Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sliter med MYE vann i Genesis..

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sliter med MYE vann i Genesis..

    Som sagt sliter jeg med mye vann i genesis. Som du ser på bildene har jeg tettet det meste. Click image for larger version

Name:	IMG_6571[1].jpg
Views:	1
Size:	23.5 KB
ID:	790307Click image for larger version

Name:	IMG_6569[1].jpg
Views:	1
Size:	15.3 KB
ID:	790309Click image for larger version

Name:	IMG_6566[1].jpg
Views:	1
Size:	46.8 KB
ID:	790312Click image for larger version

Name:	IMG_6568[1].jpg
Views:	1
Size:	28.8 KB
ID:	790310Click image for larger version

Name:	IMG_6573[1].jpg
Views:	1
Size:	39.3 KB
ID:	790305 Jeg har sjekket at kjølevannsystemet er tett og det er det! ikke noe hull i skroget. Noen som har noe svar på hvor vannet kommer fra? Er ikke bare noen dråper med vann, men det er MASSE! og et spørsmål til: Jeg kjører stock motor, Turnigy 180 regulator, 42mm prather prop. og 2x 2600 mah (5200mah til sammen), 4 celler Hyperion batterier med 45c, paralelle selfølgelig. Føler jeg får veldig lite kjøretid før batteriene begynner å tømme seg, men det har kanskje noe med at den originale motoren sluker strøm? Takker for svar!
    Attached Files

  • #2
    Heisann.

    Jeg hadde en del vann i båten som jeg ikke fant ut hvor kom ifra.
    Tettet både her og der, men tilslutt fant jeg ut at det var et rift i gjennomføringa til rorstaget.
    Kom inn masse vann der. Kan det være det hos deg også?

    Jeg kjørte med 2 4500mah i parelell og det holdt i 10-12min med m445, bare så du har noe å sammenligne med.
    Har samme kjøretid nå etter at jeg bygde om til to motorer og da 4500mah til hver. Også det med 45mm.
    B4.2; RC8.2e; DNX408Te; SCX10 Hilux; SCX10 G6; Tamiya Nitrage; Tamiya TL-01 WRC Escort; Tamiya Porsche 959
    Smash shark m/3674
    HPI 4life

    Comment


    • #3
      Lite tips, prøv å ha litt vannløselig fargestoff på utsiden av skroget og se hvor det trenger inn. Kjør bare litt og litt og se hvor fargen siver igjennom. Mener å tro at dette er gjennomførbart.

      -Thelle-
      Tamiya entusiast!
      TT01 Subaru Impreza wrx sti,TA-02SW Porsche Taisan (58172), Lunch Box, FF01 Civic Mugen, FF01 PIAA ACCORD, F 104 PRO, M-05 Golf MK 1, HPI E-Firestorm FLUX WP, Align T-REX 450, Align T-REX 150

      Comment


      • #4
        Legg båten uten cowling i badekaret og trykk den ned så den nesten tar inn vann, da vil jeg tro du ser hvor det kommer inn.
        Du må løsne flexen og dra den ut slik at det er 4 - 5 mm klaring mellom drivedog og strutt, slik den står nå bremser det noe veldig.
        Og så bør du få slipt opp den propellen, den ser rimelig sløv ut.
        Jørn Markset

        Lindesnes Modellbåt Klubb

        Comment


        • #5
          Blir det brems når det er 2 delt aksel?
          Eller hvor skal trykket fra propellen ligge? Burde det ikke ligge på teflonskiven og struten, ikke motoren?
          B4.2; RC8.2e; DNX408Te; SCX10 Hilux; SCX10 G6; Tamiya Nitrage; Tamiya TL-01 WRC Escort; Tamiya Porsche 959
          Smash shark m/3674
          HPI 4life

          Comment


          • #6
            Nei hvis det er firkant ende i propellakselen så skal den thruste mot skiva, det er helt riktig.
            Jørn Markset

            Lindesnes Modellbåt Klubb

            Comment


            • #7
              fant nå problemet med vannet vannet kom inn der roret et festet i skroget. skrudde det opp, tok på silikon og nå er båten tett som bare det, takk for tips!

              Comment

              Working...
              X