Announcement

Collapse
No announcement yet.

zonda hjelp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • zonda hjelp

    er det noen her så har peiling på hvor mye di orginale motorene kan klare max her inne har prøvd 5s 5000mah x2 å 2x180 amp esc med 448 prop å er egentlig veldig skuffet av fart å spenning her så trenger litt råd å hjelp her

  • #2
    De tåler hvertfall godt med juling på 6s så du kan jo prøve det. Samme motor som sitter i Genesis. Da vil du få 46000 rpm . Hvis det ikke flytter seg da må det være noe galt...

    Comment


    • #3
      Originally posted by g.org View Post
      De tåler hvertfall godt med juling på 6s så du kan jo prøve det. Samme motor som sitter i Genesis. Da vil du få 46000 rpm . Hvis det ikke flytter seg da må det være noe galt...
      Hvor i båten setter du batteria ? Jeg satte mine bak motoren men følte at den ble litt fremtung , bør jeg kappe ut plass i karbon plata i båten ?

      Takk så mye for svara

      Comment


      • #4
        Der får jeg desverre ikke bidratt med noe da jeg ikke har samme båt. Har båt med samme motor bare vil tro at du bare må prøve deg frem litt med forskjellige plasseringer eller med justering av propell opp og ned og vinkel på propellen for å få løfta den mer i nesa

        Comment


        • #5
          Originally posted by stiantrd View Post
          Hvor i båten setter du batteria ? Jeg satte mine bak motoren men følte at den ble litt fremtung , bør jeg kappe ut plass i karbon plata i båten ?

          Takk så mye for svara
          Hei.. En kompis og jeg kjører Zondaen. Vi bruker ganske store batterier. 2x 5s 8000mah. De veier rundt 900 gram hver.
          I starten satt vi dem også bak regulatorene, men den ble litt baktung. Så vi byttet plass med regulator og skar nye spor i karbonplata så langt foran vi kunne, og satt regulatorene bak mot servoen. Det var mye bedre..!
          Den går rimelig bra med det oppsettet, men nå har vi gått over til TP motorer og nye 250 amp regulatorer. I tillegg har vi gått opp til 48 mm propeller. DET river skinnet av pølsa, for å si det sånn...!
          Vi har enda til gode å måle den, men den skal i prinsippet gjøre rundt 140 km/t.
          For å komme oss videre nå, må vi nok begynne å legge batteriene foran i skroget, for den begynner å bli ganske luftig foran

          Har skrudd mye på denne nå, så bare si fra om det er noe jeg kan hjelpe med...
          Kristoffer-1981
          ###More power...!! For god's sake.... MORE POWER..!!##

          Comment


          • #6
            Jeg kjører min på 6s
            Har regulatorene bak og kappet carbon plata foran så jeg fikk plass til 2 stk 6s

            Dc

            Comment


            • #7
              Hei du har du bra innstillings tipps på zondaen med180amp esc 6s å 447 prop

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X