Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva slags esc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hva slags esc

    Hei.

    Er fersk når det gjelder båt og har noen spørsmål jeg håper noen kan hjelpe med.
    Har en Dragon Snap 720ep som jeg prøver å oppgradere. Vil ha mere fart Det jeg har prøvd var med en losi motor på 4800kv og en Birdie esc fra Hobbyking som liksom skulle tåle 200 amp cont. og 220 i burst. Kjørte med 3 celler og c rating 65-130. Båten gikk som et uvær. Kjente det ble noe varmt, men virket som det ikke ble alt for ille. Neste dag prøvde jeg igjen og da fikk jeg kjørt i 2 min. og måtte ut med gummibåten og hente den. Jeg tok ut esc og åpnet den og en transistor var brent

    Har veldig lyst til å kjøre med denne motoren da den gikk noe så helt sykt, men trenger råd om hva slags esc som kan tåle denne motoren. Har ikke peiling på hvor mange amp. den drar. Motoren har jeg tidligere hatt i en bil der jeg brukte en Quark 80 ampere esc og det funket helt fint. Har moddet festene for å få i motoren i båten og montert en kjølekappe på den.
    Stefan Lund 1973
    Havoc, Shadow,The Lynx, Lama V3, Big Lama, Sabre, Multiplex EasyStar og Losi Nigth Crawler.

  • #2
    Ingen som kjenner til denne motoren? Losi excelerion 4800 kv.
    Stefan Lund 1973
    Havoc, Shadow,The Lynx, Lama V3, Big Lama, Sabre, Multiplex EasyStar og Losi Nigth Crawler.

    Comment


    • #3
      Ser ut som en bil motor for meg.

      Ville ikke kjørt på mer en 2s lipo på den. Sweet spot på båt som jeg har skjønt er 30.000+ rpm
      volt (7,2)x 4800rpm = 34560 rpm
      11,2x4800 = 53280 rpm

      rart du ikke har blåst hele sulamitten til himmels
      Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
      Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

      Comment


      • #4
        Ja er en bilmotor, men den tåler 3 s lipo og jeg har montert vannkjøling på den. . Virker som motoren og aksel tåler dette, men esc likte det ikke..Batteriet
        ble ikke varmt og tålte også dette. Det jeg lurer på er hvor mye amp denne comboen kan dra og handle en esc som tåler dette. Finner ikke noe info om dette og den største hobbyking har er 200 amp så vidt jeg kunne se. Og det gikk jo ikke
        Stefan Lund 1973
        Havoc, Shadow,The Lynx, Lama V3, Big Lama, Sabre, Multiplex EasyStar og Losi Nigth Crawler.

        Comment


        • #5
          Om det er den som heter hobbyking ss boat series 200 amp , så skjønner jeg hvorfor den brandt. Kjøpte den samme , litt mindre modellen, og kjøle plata treffer KANSKJE et par av transistorrene.

          Jeg tok min fra hverandre og slipete ned kjøle plata, og kjøpte 'kjøle tape' fra kompplett ( som bruke på vifter etc) og la på ny krympeplast.

          du må ha denne fra HB til båt, http://www.hobbyking.com/hobbyking/s..._Boat_ESC.html

          min har holdt i flere år nå med hard kjør. Husk Prog kort også så er det isi pisi å programere den.HHoPRODUCT ID: HK-B200Abbyking SS Boat Series
          200A ESC
          obbyking SS Boat Series
          200A ESC
          Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
          Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

          Comment


          • #6
            Ja er den. Jeg gjorde det samme og slipte ned kjøleplata og litt av transistorene. brukte da en slags kjølepasta og ny krympestrømpe rundt. Vi var 2 stykker som gjorde dette på hver vår og merket at det gikk noe kjøligere, men tviler på at disse esc ' en tåler de amperene de er oppgitt med. Har sett på den Turnigyen du viser til og det spørs om ikke jeg skal bestille en slik. Har bare ikke lyst til å se den også gå opp i røyk. Derfor lurer på hvor mye amperene denne motoren kan dra med 3 s lipo. Evt. kan noen foreslå et bra oppsett til meg med 3 s lipo?
            Stefan Lund 1973
            Havoc, Shadow,The Lynx, Lama V3, Big Lama, Sabre, Multiplex EasyStar og Losi Nigth Crawler.

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X