Announcement

Collapse
No announcement yet.

10 timers løp i 1:8 buggy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 10 timers løp i 1:8 buggy

    Jada, er helt riktig.

    Etter møte i klubben her om dagen har vi bestemt oss for å arrangere ett 10 timersløp i september hvis folket vil det.

    Blir ett veldig enkelt reglemang, så innspill er velmøtt i denne tråden.

    Tenkte i utgangspunktet at 1 bil og 2 motorer, min 3, maks 5 førere. Kanskje sette en maks grense på dekk, mulig 2-4 sett dekk. Min 5 lag må stille for at løpet skal bli noe av.

    Vi trur dette blir kult, å håper dere kommer med inspill for å få ett løp alle setter pris på

    Dette blir det ultimate enduro løpet der det ikke handler om å kjøre raskest, men ha en god strategi og jevn kjøring.

    €€ xxxxxx €€ OS Engines €€ Byron fuel €€ xxx €€ xxxxxxxxxx €€ xxxxxxxxxx €€ Power save racing €€

  • #2
    må vel ha med flere motorer? hehe.... eller er det lov med lager og setup skifte??

    antall sett dekk på hof må minst være 4 sett, banen vil jo sikkert forandre seg litt underveis, pluss at man må ta med evt. regnvær i regnestykket
    MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
    TRF-415MSXX
    DEX410

    Comment


    • #3
      Kult forslag Rune! Har sansen for sånne løp.

      Er det et team som har plass til en amatør så si gjerne fra....

      Comment


      • #4
        Originally posted by Petter View Post
        Kult forslag Rune! Har sansen for sånne løp.

        Er det et team som har plass til en amatør så si gjerne fra....
        Du må da bli tatt under vingene på gutta i ditt eget team Petter? Der er det vel offroad førere nok til å stille med 2 lag....
        Formerly known as JQ`s personal "pit-bitch".....

        Comment


        • #5
          Fint tiltak.
          Selv så skal KMBK ha 4 timers RTR løp i slutten av Juni. Så 10 timer blir leeenge i forhold

          Synes 2 motorer er nok. Bruker vel ikke mer enn 8-10 liter fuel og det skal jo en motor greit klare. Men hva med å bruke enhetsdekk? 4 runder høres greit ut. Så blir det ihvertfall en ting som blir likt for alle.

          Fast kjøretid på hver enkelt eller blir det opp til lagene å bestemme selv hvem på laget som skal gjør hva?

          Synes 4 mann er ett must. Kjøretid 30 min hver og rotere slik at en mann alltid har pause.
          En kjører, en mekker, en er påsetter og en har pause.
          TEAM ELEFUN

          Comment


          • #6
            Originally posted by extra View Post

            Synes 4 mann er ett must. Kjøretid 30 min hver og rotere slik at en mann alltid har pause.
            En kjører, en mekker, en er påsetter og en har pause.
            Høres bra ut, men for å få enduro følelsen syns jeg hver person bør kjøre 1time eller 1 1/2 times tid eller mer....

            Comment


            • #7
              høres sykt kult ut jeg er med som bare det.....
              tom erik thomassen.. kyosho mp9novarossi enda ikke levert av samens rc service fuel:byron race gen2futaba: gass\brems..futaba styring..

              Comment


              • #8
                September???
                IŽm in...
                Noen med et ledig lag eller?
                Morten Thorkildsen.
                Team Mustit.no--Associated--RB--JConcepts--Byron--HighestRc--ProtekRc

                Comment


                • #9
                  kanskje vi klarer å stille med et vestlandsteam og? tror vi skal klare å stable på beina hvertfall et team. det hadde vært kult.

                  Men jeg vil samtidig be dere om å ikke sette det opp helgen 13.-14. for uten å si for mye, kan det hende ting skjer litt lenger vest i landet den helgen.
                  MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
                  TRF-415MSXX
                  DEX410

                  Comment


                  • #10
                    da er det på tide å blåse litt liv i denne tråden igjen.

                    Dato blir søndag 28.september. Start kl 0900 fritrening fra kl 0800 til 0845. Ellers er banen åpen for trening på lørdagen. 1200-1800

                    Regler ikke helt spikret enda, men dette er utgangspunktet:

                    løpet gjelder kun 1:8buggy
                    Fellesstart kl 0900, alle starter bak samme linje
                    maks 5 førere pr team og 1 mekk. Ingen min.grense.
                    Hvert lag må alltid ha 1 billemper på banen.
                    Hver fører kan benytte sin egen bil og motor(og sender sef.) hvis det er ønskelig.
                    Bruker kun 1 personlig transponder
                    2 sett med hjul (kanskje prøve å få til enhetsdekk)
                    min 1 time kjøring før bytte av fører, maks ingen grense.
                    påmeldigsavgift kr 500,- pr team,forhåndsbetalt på klubbens konto senest 2 uker før løpet.


                    Så nå er det bare å sette sammen ditt vinner team å melde seg på. Trur dette kan bli veldig morsomt og slitsomt

                    €€ xxxxxx €€ OS Engines €€ Byron fuel €€ xxx €€ xxxxxxxxxx €€ xxxxxxxxxx €€ Power save racing €€

                    Comment


                    • #11
                      Hadde jo vært kult dette her ja. Få tak i noen skikkelige sponsorer også til å stille med event dekk så er det jo enda bedre......

                      Kult tiltak!!!!
                      Hans Magne Berg 1980 Kløfta
                      Minicar RC Team--Carrocar--RC8.2--Alpha RC Engines--Radiopost--AKA--

                      Comment


                      • #12
                        det er vel for seint å foreslå at løpet kjøres på en lørdag??????????
                        Arild (1980)Radøy RC
                        BERGENSFORUM: www.rcbergen.diskusjonsforum.no

                        Comment


                        • #13
                          ække forseint det vet du, skal ta det opp med resten av styret

                          €€ xxxxxx €€ OS Engines €€ Byron fuel €€ xxx €€ xxxxxxxxxx €€ xxxxxxxxxx €€ Power save racing €€

                          Comment


                          • #14
                            Enduro

                            Høres morro ut. Men GMBK har klubbløp samme dag, så kanskje det ikke kommer så mange fra Grenland?

                            hadde vært fint om Enduroen kunne vært en annen dag..
                            Morten Endre Lohne - 73 Kristiansand MBK! http://www.kmbk.net

                            Comment


                            • #15
                              ja, har sett det, men de har løp hver helg, så vi måtte bare velge en helg som passet for de som skal arrangere dette løpet.

                              Håper de kan flytte løpet sitt, men vi har ikke muligheten til å ha det en annen helg.
                              Man må bare velge, og vi håper det ordner seg.
                              For min egen del så kjører jeg den cupen, så jeg må velge jeg også...

                              €€ xxxxxx €€ OS Engines €€ Byron fuel €€ xxx €€ xxxxxxxxxx €€ xxxxxxxxxx €€ Power save racing €€

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X