på lakking av karosseri også
    Click image for larger version

Name:	Gule fare.jpg
Views:	1
Size:	44.8 KB
ID:	790587
    Bjørnar Kristiansen
    Elverum
    Xray T4 - Serpent S411TE - TM E4D MF-PRO - Futaba

  • #2
    Når skal du kjøre første løp?
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • #3
      Originally posted by xilian View Post
      Når skal du kjøre første løp?
      Noe offisielt løpskjøring blir nok ikke i år hvertfall
      Sesongen her går nok med til bli bedre teknisk...
      Men vi driver å planlegger ett lokalt klubbløp da så vi kan få testa litt
      Bjørnar Kristiansen
      Elverum
      Xray T4 - Serpent S411TE - TM E4D MF-PRO - Futaba

      Comment


      • #4
        Tenker vi prøver å bli med på nyåret jeg er flere her i klubben som jeg tror kan bli med, jeg må bare mase litt mer å ja jeg håper vi iallefall får et testløp i år, å kansje litt flere klubbløp neste år må bare få på plass software og lære oss hvordan det funker...????
        Anders Fleischer
        Elverum
        Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

        Comment


        • #5
          Ja må få testet denne Software'n vår litt Anders
          Bjørnar Kristiansen
          Elverum
          Xray T4 - Serpent S411TE - TM E4D MF-PRO - Futaba

          Comment


          • #6
            Det man uten tvil lærer best av, er å kjøre løp. Enten det er klubbløp eller NM.
            Stå å banke runder aleine er bare å slite ut utstyret unødvendlig.

            Ut å kjør løp
            Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
            - NiceShot.no

            Comment


            • #7
              Veldig enig ang software så hadde det sikkert vært en ide og fått en liten innføring fra noen som kan dette fra før. Iallefall for å sette opp grunninstillinger og få en kjapp innføring.
              Anders Fleischer
              Elverum
              Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

              Comment


              • #8
                På tide du fikk deg prosjekttråd Bjørnar!

                Det er bra vi fikk med en som Bjørnar, sånn at noe av presset ang. innkjøp falt over på han hihi
                Nå er det bare snakk om å få kjøpt seg en buggy til neste år, og evt. nye ting som en Eryx 2.0 eller en T4 2014 om du skal bli med oss "GUTTA" hele veien (hahha)


                Ang. det med software så kan vi vel sette opp ett uoffisielt klubb-løp der vi tester ut litt?
                Så kan vi spørre her inne om det er noe vi lurer på også på forhånd.

                Få med noen til å snu biler skulle gå greit, evt. gjøre dette på omgang å kjøre små løp.

                Regner med at vi lærer mye om hvordan systemet fungerer der og da så lenge vi starter fra null
                5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                Comment


                • #9
                  blir nok en buggy på Bjørnar i vinter tenker jeg

                  ang klubbløp så har det vært planen lenge, å det blir nok det også, iallefall noen tester i år håper jeg, saken er at man må sette opp programmet litt på forhånd å forberede litt, jeg har sett litt på det og det skal i utgangspunktet være greit om man følger maualen litt, men det er endel alternativ som jeg må prøve å finne ut hva som er "standard" før vi kan sette det i gang liksom, tror vi bør teste litt iallefall før vi kan kalle det noe klubbløp

                  åja, glemte å skrive at jeg kjørte 10.71 i dag med utslitte hjul
                  Anders Fleischer
                  Elverum
                  Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                  Comment


                  • #10
                    Buggy står høyt på lista ja
                    Det gjør Eryx også... men hvis jeg får den jeg har nå til å funke igjen så tror jeg den skal få slite Starmoen en sesong til
                    Men tror kanskje jeg må ha assistanse av Mr. Fleischer er jeg redd
                    Bilen er jo like løs i rævva som en prostituert homse jo.....
                    Bjørnar Kristiansen
                    Elverum
                    Xray T4 - Serpent S411TE - TM E4D MF-PRO - Futaba

                    Comment


                    • #11
                      ehh... er ingen proktolog, men at det skal gå an å få til den bilen din er det vel ikke noen tvil om, er nok ikke så rare endringene som skal til tenker jeg. du må bare teste deg fram litt mer
                      Anders Fleischer
                      Elverum
                      Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                      Comment


                      • #12
                        hehe... den skal på bordet i mårra en tur før jeg kjører oppover
                        Bjørnar Kristiansen
                        Elverum
                        Xray T4 - Serpent S411TE - TM E4D MF-PRO - Futaba

                        Comment


                        • #13
                          Bra, må ha buggy vet du

                          Vi kan jo bare sette opp en dag og se om vi får systemet til å fungere?
                          Blir jo litt artig for folk det og vil jeg tro, 5 min. løp og 3 kjørere om gangen og resten snur biler hihi
                          5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                          Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Bakstad View Post
                            Bra, må ha buggy vet du

                            Vi kan jo bare sette opp en dag og se om vi får systemet til å fungere?
                            Blir jo litt artig for folk det og vil jeg tro, 5 min. løp og 3 kjørere om gangen og resten snur biler hihi

                            i prinsippet ja, men vi må se litt mer på software først, er ikke bare å trykke på play
                            Anders Fleischer
                            Elverum
                            Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                            Comment


                            • #15
                              Da er det gjort ett par småendringer så satser på forbedring i morgen
                              Bjørnar Kristiansen
                              Elverum
                              Xray T4 - Serpent S411TE - TM E4D MF-PRO - Futaba

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X