Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny bane på Sola, Åpning lørdag 05.des 2009

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny bane på Sola, Åpning lørdag 05.des 2009

    Hei

    Vil anbefale alle å ta turen til Sola Kultur Hus nå på lørdag for en RC prat, eller ta med passende el. bil å bli med å kjør...

    Her har vi ordnet til en 1/18 bane som vi skal sette opp for første gang. Så nå blir det mulighet for onroad trening hele vinter sesongen i helgene..

    Banen blir nok ikke helt 100% første gang ettersom teppene har ligget en stund.. Da blir det ofte litt humpete den første gangen.

    Alle er velkomne.

    Ring meg på tlf: 930 25 368 dersom dere står utenfor... Om dere parkerer bilen på parkeringsplassen utenfor, så skal dere ikke gå opp mot hovdeinngangen, men dere skal ned til den inngangen som dere vil se til venstre for hovedinngangen... Jeg henger opp en lapp med tlf nummer på døren..

    Mvh
    Asgeir
    Asgeir Kinn 1979
    RRR - RB - 4PK

  • #2
    Åpning

    Kjørte mye i dag, og første gang for meg selv og Christian..

    Har noen videos fra litt kjøring slik at dere kan se hvordan banen er, er litt forandringer på bane nå i forhold til video.

    Det blir kjøring i morgen også fra klokken 11.00.

    Ønsker alle velkomne å ta en titt, og en prat.





    Asgeir
    Sola RC
    Asgeir Kinn 1979
    RRR - RB - 4PK

    Comment


    • #3
      hei.
      vilke dager er det treninger? og banen var UTROLIG morsom og kjøre på men var litt uvant og kjør onroad igjen fordi det er ca.1år siden sist så menne viss jeg kjøper den xray m18 vilke bl kombo anbefaler du meg?
      løps rigget BL Associated SC10, Hpi Vorza FLUX, Traxxas Mini E-Revo VXL, Traxxas Rustler Vxl, Losi Micro SCT, Kyosho Tf-5, Kyosho Mini Inferno Plus, Nine Eagles Yak-54. Futaba 2pl 2,4. Youtube: www.youtube.com/martinrc1996

      Comment


      • #4
        Hei

        Bil (Xray M18 Pro), micro servo (jeg kjører xray sin micro servo, og den er god, men litt dyr) og dekk kjøper du på www.antrade.no
        Få pappen din til å ringe han, så sender han i post oppkrav.. Det er enkelt og greit.

        BL komboen vi har blitt eninge om å bruke her i denne klubben er Speedpassion Emotion 6900 KvA. Denne får du kjøpt av meg for ca. 1000 Kroner. Poenget med å bruke denne er at da stiller alle likt npr det gjelder motor kraft.. Denne motoren er mye kraftigere den de vi kjørte med i dag... Men kan selvsagt innstilles veldig snille også.

        Batterier som brukes er Great Energy 7.4 Lipo 1800mAh. Disse får du også kjøpt av meg for ca. 150 - 200 kr stk.

        Si fra om du vil legge av en kombo, ettersom vi venter inn 5 stk nå, og fire er allerede solgt.

        Ring meg om du lurer på noe.

        Asgeir.
        Asgeir Kinn 1979
        RRR - RB - 4PK

        Comment


        • #5
          jaok er jeg nøt og ha pro versjon? for far min synes det er for mye med 1660,- men far min har snaka med meg etter jeg var der og likte det så godt så sa jeg prisene som du sa osv.. men jeg har selv servo, motaker, sender og esc så.. grunen til at han snaka til meg var at jeg har burstag den 12/12 denne lørdagen så... og vilket batteri får jeg for 200,-? blir nok til at jeg komer dit ofte viss jeg får meg bil
          løps rigget BL Associated SC10, Hpi Vorza FLUX, Traxxas Mini E-Revo VXL, Traxxas Rustler Vxl, Losi Micro SCT, Kyosho Tf-5, Kyosho Mini Inferno Plus, Nine Eagles Yak-54. Futaba 2pl 2,4. Youtube: www.youtube.com/martinrc1996

          Comment


          • #6
            du er ikke nødt til å ha pro utgaven men den har noen oppgraderinger som nok må gjøres ettervert som gjør at den ikke blir noe dyrere en den vanlige utgaven, batteriene er lipo 7,4 1800mah batterier, de vi kjørte i dag var lipo 7,4 2000mah batterier men er egentli fly batterier som vi har satt sammen for å få det til åšfungere.
            Har du utstyr så bruk det så kan dui heller oppgradere om du trenger det senere, vi kommer til å ta inn og bruke speedpassion 1/18 sett med en 6900Kva motor så blir det relativt likt for alle.

            Comment


            • #7
              Hei Martin

              Da bruker du det utstyret (elektronikk) du har i dag, åsså kan du spørr faren din om han kan ringe til meg så kan jeg forklare litt forskjeller på de to bilene for han..

              I grove trekk så er det mye mer holdbart, bedre egenskaper, takler BL komboer, og lett og selge videre om du skal gå over til annen bil senere.

              Du kan sikkert også få faren din til å ringe Antrade (tlf 64 87 33 00) som selger bilene. Han kan forklare forskjellene.

              De 700 kronen er vel brukte penger... Det skal jeg love deg...

              Bare be han ringe meg...

              Asgeir
              Asgeir Kinn 1979
              RRR - RB - 4PK

              Comment


              • #8
                hei. ja det skall jeg gjøre når han komer hjem.. men passer en 1/18 bl motor i (xray m1 ikkje pro?? sorry for maset men var så UTROLIG kjekt og kjøre der med den bilen og jeg har fortalt om banen til mange andre rc førere
                løps rigget BL Associated SC10, Hpi Vorza FLUX, Traxxas Mini E-Revo VXL, Traxxas Rustler Vxl, Losi Micro SCT, Kyosho Tf-5, Kyosho Mini Inferno Plus, Nine Eagles Yak-54. Futaba 2pl 2,4. Youtube: www.youtube.com/martinrc1996

                Comment


                • #9
                  oj nå vett jeg ikkje hvorfor den smilien kom opp men det sku stå (xray m1 men du vett hva jeg mener viss det skjer igjen..
                  løps rigget BL Associated SC10, Hpi Vorza FLUX, Traxxas Mini E-Revo VXL, Traxxas Rustler Vxl, Losi Micro SCT, Kyosho Tf-5, Kyosho Mini Inferno Plus, Nine Eagles Yak-54. Futaba 2pl 2,4. Youtube: www.youtube.com/martinrc1996

                  Comment


                  • #10
                    Robitronic Scalpel 1/18 track funker den? en som selger den for 1000kr kjørt bare 200kr men ville heller hatt m18 men litt dyrt
                    løps rigget BL Associated SC10, Hpi Vorza FLUX, Traxxas Mini E-Revo VXL, Traxxas Rustler Vxl, Losi Micro SCT, Kyosho Tf-5, Kyosho Mini Inferno Plus, Nine Eagles Yak-54. Futaba 2pl 2,4. Youtube: www.youtube.com/martinrc1996

                    Comment


                    • #11
                      Har sett akkrurat den bilen... Det er som Oscar skal selge. Sikker grei den, men du mp tenke litt lengre fremover.

                      Problemet blir jo dekk til den bilen... Hvor skal du kjøpe de, reservedeler?

                      Vil du ikke kjøre konkurranser sammen med oss... Det blir jo litt galt om du stiller med en helt annen bil en oss andre... Det har ogsp vist seg at Xray M18 Pro er den eneste bilen som virkelig fungerer bra i det lange løp. I haugesund så har de holdt på med dette i mange mange år... Og alle er enige om at M18 Pro er den billigste og beste løsningen i det lange løp.

                      Kan ikke helt se at 600 kroner skal sette en stopper for at du får deg en M18 Pro... Det er smartere om du heller venter litt da, og heller kjøper den etter jul, og ønsker deg penger til jul....

                      Det vil jeg si er mye lurere å gjøre... En M18 Pro vil du kiunne ha i sikkert 5-6 år... Eneste kostnaden her er dekk, og kanskje noen bære armer, og disse er veldig billige. Du får lokke faren din med til å kjøre.. Da blir det ofte litt enklere med utstyr osv
                      Asgeir Kinn 1979
                      RRR - RB - 4PK

                      Comment


                      • #12
                        M18 Vs M18 Pro

                        Ja, M18 vil også klare en BL kombo på samme måte som M18 Pro... Men kjøre egenskapene er jo en del dåligere... Denne er jo av plastikk, og har ikke samme fleks i chassie som Pro versjonen.

                        Knekker sikkert lettere også...

                        m18 har ikke kulediff mener jeg... Men det har Pro versjonen..

                        M18 mangler en del innstillings muligheter... M18 blir for dyr i lengden
                        Asgeir Kinn 1979
                        RRR - RB - 4PK

                        Comment


                        • #13
                          hva er numeret ditt? fordi du sa bare numeret til butiken..
                          løps rigget BL Associated SC10, Hpi Vorza FLUX, Traxxas Mini E-Revo VXL, Traxxas Rustler Vxl, Losi Micro SCT, Kyosho Tf-5, Kyosho Mini Inferno Plus, Nine Eagles Yak-54. Futaba 2pl 2,4. Youtube: www.youtube.com/martinrc1996

                          Comment


                          • #14
                            jeg har nå i dag bestilt bilen og fikk mail om at den er sent... bestilte også 2paker fram dekk (50) og 2paker bak dekk (35) men har du batteri nå? eller må du bestile det?
                            løps rigget BL Associated SC10, Hpi Vorza FLUX, Traxxas Mini E-Revo VXL, Traxxas Rustler Vxl, Losi Micro SCT, Kyosho Tf-5, Kyosho Mini Inferno Plus, Nine Eagles Yak-54. Futaba 2pl 2,4. Youtube: www.youtube.com/martinrc1996

                            Comment


                            • #15
                              Batteri

                              Batteriene er på vei fra Asia nå.

                              Skal si fra når de kommer... Skal gi deg en pris når de kommer.

                              Når du bygger bilen må du se etter Pro Tips i manualen... Bruk disse når du bygger den... Bruk god tid når du bygger den... Bli kjent med bilen, så har du igjen for det senere. PS: Vi har ikke fett i demperne... Det er ingen vits slik vi opplevde det.

                              Asgeir
                              Asgeir Kinn 1979
                              RRR - RB - 4PK

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X