Announcement

Collapse
No announcement yet.

NiMH eller LiPo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • NiMH eller LiPo

    Holder på å bygge Graupner sin moonraker. Båten har 3 vannjeter inkl. en booster i midten. I tillegg har jeg montert baugpropell og roterende radarer. Men er veldig i stuss på om jeg skal velge NiMH eller LiPo batterier. Ønsker en spenning på rundt 14,5 Volt på motorene.

    Noen inspill på hva dere mener er best? NiMH eller LiPo???

  • #2
    jeg hadde nok kjøpt lipo. pga
    pris. 5000 mah lipo er billigere fra hong kong en du finner de fleste 5000 mah nihm.
    vekt. lipo veier mindre en nihm så dermed er det plass til 1 batteri til som igjen gir kjøre tid.
    krefter. 1 lipo batteri leverer ganske mye mere en 1 nihm (selv om denne båten er mere skala en max fart)
    utvalg. du finner lipo i alle størrelser,priser og mah.
    spenning. lipo holder spenningen bedre en nihm noe som igjen gir mere stabil fart gjennom hele kjøreturen.

    eneste fordelen jeg ser med nihm er at de ikke blir ødelagt av å bli kjørt ned i lav spenning så du slipper å være så på vakt. men dette kan selfølgelig fikses med cut off.
    klaus toppe 1974

    Comment


    • #3
      Takk for inspillet ditt, mange gode grunner til å kjøpe LiPo der ja! Du skriver at LiPo er billigere, på de nettebutikkene jeg har sjekket ut ( modellers,rc-seilfly, modelskibet.dk, ogrey...ect. ) er LIpo stort sett dyrere en nimh. Men du nevner Hong Kong? Noen gode tips om hvor man handler rimelige batterier ( og annet RC-utstyr ) ??

      Originally posted by toppe View Post
      jeg hadde nok kjøpt lipo. pga
      pris. 5000 mah lipo er billigere fra hong kong en du finner de fleste 5000 mah nihm.
      vekt. lipo veier mindre en nihm så dermed er det plass til 1 batteri til som igjen gir kjøre tid.
      krefter. 1 lipo batteri leverer ganske mye mere en 1 nihm (selv om denne båten er mere skala en max fart)
      utvalg. du finner lipo i alle størrelser,priser og mah.
      spenning. lipo holder spenningen bedre en nihm noe som igjen gir mere stabil fart gjennom hele kjøreturen.

      eneste fordelen jeg ser med nihm er at de ikke blir ødelagt av å bli kjørt ned i lav spenning så du slipper å være så på vakt. men dette kan selfølgelig fikses med cut off.

      Comment


      • #4
        hobbycity.com

        billigere en det finner du det ikke

        men ganske ofte for du det du betaler for.
        men jeg har kjørt lipo fra hobbycity rimelig lenge og er fornøyd så langt.
        klaus toppe 1974

        Comment


        • #5
          Hei igjen!

          Vert inne å sjekket Hobbycity! Der var det ikke lite å velge mellom akkurat!!!
          Mye merker jeg aldri har gørt om... Har du et merke du kan anbelfale? Ønsker da et 4 cellers 4000mAh, 14,8V batt.
          Originally posted by toppe View Post
          hobbycity.com

          billigere en det finner du det ikke

          men ganske ofte for du det du betaler for.
          men jeg har kjørt lipo fra hobbycity rimelig lenge og er fornøyd så langt.

          Comment


          • #6
            kan i grunnen annbefale alle merker de har der inne utenom flightmax.
            personlig så har jeg hatt spessielt bra forhold til rino men kjenner en masse som foretrekker turnigy.
            MEN. du kan omtrent glemme alt som har med garanti og gjøre og service for det har de bare ikke.
            klaus toppe 1974

            Comment


            • #7
              jeg har blå turnigy pakker både til båten og til t-rex 500'n, aldri hatt noe tull med noen av de.Kommer alltid bra balansert på volten og alle er like fine etter 1 år +.
              Husk lipo lader om du ikke har det.

              hva med dette:
              Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
              Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X