Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips til valg av ny rc båt, med eller uten lipo batteri?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips til valg av ny rc båt, med eller uten lipo batteri?

    Hei. Jeg får ikke trykket enter her inne slik at det blir ny linje med mellomrom. Jeg vurderer kjøp av ny båt nå, har i dag wildseeker, den med børster, har også 2 ni mh batteri og en hurtiglader som jeg lurer på om jeg skal fortsette å bruke. Vurderer wildseeker i børsteløs utgave, men vil den få nok effekt til og gå merkbart bedre enn den med børster når begge bruker nimh batterier? Eller så lurer jeg på og kjøpe http://www.mikronor.no/ukens-tilbud/...v-bl-24ghz-rtr ukens tilbud til 1890, tror denne koster 3000 på andre rc nettbutikker? Står at lipo lader å batteri følger med,http://www.teknikmagasinet.no/db.pl?...4%20GHz%20RTR& Denne heter bare us1, men etter litt googling så ser det ut som denne også er laget av joysway. Hvordan er disse joysway båtene med tanke på kvalitet og holder den vannet unna elektronikken slik som wildseeker gjør? Har lest litt om lipo og man må ikke under 20% batteri, hvordan skal jeg finne ut av det når jeg kjører? Takker for svar

  • #2
    har eg..http://www.radiostyrt.no/showthread....pervee-27r-rtr
    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

    Comment


    • #3
      Har kjøpt meg båt nå

      Comment


      • #4
        Det ble denne http://www.joysway-hobby.com/Product_show.asp?proid=507 Står at denne har water cooled 30A brushless esc w/bec Hva menes med det? Det står også at man trenger 20c 2200mh lipo batteri på esken. Det fulgte med både batteri å lader, det er en blå batteripakke det bare står 2200mh på og ikke noe mere, laderen er en 2s-3s 1000mh bc-3s-10 Balance charger.

        Siden det står nevnt på esken at man bør ha 20c batteri så lurer jeg på hva som kan skje hvis jeg bruker for eksempel 35c?

        Finner nesten ikke 20c batterier på nettbutikker.
        Hva kan skje hvis den blå standard pakken har 20c og jeg kjøper 35c? Har lest meg frem til at jo høyere c jo mere Power gir batteriet og bedre går bilen/båten?

        Hvordan finner jeg ut hva som er max c som båten min tåler slik at den ikke går for bra eller blir for varm? eller er jeg helt på bærtur nå? Lurer også på hva max mh er når jeg bruker en standard automatisk 1000mh lader som fulgte med. Vurderer et 11,1 v 3000mh eller et 11,1 v 5000mh. Er det noen merker jeg absolutt bør styre unna?

        Comment


        • #5
          Gratulere med båt.. du kan ha so høg c verdi du vil på batteria dine so lenge antall celler er rett.. betyr berre kor masse strøm batteriet klara å levere,men batteriet gjer aldri meir strøm enn motor/esc drar.. so 35c er ingen problem...
          Cato Risholm, fullt hobbyrom...

          Comment


          • #6
            Takk for det Da vet jeg at jeg kan kjøpe hvem som helst batteri bare det er 11,1v Jeg lurer litt på hvordan jeg skal smøre opp akselen fra motoren til propellen med olje, har bare crc tilgjengelig nå og vanlig motorolje til bil. Skal man for eksempel skru av propellen også dryppe ned olje i akslingen eller må man løsne akslingen fra motor og dra den ut av røret også smøre den? Hvor ofte må man smøre denne stangen som går fra motor og ut til propellen? Noe mere jeg må passe på?
            Last edited by raybenz; 29 June 2013, 23:53.

            Comment


            • #7
              Har smurt opp denne med et tynt lag sagkjede olje fra biltema Regner med at det er en grei olje? Var innom en rc butikk og spurte men dem var tom for marine olje..

              Kommer med litt flere spørsmål som tittelen sier valg av båt med eller uten lipo

              Er veldig fornøyd med joysway us 1 katamaran båten men har allerede lyst på noe som er litt mere stabil på vannet og en som er enda litt større/går litt bedre, ikke riktig nok enda men om hobbyen fortsetter å være like morsom så vil jeg oppgradere litt senere i sommer.

              Har tittet litt på tfl genesis, men denne må seriekobles slik at man må bruke 2 lipo batterier? Det er ikke mulig å kjøre med ett batteri? http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=19414 spurte på denne og dem sier denne må gå på 2 batterier eller så går det ikke..
              Så samme båten på rcmarinenorway.no og der står det ikke nevnt om 2 batterier er nødvendig eller ikke.

              Eller så virker miss Geico fristende ut fra smallsize evnt en traxxas spartan
              Spartan mener jeg å ha lest at motoren å speedkontrolleren ikke liker lipo batterier så godt pga det er for dårlig og blir for varmt? Må si meg litt skeptisk til å bruke nimh batterier i en båt man vil ha mest mulig fart på.

              Comment


              • #8
                det er ikke olje , men fett du skal bruke .

                ok over til båt. Her har du et par snutter av min Geico. En kompis har mysticen, også har du også black Jack 29, samme båtene fra proboat , men litt forskjell på motor og regulator. Wheelspin i England tok 170 pund for black Jack båten, og det hadde vært mega båt for de penga , men den er satt opp igjen i pris , dessverre, til 300+ pund.

                Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
                Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

                Comment


                • #9
                  ut av esken går mysticen veldig bra. spesielt med en prather 220 propp og 2stk 2s 45-90c lipo pakker. Stort alle båter går på 2 2s eller 3s batterier i serie for et 4s eller 6s oppsett. Jeg kjøper lipos fra hobbyking, og er godt fornøyd med det til mitt bruk. Kjører 4500 og 5000 mah 2stk 2s med 45-90 eller 65-130C rating. I båt får man aldri nok C

                  Stock mystic med prather 220 prop.

                  Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
                  Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

                  Comment


                  • #10
                    Det var noen fine båter Regner med at geicoen ikke går slik ut av esken?

                    Har du noe fett og anbefale meg som jeg kan se etter på biltema?

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X