Heisann
Innimellom får man dilla på ting og så forsvinner det igjen for så å komme tilbake.
Har nå klart å finne frem et par klenodier som jeg lurer på om det er mulig å få noe ut av.
Dette er 2 båter som har vært nitro tidligere og siden jeg er blitt voksen og ikke orker nitro lenger lurer jeg jo i mitt stille sinn på om det er noe vits i å bruke bitte litt penger på dette for å få elektro ut av dette.
Batterier og motorer har jeg, ESC og motorfeste er på vei i posten fra en hyggelig fyr i Kristiansund for en rimelig penge.
Båtene det er snakk om er:
Kyosho Lamborghini C-1 - glassfiber
Kyosho Heatwave(cat) - plast
Det sitter 4mm stive aksler i begge disse og etter en del titting ser jeg jo at ror og slikt nok er utdatert, men ser også at jeg får tak i billige deler i Norge for å få dette til å gå fremover.
Spørsmål 1:
Hvor mye tåler en slik 4mm aksling? 30-35000rpm?
Trenger en Uni-V-Joint, hvor mye tåler disse?
hvis man skal gå videre med noe av dette, hvilken båt skal man velge? C-1 er jo stor, men høy. Heatwave er kortere, men lav og ligner mer på det man finner idag. Vil tro at det blir et lavere tyngdepunkt i denne, men plast...
Det vil ikke koste mange kronene for å få dette til, men hvis dette er dømt til å mislykkes vil jeg heller spare disse kronene for å kjøpe meg noe "new and fresh"..
Georg
Innimellom får man dilla på ting og så forsvinner det igjen for så å komme tilbake.
Har nå klart å finne frem et par klenodier som jeg lurer på om det er mulig å få noe ut av.
Dette er 2 båter som har vært nitro tidligere og siden jeg er blitt voksen og ikke orker nitro lenger lurer jeg jo i mitt stille sinn på om det er noe vits i å bruke bitte litt penger på dette for å få elektro ut av dette.
Batterier og motorer har jeg, ESC og motorfeste er på vei i posten fra en hyggelig fyr i Kristiansund for en rimelig penge.
Båtene det er snakk om er:
Kyosho Lamborghini C-1 - glassfiber
Kyosho Heatwave(cat) - plast
Det sitter 4mm stive aksler i begge disse og etter en del titting ser jeg jo at ror og slikt nok er utdatert, men ser også at jeg får tak i billige deler i Norge for å få dette til å gå fremover.
Spørsmål 1:
Hvor mye tåler en slik 4mm aksling? 30-35000rpm?
Trenger en Uni-V-Joint, hvor mye tåler disse?
hvis man skal gå videre med noe av dette, hvilken båt skal man velge? C-1 er jo stor, men høy. Heatwave er kortere, men lav og ligner mer på det man finner idag. Vil tro at det blir et lavere tyngdepunkt i denne, men plast...
Det vil ikke koste mange kronene for å få dette til, men hvis dette er dømt til å mislykkes vil jeg heller spare disse kronene for å kjøpe meg noe "new and fresh"..
Georg