Announcement

Collapse
No announcement yet.

smeltet litt ytterst på kontakten til lipo batteribåt? normalt eller ikke? se bilder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • smeltet litt ytterst på kontakten til lipo batteribåt? normalt eller ikke? se bilder

    Hei! Har nettopp kjøpt meg en joysway us-1 børsteløs med lipo batteri, den går som en rakett men ser på kabelen at det har smeltet litt innerst på koblingen fra båten ytterst der i kanten.

    Det er ingen andre steder det er tegn på smelting annet en mini antydning rundt samme sted på batteriet rundt den svarte ledningen (må se det i godt lys for og oppdage akkurat det på batteriet men det er kabelen til båten som synes mest.

    Kan det være normalt? kjøpte den ny i butikk i dag så hvis ikke så vil jeg dra tilbake med den, helt ny innen rc båt og lipo så jeg er helt nybegynner, legger ved et par bilder av kabelen som går ut av båten. Setter veldig pris på svar
    Attached Files
    Last edited by raybenz; 28 June 2013, 06:34.

  • #2
    Heisann

    Holder ikke på med båt men bruker jo LiPo og Deans-koblinger på bilene/ flyene mine også.
    Kan i grunn ikke se at det er så mye 'svart' der i grunn, og noe av det du ser kan jo komme fra loddingen også muligens.

    Jeg har koblet sammen 2 stk 2S liPo-pakker feil, det smalt litt og plasten rundt batteriet smeltet rundt minus-polen og det ser verre ut enn dette. Batteriet er helt fint og brukes daglig.

    Det du kan gjøre er å ta med deg det ned til der du kjøpte det og spørre de (håper det ikke er langt unna da).

    Som sagt, synes jeg dette ser helt greit ut. Men de gangene jeg er i tvil, bruker jeg 'riv og slit' metoden, holder ikke koblingene da, lodder jeg på nytt.

    Ta forhåndsregler som du gjør nå, så vil du alltid være på den riktige siden. Bra at du spør
    5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e