Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har noen prøvd dette?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Har noen prøvd dette?

    Hei!
    Har en Genesis som jeg har bestilt ny motor, esc og propeller til er det noen som har prøvd dette oppsettet?
    Og hva burde jeg ha for et oppsett på Esc?
    Skal benytte 2X2s 5200 35c LiPo. ( Har også 2x2 4000 25c )
    Motor: Leopard 3674 2650kv
    Esc: Hobby Wing 180
    Propeller: x637, x440 og x442 ( har en 5538 )

  • #2
    jeg har solgt 2stk av di motorene til et par kammerater som har genesiser, den ene ble brukt med turnigy 180a og 4s dener målt til 76kmt med x642 propp, men det er i tyngste laget på den, så di du sier her er perfekte og batteriene er å bra, hvertfall di på 5200 35c, kan være at 4000 25c blåser seg bra opp grunnet overbelastning, di motorene trekker myyye strøm faktisk, du bør hvertfall bruke 6mm bullet kontakter på batt og motor til esc da vil du lykkes bra tror jeg
    SUMMIT-TEKIN RX8-TEKIN T8 1350KV-6S-TQI M/DOCKING-FULL TELEMETRI - - - - - - SAKURA D3 CS DRIFT-TEKIN RS PRO-REDLINE 8,5T

    Comment


    • #3
      vil ikke annbefale en 3674 i en så stor båt. og 2650 høres mye ut på 4s.
      som Tage sier så vil nok de 25c batteriene bli ødelagte ganske fort. og pesonlig tror jeg ikke de 35c batteriene vil komme langt etter da en slik motor kan trekker en masse strøm ut av en 4s2p.
      klaus toppe 1974

      Comment


      • #4
        helt riktig, den til hankammeraten min er brukt 10 turer og virker fint enda, men motor og esc blir heftigt varmt, beste rimlige alternativ i genesis er nok 4074 leopard på 2000kv og kjøre på 4s da får du en sterk båt som klarer å dra større propper og blir ikke så varm og har bedre toppfart en med 3674 2650kv
        SUMMIT-TEKIN RX8-TEKIN T8 1350KV-6S-TQI M/DOCKING-FULL TELEMETRI - - - - - - SAKURA D3 CS DRIFT-TEKIN RS PRO-REDLINE 8,5T

        Comment


        • #5
          Takk for svar.
          Får prøve litt med dette oppsettet og holde meg til litt "snille" propeller, men det blir vel kansje en ny runde med handel senere.
          Hva anbefaller dere da av propeller med en 4074 og 2000kv?
          Og ikke minst, hvilken fart kan vi klare med 4s?

          Comment


          • #6
            Nå fikk jeg mye og tenke på, tror jaggu jeg må handle en 4074/2000kv med motorfeste og kjøle kappe men burde vel da også ha 2-3 propeller? Er det noe annet jeg også vil trenge for og få dette på plass?
            Regner med at 180amp esc som jeg har bestilt holder? Vil jeg da kunne bruke 2s400025c batteriene mine?
            Da sitter jeg igjen med en ny leo 3674/2650kv og en leo kjøle kappe, hva kan man regne med og få for dette?
            Her ble det jaggu mange spørsmål

            Comment


            • #7
              X445,X645 og M serien med samme tall funker konge med 4074 2000 kv. jeg klarer 90+ kmt med min med den motoren og m445.
              440\3,640,642 funker bra
              4s1p er for lite for den motoren om du skal ha batteriene mere en 10 turer.
              det orginale motor festet passer på 4074 foresten
              klaus toppe 1974

              Comment


              • #8
                Da ble det ikke leopard, men en Neu 1415-2200kv. En 5 timers (2,5 t hver vei) tur til Tage i Grimstad for og handle, dette bør bli bra!
                Pakka fra OSE med esc ligger på Gardemoen, er vi heldige kan det bli kjøring til helga med ny motor og esc.
                Takk for all hjelp her på forumet.

                Comment


                • #9
                  Har en Castle 1717 1580kv for mye om det er av interesse
                  Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                  Comment


                  • #10
                    Takk for tilbudet, tror jeg får prøve den 1415 motoren og se hvordan det fungerer først.
                    Prøvde og få av kjøle kappa på 1415 motoren, fy pokker og den sitter, forslag tas i mot med stor takk.

                    Comment


                    • #11
                      det kommer til å funke rått som sagt er motoren sterkere en 4082 leoparden delta forcen min gikk mye bedre med neu 1415 enn med 4082 leopard
                      SUMMIT-TEKIN RX8-TEKIN T8 1350KV-6S-TQI M/DOCKING-FULL TELEMETRI - - - - - - SAKURA D3 CS DRIFT-TEKIN RS PRO-REDLINE 8,5T

                      Comment


                      • #12
                        Da er alt montert, prøve kjørte i går kveld med lite hell, med noen tips fra Grimstad ble det ordna, hadde satt cut off på 3,4 og det funka dårlig, cut off må stå på 2,8 på denne esc var tipset og ved prøve kjøring i dag fungerte det helt topp. Lave tempraturer på alt. På org. oppsett ble esc, motor, batterier og ledninger varme. Nå er det og prøve forskjellige prop, har en X637 og en X442 som skal prøves men burde hatt en X445 også. Tar gjerne i mot tips på andre prop også, litt dumt og bare bestille en prop fra ose. Tar også i mot tips på hvor en kan kjøpe gode batterier til en grei pris, litt lite med bare to batt. pakker.
                        Takk for all hjelp igjen her på forumet.

                        Oppsettet er nå i min genesis : Standar ror, vanntett digital servo m/titan gear og børsteløs motor-15kg, alu arm og Dubro ball link
                        Seaking 180ESC m/8mm bullet på alle kontakter
                        1415 NEU motor m/ 50mm Leopard vann kjølekappe
                        X440 Octura prop.
                        Y forgrening på kjølevann og to utkast
                        2 X 2c5200mah 35c LiPo
                        Futaba 2,4 motaker montert i Traxxas vanntett boks.

                        Comment


                        • #13
                          Batterier finner du hos hobbyking.com Men en cutoff på 2.8 er jo altfor lavt. Kommer lipo under 3 blir de jo ustabile, ikkje bra
                          Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                          Comment


                          • #14
                            jeg skal også sette ned cutoff på min turnigy 180. Den cutter før det du prog. den til alikvell. 3,2 og de kommer som regel inn på 3,6.
                            Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
                            Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

                            Comment


                            • #15
                              Oki, så 180A Båt Esc til turnigy er ikke helt stabile når det kommer til Cutoff? Er det sånn å forstå? Er det mulig å koble på en ekstern Cut-off av noe slag kansje?
                              Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X