Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til valg av børsteløs motor/esc kombo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp til valg av børsteløs motor/esc kombo

    Hei. Har en liten billig båt som jeg ville teste LiPo batteri i. Det likte ikke den originale escen og tok fyr etter ca 1 sekund på full gass!

    Så nå er jeg på jakt etter en ny børsteløs motor og esc til denne. Kommer til og sette sammen noe billig greier kun for og prøve. Så ser litt på hobbyking hva de har. Men aner ikke hva jeg skal velge.

    Har funnet en motor som kan se ut som den passer på målene til den vanlige motoren. Må lage noen motorfester men det skal gå greit.

    Men sliter litt ved valg av esc. Motor er oppgitt til 38A eller 700 watt. Så ser jeg på ESC'ene at man har 30, 35 eller 40A. Er det bra og ha mindre eller mer ampere enn det motor er oppgitt for???

    Her er motor: http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...r_2630kv_.html
    Stian Egelandsdal
    1982 modell
    HPI Baja 5B

  • #2
    Hei Stian, du kan godt kjøre med en ESC som er noe større enn det motoren har som max amp. Det som er viktig er at du holder deg innenfor 14.8 V som er max Volt inn. Noe som i dette tilfelle blir 4 cells batterier. En ESC på 40 - 50 AMP burde fungere greit. /Reidar

    Comment


    • #3
      Takk for info!

      Men siden det tok litt tid før noen svarte så bare bestilte jeg noe. Men tror kanskje jeg var litt rask i avtrekkeren.

      Ble denne motoren: http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...tor_Boat_.html

      Er dette en børsteløs motor??? Den har 3 ledninger som kommer ut, men alle er svarte. Hvilken skal kobles til hvor på regulatoren?

      En annen ting er at hele motoren snurrer når akslingen går rundt. Altså alt det blanke på bildet. Er det dette som kalles en outrunner? Ser jeg kommer til og få litt problemer med og få dette til og sitte skikkelig i båten...
      Stian Egelandsdal
      1982 modell
      HPI Baja 5B

      Comment


      • #4
        Hei Stian, du kan koble de tre ledningen som du vil, dog vær klar over at to av de styrer rotasjonen på motoren. Altså om den skal rotere mot venstre (normal) eller høyre (reverse). Dette må du sjekke når du tester tilkoblingen. Viktig at den roterer riktig i forhold til propellen. Ja, det kalles outrunner. mvh Reidar

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X