Announcement

Collapse
No announcement yet.

mini Vann pumpe?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mini Vann pumpe?

    Halloys

    Har en båt på ca 1,3m. Det er en yacht. Det stå en 26cc motor i den. Gikk helt greit, men ble lei bensin, så jeg konverterte den til elektro.

    Problemet jeg har, er at kjølevannet kommer igjennom roret på båten. Jeg må hele tiden ha veldig god fart for at det skal være "flow" gjennom systemet til esc og motor. Uansett, så blir det for lite vann som kommer igjennom, og esc blir for varm og kobler ut.
    Tenkte jeg ville sette på en pumpe på vann-inntaket på roret, så når batteriet er koblet til, så pumper den vann hele tiden.


    Problemet jeg har, er å finne en liten nok pumpe som jeg kan bruke til dette
    Pumpen må helst ha "lameller" slik at den kan suge opp vannet fra en liten høyde.


    Noen her som kan sette meg på det rette sporet? Takk og bukker
    Slash 4x4 Platinum, Rustler vxl, Stampede 4x4 vxl, HPI Blitz, HPI Savage, HB VE8

  • #2
    Hadde dette vært noe mon tru? http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=...mann&_osacat=0
    Bare å komme med input
    Slash 4x4 Platinum, Rustler vxl, Stampede 4x4 vxl, HPI Blitz, HPI Savage, HB VE8

    Comment


    • #3
      Jeg hadde gått for denne! går greit på 5V, samme som en vanlig rc modtaker så bare å koble rett på
      Tåler en skvett vann også ser det ut som.
      80 Spenn levert i postkassen.

      Comment


      • #4
        og her var linken ja: http://www.ebay.com/itm/DC-12V-Brush...item4845417d36

        Comment


        • #5
          Ja, den var ikke dum. Men står jo 12v. Er det bare max volt som kan settes på? Min esc gir 6v og 3a. så det burde vel gå greit?
          Slash 4x4 Platinum, Rustler vxl, Stampede 4x4 vxl, HPI Blitz, HPI Savage, HB VE8

          Comment


          • #6
            Denne da? http://www.ebay.com/itm/RC-Sub-Boat-...item41690d0d0c Litt dyrere, men mindre. Valgets kvaler. haha.

            Fant også en skikkelig billig en. Men står veldig tydlig at: "can't suction impurity" Litt kjipt hvis den stopper.
            Slash 4x4 Platinum, Rustler vxl, Stampede 4x4 vxl, HPI Blitz, HPI Savage, HB VE8

            Comment


            • #7
              Fant en pumpe som kan suge opp vann 2 meter. noe som er ganske bra. Og til en latterlig pris. 22kr pr stk. så jeg kjøpte 2
              Slash 4x4 Platinum, Rustler vxl, Stampede 4x4 vxl, HPI Blitz, HPI Savage, HB VE8

              Comment


              • #8
                Lag ny pickup til vannet. Messingrør rett bak propellen slik at propellen dytter vannet gjennom systemet. Har gjort dette selv og det ble en Major improvement Har nå godt trykk lenge før båten er i plan.

                Comment


                • #9
                  Hei, ja du har helt rett i dette. Tenkte lenge på å gjøre det. Grunnen til at jeg heller vil ha en pumpe er fordi at etter man har kjørt, så fortsetter motoren å utvikle varme. Og med en slik pumpe, så kan jeg la den stå stille i vannet og kjøre et par minuter.
                  Men igjen. Du har helt rett i det du sier.
                  Slash 4x4 Platinum, Rustler vxl, Stampede 4x4 vxl, HPI Blitz, HPI Savage, HB VE8

                  Comment


                  • #10
                    Jeg har lagd min selv. Modellers selger ferdige ror med slik pickup. Tror jeg brukte en halv time på å lage..

                    Comment


                    • #11
                      Heisann..
                      Jeg fikk samme ide for en stund siden. Husker ikke helt hvor jeg kom over det, men fikk et tips om å prøve en pumpe til vinduspylermotor. Jeg gikk rett og slett på hoggeriet og fant et par eksemplarer til småpenger. Noen VW og Ford har pumper som går på 6 volt.
                      Det funket helt fint hvertfall
                      Kristoffer-1981
                      ###More power...!! For god's sake.... MORE POWER..!!##

                      Comment


                      • #12
                        hehe, ja. Jeg har også en slik. Men den bruker jeg på båtene etter at jeg kjørt. Kobler på slangen, hiver pumpa i vannet og kljøler ned. funker bra det
                        Slash 4x4 Platinum, Rustler vxl, Stampede 4x4 vxl, HPI Blitz, HPI Savage, HB VE8

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X