Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noob needs to learn!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noob needs to learn!

    Heisann

    Innimellom får man dilla på ting og så forsvinner det igjen for så å komme tilbake.

    Har nå klart å finne frem et par klenodier som jeg lurer på om det er mulig å få noe ut av.
    Dette er 2 båter som har vært nitro tidligere og siden jeg er blitt voksen og ikke orker nitro lenger lurer jeg jo i mitt stille sinn på om det er noe vits i å bruke bitte litt penger på dette for å få elektro ut av dette.

    Batterier og motorer har jeg, ESC og motorfeste er på vei i posten fra en hyggelig fyr i Kristiansund for en rimelig penge.

    Båtene det er snakk om er:

    Kyosho Lamborghini C-1 - glassfiber
    Kyosho Heatwave(cat) - plast

    Det sitter 4mm stive aksler i begge disse og etter en del titting ser jeg jo at ror og slikt nok er utdatert, men ser også at jeg får tak i billige deler i Norge for å få dette til å gå fremover.

    Spørsmål 1:

    Hvor mye tåler en slik 4mm aksling? 30-35000rpm?
    Trenger en Uni-V-Joint, hvor mye tåler disse?
    hvis man skal gå videre med noe av dette, hvilken båt skal man velge? C-1 er jo stor, men høy. Heatwave er kortere, men lav og ligner mer på det man finner idag. Vil tro at det blir et lavere tyngdepunkt i denne, men plast...

    Det vil ikke koste mange kronene for å få dette til, men hvis dette er dømt til å mislykkes vil jeg heller spare disse kronene for å kjøpe meg noe "new and fresh"..

    Georg

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
Welcome to our newest member, Erik-M.
Working...
X