Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøp av båt og vil bygge selv :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjøp av båt og vil bygge selv :)

    Heisann jeg lurer litt på hva slags Skrog jeg skal kjøpe ?
    Jeg er mest vant med V- skrog, jeg har en Traxxas Spartan og jeg har lyst til å bygge noe som er raskere
    Er ganske ny på dette, så håper å få litt hjelp og råd

    Hvordan vet jeg at den og den motorn passer i det skroget osv ? og hvor stor ESC må jeg ha osv

    - Pris har ingen betydning

    - Twin motor eller singel ?

    - En god Radio System (2ch) & Receiver ?
    Last edited by FalcoN85; 16 April 2012, 05:44.

  • #2
    Med tanke på at Spartan med en bra metallpropell har potensiale til 90km/t og at det går for sakte,
    snakker vi da om at den nye båten din skal klare 110km eller mer?
    TerjeB
    V24 Powerboat med Twin high power 380 motors.
    GPS-målt til 16 ærlige km/t.

    Comment


    • #3
      Originally posted by Speedfarter View Post
      Med tanke på at Spartan med en bra metallpropell har potensiale til 90km/t og at det går for sakte,
      snakker vi da om at den nye båten din skal klare 110km eller mer?
      Ja det er det som er planen ja

      Comment


      • #4
        Her har du snopebutikken for deg: http://fightercatracing.com/

        Fort gjort å få varmgang i VISAn her, om det er noe du lurer på er de svært behjelpelige
        Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

        Comment


        • #5
          Originally posted by john_erlingbakke View Post
          Her har du snopebutikken for deg: http://fightercatracing.com/

          Fort gjort å få varmgang i VISAn her, om det er noe du lurer på er de svært behjelpelige
          Nice men en ting jeg lurer litt på hva betyr 2848SL 3900kv = (3900 er rpm ? ) (2848SL Lengde X bredde ?)

          Hobbyking - the world's No1 Online Hobby Store. We stock a huge selection of RC products from Planes right through to Drones and all accessories. Visit Us Today.

          Comment


          • #6


            kv er omdreininger per volt dersom motoren går uten last. Ikke kjør motoren uten last. Liten kv gir mer moment enn stor kv og kan dra en propell med større diameter. Større kv gir høyere turtall, men krever mindre diameter på propell. (Selvfølgelig flere variabler her; propellstigning, antall blader etc, men hvis alle andre parametre er like, vil økt diamter kreve økt moment og mindre kv.). Dette må avpasses; motorer og esc'r blir fort til stygge dyre brevvekter hvis man kjører for høy kv i forhold til propell. Samtidig så vil man jo at det skal gå fort...

            Øivind
            Last edited by oih; 19 April 2012, 08:59. Reason: skrivefail
            Sankyo Sigma GII-vrak, Kyosho Renault Alpine-vrak, Thunder Tiger Challenger Circuit 20 (1983?), Graupner/Kyosho Fairlady, 3stk Spital Safari-GX/Graupner Kangaroo(Gazelle)/Futaba safari- vrak,Kyosho Mad Armour,Kyosho Inferno 7.5 SP3 El-konvertert (22,4V/2000Kv),Kyosho Inferno TR-15

            Comment


            • #7
              Originally posted by oih View Post
              http://www.flyelectric.com/ans.kv.html

              kv er omdreininger per volt dersom motoren går uten last. Ikke kjør motoren uten last. Liten kv gir mer moment enn stor kv og kan dra en propell med større diameter. Større kv gir høyere turtall, men krever mindre diameter på propell. (Selvfølgelig flere variabler her; propellstigning, antall blader etc, men hvis alle andre parametre er like, vil økt diamter kreve økt moment og mindre kv.). Dette må avpasses; motorer og esc'r blir fort til stygge dyre brevvekter hvis man kjører for høy kv i forhold til propell. Samtidig så vil man jo at det skal gå fort...

              Øivind
              Tusen takk for forklaringen

              Jeg har bestillt meg et skrog fra TFL: Carbon Catamaran limited edition

              og 2 TURNIGY XK3674-B-2200KV børsteløs motorer hittil

              Comment


              • #8
                Så langt har jeg bestillt følgende, og bilder kommer ettervært

                Skrog: TFL: Carbon Catamaran limited edition

                Børsteløs motorer, 2 TURNIGY XK3674-B-2200KV

                ESC:Turnigy Marine 120A Brushless Boat

                Servo: Rc SG5010 High Speed Torque Coreless

                Kontroll og receiver: FS-GT3B 2.4G 3CH Gun Transmitter /w Receiver

                Lader: HobbyKing 8AC Large Screen AC/DC Balancer Charger

                Batteri: 2 x Turnigy nano-tech 8000mAh 6S 25~50C Lipo Pac

                Comment


                • #9
                  Click image for larger version

Name:	IMAG0025.jpg
Views:	2
Size:	57.5 KB
ID:	777763Click image for larger version

Name:	IMAG0026.jpg
Views:	2
Size:	54.4 KB
ID:	777764 Måtte legge in et par bilder av båten

                  Comment


                  • #10
                    Di batteripakker du har bestilt kommer til å legge mye vekt i den tror eg. Eg kjørte min Genesis med 2x3s 6000 mah med singel oppsett å den ble liggende ganske su tungt i vannet. Kjører no hotudsaklig på 2x4s 2800mah Hyperion, ligger mye bedre i vannet og
                    sparker rått ifra
                    Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X