Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har noen prøvd dette?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    tja si det, jeg skal måle litt når jeg får i stand båten igjen. har lappet sammen fronten og sparklet litt på sponsene. Må lakke litt i morgen.
    Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
    Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

    Comment


    • #17
      Har en Novak liggende som kutter på 3,5, kansje jeg bør prøve den?

      Comment


      • #18
        Originally posted by Vidar K View Post
        Har en Novak liggende som kutter på 3,5, kansje jeg bør prøve den?
        Er kansje vertdt å prøve, det værste som kan skje er jo at det virker
        Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

        Comment


        • #19
          Brukte den på det gamle oppsettet og det funka veldig bra. Må vel sette seaking`n på no protection da vil jeg tro og la novakŽn gjøre jobben.
          Prøvde en grimracer 45mm 68(ca 1,5), fy og det gikk, det varmeste jeg målte var 50C på bak lageret på motoren, dette er morro!

          Comment


          • #20
            hehe sa jo at det ble rått cutoffen er stabil på 180ampene men er ikke korekte tall på programeringa, på 2,8 så kutter den ca på 3,2
            SUMMIT-TEKIN RX8-TEKIN T8 1350KV-6S-TQI M/DOCKING-FULL TELEMETRI - - - - - - SAKURA D3 CS DRIFT-TEKIN RS PRO-REDLINE 8,5T

            Comment


            • #21
              må bare få poengtere at selv om batteriene dine viser 3.6 når du tar båten in så er de MYE lavere en det når du kjører. det er en gang slik at under load så synker volten en god del i forhold til hva den viser når de har fått roet seg litt ned.
              klaus toppe 1974

              Comment


              • #22
                Regnet med det, men er det greit at den kutter på 3,2 eller bør novakŽn som kutter på 3,5 monteres igjen?

                Comment


                • #23
                  helt ok å kutte på 3.2 om du er sikker på at den kutter på det. er en del som har brent seg på å kjøre etter at cutoff har vært inne da volten går opp i gjen
                  klaus toppe 1974

                  Comment


                  • #24
                    turnigy/seaking 180ampene er perfekte på cutoff stilt til 2,8v, det funker knallbra så det skal du ikke tenke på, ha den på 2,8 og ikke tenk mere på det di kan ikke cutte for så at volt går opp igjen å du kjører tomt, di har soft cutoff som går til halv gass i 20 sek for så å stoppe, så kan du sette kontroll i revers og så full igjen så napper den til i et sek til, å sånn kan du gjøre helt til den er på land
                    SUMMIT-TEKIN RX8-TEKIN T8 1350KV-6S-TQI M/DOCKING-FULL TELEMETRI - - - - - - SAKURA D3 CS DRIFT-TEKIN RS PRO-REDLINE 8,5T

                    Comment


                    • #25
                      Jeg har noen slike Turnigy/Seaking 180 esc's liggende. Har ikke prøvd de ennå. Når du setter cutoff til 2,8volt, hva blir da den virkelige cutoff limiten?
                      Anbjørn

                      Originally posted by TageMathiassen View Post
                      turnigy/seaking 180ampene er perfekte på cutoff stilt til 2,8v, det funker knallbra så det skal du ikke tenke på, ha den på 2,8 og ikke tenk mere på det di kan ikke cutte for så at volt går opp igjen å du kjører tomt, di har soft cutoff som går til halv gass i 20 sek for så å stoppe, så kan du sette kontroll i revers og så full igjen så napper den til i et sek til, å sånn kan du gjøre helt til den er på land
                      Bygger O-35 båt.
                      Ellers seriøst ute av tellinga.

                      Comment


                      • #26
                        Da blir den stående på 2,8. Et kjekt tips dette med revers og fult igjen, snart slutt på bade temp nå.
                        Kjørte et par batt pakker i dag og liker ikke at jeg drar vann inn i båten, er ganske sikker på at det kommer inn via akselen. Hadde den ute om lørdagen og smørte den opp med fett, er det noen gode tips for og få den tett?
                        Last edited by Vidar K; 15 August 2011, 21:37.

                        Comment


                        • #27
                          det skal gå å kjøre alle batteriene dine samtidig du seriekobler 2x2 cell og 2x2 cell så har du i realiteten 2 4cell batterier, så paralellkobler du disse inn på esc. Da får du dobbelt så lang kjøretid bortimot også dobler du ampere batteriene kan levere, det gjør ikke noe om det er forskjellig mah på den ene 4 cell pakka i forhold til den andre.. for dette utjevnet seg i paralellkobling..
                          full gass!

                          Comment

                          (RS) Radiostyrt.no Statistics

                          Collapse

                          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                          Welcome to our newest member, Erik-M.
                          Working...
                          X