Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøp av ny båt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjøp av ny båt

    Hay!

    Joda, da var jeg også her da! Fått interessen for rc båter i det siste, og jeg kan ikke vente med å bestille ny...!
    Har egentlig hele tiden vært glad i katamaraner, så det er nok det jeg havner på. Har hatt 2 båter, en TwinStorm fra kyosho og til dags dato har jeg en Joysway Invincible Razor.
    Det jeg står fast på er om jeg skal bygge en selv? Har fått tegninger til en cat som er på ca 1,4m. Er dette vanskelig?
    Har også tittet litt på HK's Genesis, og den frister veldig! MEN, det jeg står fast på da er om jeg skal velge twin eller single prop? Blir jo en del dyrere med Twin.

    Er det noen som har noen anbefalinger? Ser for meg en båt på litt over en meter.
    HPI Vorza

  • #2
    Har en genesis til salgs Leopard 4082 1600kv, 3,16flex, 180A Esc. Kun test kjørt. Selger den for 2500,-
    Jørn Ove Stein
    Heradsbygd
    Kyosho MP9, Slash 4x4 Ultimate, Team Associated TC5R, Xray NT1, T-rex 600 ESP, Raptor 50 Titan

    Comment


    • #3
      Lagt den ut på finn?
      HPI Vorza

      Comment


      • #4
        Har da valgt å bestille en Genesis fra HK. Jeg valgte ikke Twin, for dette ville gjort alt mye dyrere.
        Oppsett:
        Motor: Stock motor, vil oppgraderes ved senere anledninger.
        Esc: Turnigy Marine 180A.
        Servo: Ingen anelse. Noen tips?
        Kontroll: Ingen anelse. Noen tips? Helst en billig, men grei.
        Prop: Ingen anelse. Hva kan for eksempel passe til 180A og Leopard 4082?
        Batteri: 2x3s RHINO 4900mah. Kommer til å gå som en kule... håper jeg!

        Noen tips?
        HPI Vorza

        Comment


        • #5
          Jeg er også på kikk etter børsteløs båt..

          Selv bestilte jeg denne i dag (radio) http://www.ebay.com/itm/FS-GT3B-2-4G...ht_4015wt_1396

          Så endel reviews på den at den til prisen er ok

          Comment


          • #6
            Har samme ca oppsett. 1600kv Leopard 4082. 2x3s1p 5000mAh i serie. Usikker på propell.

            Ønsker også tips på propell.

            Jeg skal kjøre med en Futaba 4pk. Tror det blir greit. Funker bra på bilene i allefall, ser ikke noen grunn til at denne ikke skal fungere bra i båt.

            4PK er vel ikke de billigste, men jeg har bare bra erfaringer med den. Mener å ha lest at Spektrum tuller litt i båter. Usikker på om dette stemmer.
            Asgeir Kinn 1979
            RRR - RB - 4PK

            Comment


            • #7
              octura x440 x442..... x645 m445(ca 50 grader etter 6min) kjempe prop på genesis. husk å bestille hylse hvist dere ikke har 3/16 flex så propen passer 4mm aksel...

              Comment


              • #8
                Første prio er at dette skal være en lavbudsjetts båt. Så har dere mulighet til å hjelpe meg med et nytt oppsett? Hadde vært fint om dere hadde lagt til 3/16 octura oppsett også. Husk alt

                Har dere noen erfaringer med Turnigy Marine 125A?
                Denne båten skal som sagt kjøres på 2x3s 4900mah.
                HPI Vorza

                Comment


                • #9
                  Radioen du kjøpte, kunne du fått hos hobbyking til 28$

                  Når du sier 2x3s mener du da som 6s eller som 2x3s?
                  Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                  Comment


                  • #10
                    Mener 6s ja Har til dags dato liggende 4 3s batterier. Så jeg trenger ikke fler batterier.
                    HPI Vorza

                    Comment


                    • #11
                      Ingen planer om å tilby deg batterier Men har lest litt rund på forum at stock oppsettet ikke er spesielt fornøyd med 6s
                      Eg kjører min med en 1600KV Leo og 180a Turnigy på 4s å det funker veldig bra, MTP effekt, kjøretid og varme Bare ett tips eller 4
                      Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                      Comment


                      • #12
                        Hadde du giddet å gi meg hele "Handlelista" de? Takk =)
                        HPI Vorza

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X