Announcement

Collapse
No announcement yet.

1:10 Elektro/Nitro - Buggy/ST/Truggy - Noen interesse?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 1:10 Elektro/Nitro - Buggy/ST/Truggy - Noen interesse?

    Hei!
    Jeg lurte på om det er andre her som har interesse for å ha bane til denne "klassen"? Sist gang jeg var på Klepp var det veldig "dårlig" sand/grus til å kjøre 1:10 på så det må vel kanskje gjøres noe med? Jeg tenker det om at vi kanskje samler en gjeng (om det i det hele tatt er noen andre enn meg :S ) og får til et eller annet på den trauste grusbanen der. Nå skal det sies at jeg ikke er medlem av Klepp RC enda nettopp pga at grusbanen er slik som den er. Derfor vet jeg heller ikke hvordan det er med vedlikehold av baner og penger til dette... Fint om noen kan gi meg et greit svar på hvordan dette virker og om det vil bli noen mulighet for å "skifte" sanden som er der hvis det blir interesse for denne klassen.

    Selv kjøpte jeg nettopp en Traxxas Rustler nede på O. Sæland så det hadde vært morro med et sted å kjøre den Har også en Smartech Magic Wheel (samme bilen som T-Maxx bare mindre motor) som kanskje også kunne vært gøy å prøve på bane, men Rustleren er "førsteprioritet".

    Håper det finnes andre her i "distriktet" som også vil kjøre 1:10 offroad på bane! (evt. også 1:8 )

    MVH
    halli
    Halvard "Bellduck" Soma '94

  • #2
    Jeg er interessert, har selv en Team Associated T4 truck og har akkurat samme ønske som deg, skifte underlag. Hadde vært veldig kjekt og fått gang på noe offroad konkurranser.

    Er klar med både 1/10 truck og buggy, selv om den er litt eldre modell. Nå er det elektro som gjelder for meg da.
    Team Associated RC10T4 - Kyosho Ultima RB Type-R - Xpress MRR2 - Tamiya F103 - Xray T3 '11

    Comment


    • #3
      Klepp Offroad

      Hei

      Om du har kjøpt bil på Sæland har du automatisk medlemskap på klepp i 1 år.

      Vedlikehold, og opparbeidelse av banen må dere gjøre på dugnad.

      Banen som ligger der i dag er ikke ferdig, men er blitt bygget som et utgangspunkt for dere som kjører offroad til å jobb med selv. Dere må ta kontakt med lederen av klepp rc klubb å høre hva dere får av midler. Dere må lage en plan på hvordan dere vil ha det, hvem som skal gjøre jobben på dugnad. Hvor lang tid vil dere bruke. Hvor mange er det som kommer til å gjøre dette arbeidet osv. Her er det ikke snakk om at det kommer folk å gjør jobben for dere.

      Onroad banen, klubb hus, mekke bod, kjøre tårn og alt annet er bygget opp på dugnad. Alt av vedlikehold gjøres av oss medlemmer selv.

      Vi som kjører onroad kommer nok aldri til å vedlikeholde offroad bane vi aldri bruker, og det kreves heller ikke at de som kjører offroad skal gjøre vedlikehold på onroad banen.

      Det er et et knippe medlemmer som gjør alt dette. De fortjener stor takk for at de har fått til denne flotte banen.

      De som kjører offroad må få med dere foreldre, venner og kjente til dugnad ettersom dere er så unge selv. Dere må selge dette inn til Klepp RC før klepp vil bruke mer penger på en banen som dette (Dette er min antakelse).

      Problemet med offroad er at det kreves mye vedlikehold av banen, og at ingen vil gjøre dette, heller ikke de som bruker banen (Dette er bevist flere ganger).

      Det som gjelder her er, initiativ, initiativ.....
      Asgeir Kinn 1979
      RRR - RB - 4PK

      Comment


      • #4
        her er jeg helt med.
        løps rigget BL Associated SC10, Hpi Vorza FLUX, Traxxas Mini E-Revo VXL, Traxxas Rustler Vxl, Losi Micro SCT, Kyosho Tf-5, Kyosho Mini Inferno Plus, Nine Eagles Yak-54. Futaba 2pl 2,4. Youtube: www.youtube.com/martinrc1996

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X