Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traxxas Spartan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Traxxas Spartan

    Helt fersk på vannet når det gjelder rc.
    Har kjøpt en Spartan og trenger noen innspill på hva som kan og bør oppgraderes.
    Hvor og hvilke deler bør kjøpes inn med tanke på reprasjoner og oppgradering.
    http://i233.photobucket.com/albums/e...ps85eb2ae7.jpg

  • #2
    Hei, har du fått noen innspill til oppgradering av båten din?

    Comment


    • #3
      Min personlige erfaring med Spartan (som du kan lese testen av på Elefuns hjemmeside), er at motor, regulator og propell ikke trenger oppgradering når du kjører med 6S-lipo.

      Det svakeste leddet er skroget som oppleves å være helt på grensen i 80km/t.
      I tillegg er det helt avgjørende å få stilt propellhøyde og trimplan riktig for best mulige stabilitet og kunne nå 80km/t.

      Den viktigste "oppgraderingen" for Spartan er å ha tilgang på hentebåt, noe du garantert vil få bruk for med 6s-lipo ombord.

      NB. husk å tape toppdekselet før hver kjøring. Det forhindrer at dekselet løsner når båten slår rundt, og kan noen ganger hjelpe båten til å selvopprette seg selv.
      TerjeB
      V24 Powerboat med Twin high power 380 motors.
      GPS-målt til 16 ærlige km/t.

      Comment


      • #4
        Fin og fyldig artikkel du har laget det der. Spennende å lese om hvordan du ble kvitt chinewalken.
        Jeg kan tilføye noe når det gjelder bruk av trim tabene, dersom du justerer de ned for å bli kvitt jabbing med bauen, så slår du i realiteten på bremsene
        Jeg er nesten sikker på at bunnen er litt avrundet i overgangen til speilen, dette gjør til at båten drar seg ned bak helt til oppdriften i skroget blir for stor, da slipper den for "å ta nytt tak" og båten jabber derfor med bauen.
        Dette kan jsuteres bort ved å slipe ut bunnen slik at du har en skarp slippkant i overgangen mot speilen.
        Generelt kan du hente mange km/t ved optimalisering av dette området på båten.
        Jørn Markset

        Lindesnes Modellbåt Klubb

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X