Announcement

Collapse
No announcement yet.

hvordan funker motorkjølingen på surge chruser??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hvordan funker motorkjølingen på surge chruser??

    info om båten: (esc 75a 2-4s lipo)
    (2x 4200 7.4volts lipo batteri)
    B3656 Brushless motor

    jeg bare lurer på åssen kjølingen fungerer?
    den sur ikke inn vann i slangen bak på roret, skal det være sånn?
    og det kommer ikke noe vann ut på siden av båten.
    For motoren blir så varm at det ikke
    går ann og ta på den og den går litt dårligere når den blir så varm virker det som.

    og så var jeg litt sugen på en stål propell, har lest det at de kommer ann på om batteri og motor og sånt klarer en kraftigere propell, så lurer på om noen kan ha peiling på hvor jeg kan bestille en som passer til denne båten?


    noen som har peiling og kunne hjulpet:=)

  • #2
    Heisann.

    Nå har ikke jeg noe særlig peil på elektobåter,men her er en side som elekto-gutta er glad i.http://www.offshoreelectrics.com/
    Den mest vanlige måten å hente kjølevann på er via roret eller ett rør som er skråskjært.Kanskje du finner noe på den siden jeg linker til.?
    Last edited by Ken; 7 July 2012, 13:08.
    AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
    Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro.
    http://www.arcticrc.no/

    Comment


    • #3
      Tja hvordan var det igjen da. Jeg brant opp regulator og motor ganske fort. Ble en hobbyking 180 amp esc og en typhoon 500 motor i den med en prather 215/220 slipt og fikset. Da gikk den slik. Typhoon en er outrunner og kjøler seg selv uten vann.




      Du kan ta en tom ketchup flaske og fylle den med vann, napp av slangen bak på roret , tre på kjøle slangen på ketchup flaska og klem i vei, du bør få vann ut vi siden på båten ganske fort.Ellers er det noe som er tett. Det orginale i denne skal vannkjøles i hvertfall.
      Attached Files
      Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
      Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

      Comment


      • #4
        Napp av slangen på roret og blås luft i slangen. Skal da få luft ut av hullet i siden. Blås også igjennom roret. Motoren suger ikke vann til seg. vannet blir presset igjennom fra roret. Har hatt samme problemet med.min og da hadde det tettet seg i de små hullene i roret der vannet skal inn.
        Stefan Lund 1973
        Havoc, Shadow,The Lynx, Lama V3, Big Lama, Sabre, Multiplex EasyStar og Losi Nigth Crawler.

        Comment


        • #5
          Originally posted by maxmekker View Post
          Tja hvordan var det igjen da. Jeg brant opp regulator og motor ganske fort. Ble en hobbyking 180 amp esc og en typhoon 500 motor i den med en prather 215/220 slipt og fikset. Da gikk den slik. Typhoon en er outrunner og kjøler seg selv uten vann.




          Du kan ta en tom ketchup flaske og fylle den med vann, napp av slangen bak på roret , tre på kjøle slangen på ketchup flaska og klem i vei, du bør få vann ut vi siden på båten ganske fort.Ellers er det noe som er tett. Det orginale i denne skal vannkjøles i hvertfall.



          Okei hvor mye ligger det i pris? For fikk til kjølingen, så prøvde jeg en alminiums propell, den gikk godt men noe gikk galt, den kokte plutselig så har nokk ikke fått nokk kjøling:/, men og mye ligger det i pris det du byttet til? Send link til den propellen,motoren og regulatoren)

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X