Announcement

Collapse
No announcement yet.

batteri og motorvalg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • batteri og motorvalg

    hei.
    har annskaffet meg en genesis og skal oppgradere, har da et 5000mAH 6c batteri liggende men skal skaffe meg ett til.. noen som hvet hvor langt ned i kv jeg kan gå på motoren når jeg skal ha 2 6c 5000mAH batt.

    er det muli å serikoble batteriene får å gå lengre ned i kv??

  • #2
    Hei, jeg har selv Genesis både twin og singel motor. Den single kjører jeg som 6celler og da med en Leopard 4982 1600kv og octura m645 og får da 100kmt.. Du kan seriekoble men da må du ha esc som tåler 12celler= dyrt og motor med lav kv, vil tro 600-700kv.
    Personlig ville jeg gått for en 4982 som jeg har, eller en 4092... det funker fett
    Last edited by Tomcandersen; 25 October 2012, 12:19.
    Tom Andersen.81 mod. Tunderbolt/Hornet, Drifter xl, hydro 45, og en liten ota m/11ccm
    Om ikke idag, så kanskje imorgen..

    Comment


    • #3
      hei. takker for svar.
      men hvordan passer den leopard 4982 eller 4092 i motorfeste/bokken?? blir den ikke for tykk i forhold til det orginale feste?

      Comment


      • #4
        Du vil trenge ny ring i front av motoren 40mm, den akterut passer fint.
        Eventuelt kan du file ut den ringen du har, det går men det beste er ny som passer perfekt. Den fåes kjøpt løs..

        Og ser jeg skrev 4982, mente sef 4082..
        Tom Andersen.81 mod. Tunderbolt/Hornet, Drifter xl, hydro 45, og en liten ota m/11ccm
        Om ikke idag, så kanskje imorgen..

        Comment


        • #5
          ok..er det bare å bytte ut den framme da med den akterut da eller muligens skaffe en likens ring? å det funker fjell?

          Comment


          • #6
            Jepp bytt ut ringen fremme, den bak kan forsatt brukes som "bakre feste"..
            Med en 4082 1600kv med 6celler får du en båt som går bra, ok tempraturer osv..
            Tom Andersen.81 mod. Tunderbolt/Hornet, Drifter xl, hydro 45, og en liten ota m/11ccm
            Om ikke idag, så kanskje imorgen..

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X