Announcement

Collapse
No announcement yet.

Er 1:8OR banen voldtatt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Er 1:8OR banen voldtatt?

    Jeg har endelig tatt steget inn i 1:8or igjen. Etter noen år med litt fram og tilbake om jeg skulle begynne igjen, havnet jeg på en brukt "The Car" til å starte med. Det er vel 15år siden jeg kjørte sist, og må nå regne meg som en nybegynner. Har vært oppe på ryggen og kikket en del ganger, og har jo sett at 1:8 banen har forandret seg siden jeg kjørte sist. Den gangen jeg kjørte var det en flott og oversiktlig bane der oppe.

    Som nevnt må jeg regne meg som en nybegynner, og min personlige mening er at banen der oppe nå er ødelagt. Jeg vet at en offroad bane ikke er helt slett, men her er det betong, kuler/hopp kombinasjoner av bibelske dimensjoner. For meg så virker det som at selv om man har ofret noe areal til 1:10or, skal det ikke gå på bekostning av lengden på 1:8 banen. Den har bare blitt trangere. Jeg syns banen virker veldig teknisk krevende av både fører og utstyr med den layouten som er. Den kan umulig ha god virkning på rekrutering til 1:8or for klubben. Men for alt jeg vet, kan det bare være slik utviklingen har gått med banelayout.

    Kanskje jeg skulle valgt en 1:10 buggy sak isteden?
    Otto Gebhardt
    Xray XB9, Xray XB4, Team Durango DEX210
    This message will self-destruct in 10 seconds...

  • #2
    Hei,
    tror ikke man blir no dårlig sjaffis av å kjøre på den banen.
    Siden du er nybegynner ville det kanskje være lurt å begynne med El buggy først, og når man har trent litt hopp å sånt, så kan man forsøke seg på fuelbuggy..
    Er ikke enig med deg at banen er ødelagt.

    Mvh
    torarneN
    Tor Arne Nicolaisen GMBK

    Lei av å knuse motstandere!

    Comment


    • #3
      Hei Otto skal være enig med deg det er i dag 20 hopp på banen å det kan fint reduseres 12 til 15 hopp hadde vært mere nok så hadde det vært mulig å fått opp litt fart og spenning der oppe igjen
      RC ER EN HOBBY
      Stian T

      Comment


      • #4
        Originally posted by yazfat View Post
        Jeg har endelig tatt steget inn i 1:8or igjen. Etter noen år med litt fram og tilbake om jeg skulle begynne igjen, havnet jeg på en brukt "The Car" til å starte med. Det er vel 15år siden jeg kjørte sist, og må nå regne meg som en nybegynner. Har vært oppe på ryggen og kikket en del ganger, og har jo sett at 1:8 banen har forandret seg siden jeg kjørte sist. Den gangen jeg kjørte var det en flott og oversiktlig bane der oppe.

        Som nevnt må jeg regne meg som en nybegynner, og min personlige mening er at banen der oppe nå er ødelagt. Jeg vet at en offroad bane ikke er helt slett, men her er det betong, kuler/hopp kombinasjoner av bibelske dimensjoner. For meg så virker det som at selv om man har ofret noe areal til 1:10or, skal det ikke gå på bekostning av lengden på 1:8 banen. Den har bare blitt trangere. Jeg syns banen virker veldig teknisk krevende av både fører og utstyr med den layouten som er. Den kan umulig ha god virkning på rekrutering til 1:8or for klubben. Men for alt jeg vet, kan det bare være slik utviklingen har gått med banelayout.

        Kanskje jeg skulle valgt en 1:10 buggy sak isteden?
        Kjøp deg en touring bil hvis det blir for vanskelig for deg
        Øyvind Rasch-Olsen http://tnrc.ipublish.no/
        Team Durango DEX410R/DEX210/DESC410 / Vampire Racing
        Mugen Seiki MBX-7 / RB / Beta / Savöx http://www.mustit.no

        Comment


        • #5
          Jeg synes banen slik den er i dag er den mest underholdene layouten som har vært der noen gang.

          Den er ikke den letteste, men det er også poenget. Du blir ikke flinkere til å takle offroad elementer ved å kjøre på baner uten utfordringer.

          Jeg sier ikke at banen er perfekt, men mye bedre enn hva som har vært tidligere. Det er elementer der som kunne vært justert/fjernet for litt mer fart i midtpartiet, men så er også en offroad bane i stadig endring for å bli "bedre". Banen har gjennomgått flere endringer siden den ble bygget i den versjonen den er nå, og den blir stadig bedre.

          Det er bare å kjøre, så ser du etterhvert at de tingene som kanskje oppleves unødvendig vanskelig i dag endrer seg til å bli svært underholdene

          Det er bare min svært begrensede fritid som gjør at jeg ikke "bor" der oppe...

          Forøvrig så er jeg ikke enig i at man trenger å begynne med 1/10 og så "gå gradene". 1/8 tåler vanvittig mye, og er supert for å gå på trynet med
          Last edited by Ole C; 22 June 2012, 10:58.
          Ole Christian Solli
          www.gmbk.no

          Comment


          • #6
            Ville tro det blir fjernet et hopp eller 2 når snøen forsvinner nå.
            Skal bli artig når ryggen åpner igjen
            Tor Arne Nicolaisen GMBK

            Lei av å knuse motstandere!

            Comment


            • #7
              Originally posted by tan20 View Post
              Ville tro det blir fjernet et hopp eller 2 når snøen forsvinner nå.
              Skal bli artig når ryggen åpner igjen
              Bør fjernes noen hopp der ja, og få rettet ut banen litt. Da økes vel også automatisk farten også.

              Men når sant sies, ble aldri ryggen stengt før i tiden. Vi måtte bare brøyte og kle oss bedre
              Otto Gebhardt
              Xray XB9, Xray XB4, Team Durango DEX210
              This message will self-destruct in 10 seconds...

              Comment


              • #8
                Re: Er 1:8OR banen voldtatt?

                Tatt i dag
                Otto Gebhardt
                Xray XB9, Xray XB4, Team Durango DEX210
                This message will self-destruct in 10 seconds...

                Comment


                • #9
                  Så på Youtube fra EOS denne helgen, der hadde de rundetider på drøyt 20 sec, og 11 hopp. Dvs et hopp annethver sekund.
                  Hvor mange hopp bør man ha på en fuelbuggybane sånn til sammenligning?

                  tan
                  Tor Arne Nicolaisen GMBK

                  Lei av å knuse motstandere!

                  Comment


                  • #10
                    Hvor mange hopp man bør ha, aner ikke jeg. Men tenk på at man lager en bane for klubbens medlemmer og tenk på rekrutering. Ikke lag bane til europas top 10 førere.

                    Kunne også være lurt å tenke på at man lager en bane som er enkel å vedlikeholde. Vinterstid skal man vel også kjøre. Ikke altfor trang til snø/is kjøring. Bør vel være mulig å få brukt snøfreseren på banen.


                    Dette er noen tanker jeg har
                    Otto Gebhardt
                    Xray XB9, Xray XB4, Team Durango DEX210
                    This message will self-destruct in 10 seconds...

                    Comment


                    • #11
                      Jeg er i gang med planlegging av endring på deler av 1/8 banen.

                      Fra GMBK gruppa på facebook:


                      Jeg har begynt å se på endringene vi skal gjøre i midtpartiet på banen.
                      Fra opphøyd 90° med teppe, og frem til oppkjøringen til 90° før langsiden.

                      Hvis det er noen som har noen ønsker/tanker/innspill rundt hvordan dette skal bli, så kom med det. Send meg gjerne PM, så legger jeg ut litt planer for lufting etterhvert.

                      Avstanden fra kjøreplattformen gjør at det bør bli lite teknisk/knotete, men jeg ser for meg at det er mulig å få til en ganske kul layout her likevel.

                      Jeg ser for meg åpne svinger med bra fart, og muligens litt "løft".


                      Når det gjelder kjøring på vinteren så har interessen for dette de siste årene vært omtrent lik null. Det er dessuten er veldig stor jobb å rydde banen med snøfreser, så dette har blitt nedprioritert.

                      Skulle det vise seg at interessen for vinterkjøring tar seg opp igjen, og vi har mannskap i klubben som kan ta jobben med snørydding, så kan vi godt se på å ha kjøring på vinteren igjen.

                      Jeg må legge til at så lenge det finnes muligheter for å kjøre elektro innendørs på vinteren i nærmorådet (les Larvik), så tror jeg ikke det er lett å få folk til å kjøre ute i minusgrader.

                      Dette er min personlige oppfattning, og jeg hater vinteren som pesten...
                      Ole Christian Solli
                      www.gmbk.no

                      Comment


                      • #12
                        Man kan gjerne ha mye hopp og tjas, men at det er flyt og at hoppkomboene har en viss rytme er viktigst (snakker ikke om skien banen, men generelt.. En del av moroa med buggy er hopp, men de må fungere for at det skal være gøy...
                        Øyvind Rasch-Olsen http://tnrc.ipublish.no/
                        Team Durango DEX410R/DEX210/DESC410 / Vampire Racing
                        Mugen Seiki MBX-7 / RB / Beta / Savöx http://www.mustit.no

                        Comment


                        • #13
                          Jepp. Tanken var at vi skulle jobbe litt mer med akkurat det
                          Ole Christian Solli
                          www.gmbk.no

                          Comment

                          (RS) Radiostyrt.no Statistics

                          Collapse

                          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                          Welcome to our newest member, Erik-M.
                          Working...
                          X