Announcement

Collapse
No announcement yet.

kjapt nybegynner spørsmål..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kjapt nybegynner spørsmål..

    Er litt fersk på dette med strøm ennå jeg..Bare kjørt fuel før... Kan jeg ta ett 2S og seriekoble mot ett 3S og få 5S inn til esc eller må jeg ha rene 5S batterier Hvist detter mulig gjelder dette videre i systemet også feks 2S og 4S til 6S Må batt være lik i utladings grad (25c-30c-40c) eller er det det samme... og må mAh være det samme på begge batt..

    Last edited by wildwilly; 1 May 2012, 09:09.

  • #2
    du kan gjøre det MEN batteriene må være identiske mah og c. det er også en fordel at batteriene er fra samme leverandør og helst samme "batch" da spessielt de billige batteriene ikke altid er like bra fra gang til gang. kommer du opp i kvalitets batterier ( som hyperion) så er ikke det så viktig. men et gammelt batteri er ikke like bra som et nyere batteri.
    klaus toppe 1974

    Comment


    • #3
      Ok takker har turnigy nanotec 45c 5000mAh alle er ny.. så da skulle dette gå Er det noen som har registrert seg på fightercatracing og vet prisen på ombyggings settet på 3/16 flexen til genesisen??

      Comment


      • #4
        det er $48.95 for det settet. men du må bøye hylsen selv.
        Jeg er ikke sikker på om du kan bruke hylsen du allerede har etter at du har tatt ut teflonen.
        klaus toppe 1974

        Comment


        • #5
          Hei hei flere spørsmål jeg.. Hva er de beste koblingen mellom batt og esc... bruker deans nå og de blir veldig varme, når jeg fikk nye turnigy batterier er det 4mm plugger på de er disse bedre.. og koblingen mellom esc og motor er 4mm bør jeg øke til 6mm eller 8mm...... ledningene er 10awg...

          Comment


          • #6
            EC 5 er absolutt å anbefale, lette og lodde, å tåler myye juice, koster 1,50$ elns hos hobbyking
            Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

            Comment


            • #7
              Kanskje jeg kan spørre om en liten ekstra ting her da.

              Hvilke C rate burde man kjøre med når man har følgende
              Genesis
              120amp esc
              2000kv motor
              Regner med å kjøre 2/4 cella evt koble sammen 2x 2cella siden jeg har 2 cella i bilene min også.
              Kontakt mellom batterier og esc har jeg JST-XH på det aller meste ellers så håper på samme.

              Trenger dere mer info for å gi meg ca C rate?
              Christian Torvetjønn - 85
              Drift: Subbadu tt01d m/lrp 3 star - HBX evo m/15T - tt01 skyline shitt Crawler: Axial AX10 - High-lift m/mud slingers - Defender tlt crawler - Nitro: Kina buggy sak

              Comment


              • #8
                Eg kjører med Hyperion 4s 35c på en 180A Esc og en 1800Kv motor Funker fett
                Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X