Announcement

Collapse
No announcement yet.

Batterivalg genesis m. leopard 4074

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Batterivalg genesis m. leopard 4074

    Hei folkens, første innlegg fra meg på dette forumet
    Jeg er i gang å skal anskaffe meg en ny genesis cat som jeg skal bygge om litt. Planen er å putte i en leopard 4074 og en 180 esc turnigy.
    så er da mitt store spørsmål: Hvilke batterier er å anbefale til dette oppsettet?
    Tenke å kjøre på 4S, er det da go plan å kjøpe 2 stk 2celler å koble disse i serie eller to stk 4cellers i paralell som er god plan?
    Åsså er det dette med denne C merkinga hva anbefales her?
    Og hva med MAH?
    Trenger ett godt råd her eller 2 her

  • #2
    Er vel ikke den her inne med mest peiling, men hvis du går for 2x2s i serie vil dette gjøre at du ikke kan velge fritt når det kommer til propell. En for "tøff" propell vil trekke så mye strøm at ene batteripakka kutter og du blir kjørende på 2s. Har dette problemet med min båt. Når jeg kjører på 4s pakker, bruker jeg den "morsomme" propellen og med 2x2s må jeg bytte til en mye mindre propell med 3 blader som "spinner" mer i vannet. Dette problemet blir derimot borte når jeg setter inn 2stk Traxxas Powercell istedet for Turnigy batterier. Men så koster Traxxas batteriene nesten 1000,- kroner mer pr.batteri.

    Hvis du har bestemt deg for å kjøre på 4s er valget for meg klart. Kjøp inn 4s batteri av skikkelig kvalitet. Jeg ville gått for 5000Mah slik at du får litt kjøretid og over 25c.
    Ville nok ikke kjøpt så mange 4s da jeg tror du vil gå litt lei og ende opp med 5s eller 6s om ikke lenge...hehe.

    En snill propell gir deg mer kjøretid og mindre fart, mens en større propell med mer vridning vil gi kortere kjøretid, mer fart og spenning

    Med en så grom båt og oppsett ville jeg ikke spart penger på batteri. Har billige batteri også og etter en kjøring ser de ut som ballonger. Da holder de ikke lenge...hehe.

    lykke til

    Comment


    • #3
      Så da viss jeg får skaffet meg to stk batterier på ca 3300mah 30c 4 celler og kobler disse i paralell så er det god plan?? Ja det blir vel å prøve 6 celler etterhvert men er redd for det fort kan lukte svidd? Takk for svar g.org

      Comment


      • #4
        Motor og regulator tåler 6s i massevis, så det eneste som vil lukte svidd er lommeboka etter å ha kjøpt masse 6s batterier

        6600mah er bra. Men det holder desverre ikke lenge. Vil tippe opp i mot 10min kjøring hvis du ikke holder full gass hele tida. Full gass hele tida vil gi deg kanskje 5min kjøretid, toppen. Men husk da at du paralellkobler. Den reggisen tåler ikke 8s
        Last edited by g.org; 27 July 2012, 22:27.

        Comment


        • #5
          Kjøp så høy C du har råd til. Nå har jeg kjøpt 45-90 og 65-130 c til miss geico'n min. 45-90 spruter bra nok, 65-130 skal jeg teste i morgen.
          Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
          Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

          Comment


          • #6
            Da har jeg bestilt 2 stk. batterier 5s 4000mah 40c så blir det og teste dette.
            Hvilke kontakter blir mest brukt til og koble sammen batteri, motor osv.. må ha noe som tåler masse strøm

            Comment


            • #7
              Originally posted by g.org View Post
              Motor og regulator tåler 6s i massevis, så det eneste som vil lukte svidd er lommeboka etter å ha kjøpt masse 6s batterier

              6600mah er bra. Men det holder desverre ikke lenge. Vil tippe opp i mot 10min kjøring hvis du ikke holder full gass hele tida. Full gass hele tida vil gi deg kanskje 5min kjøretid, toppen. Men husk da at du paralellkobler. Den reggisen tåler ikke 8s
              Har det vært nevnt noen KV-tall her?
              TerjeB
              V24 Powerboat med Twin high power 380 motors.
              GPS-målt til 16 ærlige km/t.

              Comment


              • #8
                Vi snakker da leopard 2000kv.
                Jeg har nå også bestilt meg disse ec5 koblingene på ebay: http://www.ebay.com/itm/5pairs-Male-...item3cc967522e
                Er dette gode greier?

                Comment


                • #9
                  du kan bestille disse koblinger også her http://elfun.no/p/kat.aspx?k=5&i=51
                  Hilsen kelle
                  Miss Hyde, Zardos, Genessis

                  Comment


                  • #10
                    modtakeren i båten. hvor i huleste får den strøm ifra? rett fra batteriene, fra esc, eller må du ha sepperat batteri for dette? bare spør jeg for hakke peiling. og ikke har jeg fått båten i posten enda.... gud bedre meg for en ventetid...

                    Comment


                    • #11
                      ja de få strøm fra betteriene, fra esc via bec.
                      Hilsen kelle
                      Miss Hyde, Zardos, Genessis

                      Comment


                      • #12
                        Den er god da fikk jeg svar på det også, takk ska du ha.

                        Comment


                        • #13
                          Hallois igjen.

                          Et par ting. De ec pluggene du har kjøpt ser veldig like ut som de fra hobbyking. De jeg fikk derifra denne gangen var ikke lik de jeg fikk sist. De er, om jeg ikke har misforstått hele greia, plett umulig å dytte inn fra undersiden. Altså, jeg måtte tre ledningen igjennom den blå kontakten, lodde på hylsene for så å trykke de inn/tilbake fra toppen, om du er med på hva jeg mener. Vanligvis, så lodder man/jeg på hylsene og presser de inn fra undersiden til de 'knepper' på plass.(bruker en liten nebb tang og presser de inn med den ene spissen)
                          Så jeg kjøpte en liten bunke fra elefun

                          Den siste uka har jeg sliti med at den ene loddinga slipper, helt ut av det blå. Har lodda på igjen og den slipper. Kun på 65-130c nano pakkene. På 45-90 C pakkene går det fint. La ut problemet på div forum og fikk så øra hang på loddinga mi. hehe.
                          Har lodda i årevis, både på playstation og lipo pakker og parallel serial kabeler og gud hvet hva for mange av kompisene mine og bank i bordet, alt holder.
                          Men jeg fikk et par tips som jeg kan dele med deg.
                          Bruk litt tinn med sølv i. Bruk en tre klype el. til å holde på hylsa, ikke noe av metall ( som jeg gjorde) det stjeler varme.Loddingen på bildet er dårlig får jeg beskjed siden det ikke er blankt og fint.

                          Attached Files
                          Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
                          Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

                          Comment


                          • #14
                            Også må du få deg et prog kort til regulatoren om du ikke allerede har gjort det. Gjør det mye enklere 'on site' når du skal f.eks flikke fra 4 til 5s eller timing, volt cut off osv.




                            Selv kjører jeg med egen batteripakke til mottaker/servo, og kjører da uten BEC på regulator. Kjøp en liten servo forlenger kabel, napp ut den røde ledningen i den og ha den i mellom regulatoren og receiver. Siden du trenger å ha alle 3 kablene i kontakten for å programere, så slipper du å dra ut/sette inn den hver gang du skal forrandre på noe, da trenger du bare å nappe den ut fra forlenger kabelen.

                            Du kan så vidt se hva jeg mener (kanskje) på bilde.
                            Attached Files
                            Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
                            Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

                            Comment


                            • #15
                              Click image for larger version

Name:	IMG_3809%20(Medium).jpg
Views:	2
Size:	56.0 KB
ID:	778163Click image for larger version

Name:	IMG_5815%20(Medium).jpg
Views:	2
Size:	22.7 KB
ID:	778164Click image for larger version

Name:	IMG_3913%20(Medium).jpg
Views:	2
Size:	26.9 KB
ID:	778165Click image for larger version

Name:	IMG_3912%20(Medium).jpg
Views:	2
Size:	28.1 KB
ID:	778166Click image for larger version

Name:	IMG_3910%20(Medium).jpg
Views:	2
Size:	41.8 KB
ID:	778167Click image for larger version

Name:	IMG_3898%20(Medium).jpg
Views:	2
Size:	30.1 KB
ID:	778168

                              Hmm, dumt å ha bilde og film i samme post, eller er det kanskje bare meg som sliter med at bildene blir liggende bak film ramma ? Uansett, her er de igjen.
                              Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
                              Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X