Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skal kjøpe El. Båt, er denne comboen bra?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skal kjøpe El. Båt, er denne comboen bra?

    Båten skal brukes på hytta, kun til litt lek for min del.

    Tenker da på båten: Aeromarine Titan 29". Det er to versjoner på denne siden. Hvilke bør jeg kjøpe i så tilfellet.

    Tenkte å kjøre 5s2p på denne. 55mph er sikkert nok for meg nå.

    Se link.

    Asgeir Kinn 1979
    RRR - RB - 4PK

  • #2
    titan 29 er en kanon båt.
    om komboen der er noe bra er ikke lett å si da det ikke sier noe om størrelsen eller KV på motoren.

    når det kommer til selve butikken så er de beryktet for en del ting som å ikke sende tingene du har bestilt på noen måneder ( om i det hele tatt). de har også for vane og overdrive hvor fort båtene går og siden dette er en butikk i usa så kan det fort bli dyrt å sende båt\utstyr tilbake noen ganger for at du ikke er fornøyd.

    skal du få bygget deg en båt så ville jeg heller sett her http://forums.offshoreelectrics.com/...ilding-Service steven på OSE er i amdre enden av skalaen til fine design. OSE er berømt for sin gode service og er lett og handle med.
    klaus toppe 1974

    Comment


    • #3
      Takk. OCS ser bra ut. Men det ser da ut som jeg må bygge båten selv. Har ikke gjort det før, men en gang må være den første

      Hvordan er delta force 33 i forhold til Titan 29.

      Kan noe hjelpe meg med å sette opp en liste på hva jeg trenger av hardware, esc og motor. Vil at båten skal gå veldig bra med 5s2p. 45-50mph pluss.

      Takker.
      Last edited by snappy79; 26 August 2011, 15:52.
      Asgeir Kinn 1979
      RRR - RB - 4PK

      Comment


      • #4
        Ville heller valgt en deltaforce, har sett disse i flere modeller og de er gromme som f! Vanvittige egenskaper
        Det er ikke godt nok og være nest best!

        Comment


        • #5
          de bygger båten til deg på OSE også. bare å snakke med steven på OSE

          df vs titan. nå er ikke jeg helt partisk da jeg har en DF33 allerede
          klaus toppe 1974

          Comment


          • #6
            DF 33 blir det da. Tipper denne er noe bedre i sjøen da den er litt større.

            Skal prate med Steven.

            Alt er nytt for meg innen vann og elektro. Gleder meg.

            Når det gjelder radio osv så har jeg en Futaba 4pk, og noen mottakere til overs. Er dette en bra radio til vann også?, eller er det noe jeg bør tenke på.

            Styre servo? Hva bruker dere. Hva er minimums krav til servo. Går ut fra at det er standard servo størrelse dere bruker på disse små båtene.

            Sikkert mange dumme spørsmål her, men det får bare være

            Takker for svar.
            Asgeir Kinn 1979
            RRR - RB - 4PK

            Comment


            • #7
              får ikke mye bedre radio en Futaba 4pk styre servo. standard servoer funker helt og men en sterkere digital servo er å foretrekke.

              du sier sjøen. tror ikke du finner noen sil vil annbefale å kjøre disse båtene i saltvann
              klaus toppe 1974

              Comment


              • #8
                Skal kjøre både i sjø og vann. Ser ikke problem med ettersom alt er alu, eller rustfritt.

                Jeg demonterer alt, og rengjør med fersk vann, og WD40.

                Blir mer vedlikehold, men det blir ikke så ofte jeg får brukt den likevel.
                Asgeir Kinn 1979
                RRR - RB - 4PK

                Comment


                • #9
                  problemet oppstår om du får saltvann inn i båten. saltvann leder strøm og vil kortslutte det den evt kommer i kontakt med.

                  da du kan ha et uhell i ferskvann og få en mase vann i båten ( motaker under vann osv) så er det normalt bare å tørt det som har vært utsatt for vann i noen dager så kan du kjøre igjen. skjer det samme i saltvann så kan du normalt kaste servo,motaker og fartsregulator i bosset.
                  klaus toppe 1974

                  Comment


                  • #10
                    Stemmer. Så det du sier er at jeg må tette båten veldig godt om jeg skal bruke den i sjø. bruker man ikke tape over lokket for å tette den helt? Pluss masse greas i driv linjen.

                    Tenkte å bruke den på sjøen når jeg var på hytta, men vi har et stort vann 2 min fra hytta også som jeg kan bruke. Så det blir vel ferskvann kjøring mest da.
                    Asgeir Kinn 1979
                    RRR - RB - 4PK

                    Comment


                    • #11
                      jeg har kjørt båt i noen år og har funnet ut at uansett hvor mye du tetter med tape og bruker grease så kommer det altid en dråpe eller 2 med vann inn i båten. jeg vet at det er en del som kjører i salt vann med sine båter og det går helt fint. jeg vil bare ikke annbefale det.
                      klaus toppe 1974

                      Comment


                      • #12
                        Stemmer. Får se hva jeg gidder når det gjelder sjø. Båt blir det uansett

                        Denne gang skal jeg ha noe som går bra, og har skikkelig kvalitet.
                        Asgeir Kinn 1979
                        RRR - RB - 4PK

                        Comment


                        • #13
                          Dere kjenner kanskje noen i miljøet som skal selge en båt, pga ny bygg i vinter.

                          Kan også være en cat av et slag. Det som er viktig er at båten går bra, og at det er brukt riktige komponenter.

                          Kontakt meg på PM om dere kommer på noe som kunne vært aktuelt for meg.
                          Asgeir Kinn 1979
                          RRR - RB - 4PK

                          Comment


                          • #14
                            Bump

                            Har noen brukt båt som går bra, som dere vil bli kvitt pga nybygg i vinter.

                            Send PM.
                            Asgeir Kinn 1979
                            RRR - RB - 4PK

                            Comment


                            • #15
                              Var vanskelig å få tak på en båt. Kunne godt tenkt meg å fått kjøpt en DF33 med alt hardware installert, da jeg ikke ønsker å begynne å bore i skroget selv (mangler utstyr, motivasjon og kompetanse til å montere dette, og finne ut hva jeg trenger). Føler de som selger båter er dårlige til å lage komboer med anbefalt hardware og motor/ESC for hver hull.

                              Hadde vært greit å fått en hull ferdig med hardware, og levert med esc/motor osv. Kan godt montere dette selv.

                              Noen som vet om en butikk som selger hull inkludert hardware. Jeg finner ingenting.

                              Legger dette på is m det ikke finnes noen slike butikker. Det er jo en jungel av hardware. Ikke vet jeg hva som er inkludert i hardware pakkene heller.

                              Har sett på dette:
                              Hull: DF33 (finnes 2-3versjoner av denne DF33 & DF33 cyber storm. Vet ikke hvilken jeg bør velge.)

                              Motor: Neu 1515 1Y

                              Hardware: http://www.offshoreelectrics.com/pro...od=ros-monosys
                              (Er dette alt jeg trenger???) Turn fin not included står det. Hvilken skal jeg da velge?

                              ESC: ingen anelse. Mye å velge mellom. Denne skal brukes til litt små kjøring. Ikke hard konkurranse kjøring. 200 USD max kanskje.

                              Propell: ingen anelse. Har noen liggende hjemme. X440 pluss noen andre jeg prøvd på en SV27.

                              Håper noen kan hjelpe litt her.

                              Får jeg alt hjem i en pakke så kan det hende jeg kan bygge litt selv.
                              Asgeir Kinn 1979
                              RRR - RB - 4PK

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X