Announcement

Collapse
No announcement yet.

Båt skjelett nesten ferdig, hva nå?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Båt skjelett nesten ferdig, hva nå?

    Hei alle, er helt ny her på forumet og i RC båt verdenen med untak av å ha kjørt ferdig bygget båt. Har nå gått i gang med å bygge min egen båt fra scratch. Str på båten blir ca 120 cm * 30 cm høyde fra kjøl til topp blir ca 14 cm, er nesten ferdig skjelettet med kjøl og spanter (har brukt 10 mm finér) å nå står jeg litt fast med hva og hvordan jeg skal kle det.

    Har ingen planer om å bygge plugg av det for å støpe glassfiber, det får eventuelt komme senere når jeg vet at båten fungerer.

    Tar i mot alle linker, forslag og gode råd med stor takk Legger ved et lite bilde av kreasjonen som den står i dag

    Click image for larger version

Name:	båt-skjelett.jpg
Views:	1
Size:	29.1 KB
ID:	790576

  • #2
    Dette skjelettet endte opp som ved Har begynt på nytt nå å er faktisk ferdig med skroget, nå sitter jeg å lurer på hvordan jeg best kan gjøre det vanntett. Har jo lest om folk som har brukt epoxy (hva slags?) og glassfiber kombinert med polyester, planen for båten er ikke å bruke den som plugg for deretter å støpe båt - det blir med denne ene kopien.

    Fikk ikke noen tips på forrige posten så håper på bedre respons og råd nå.

    Comment


    • #3
      tja.. jeg har laget noen karbon-plater med denne i alle fall


      Dvs.. jeg har brukt karbon + glassfiber. Det blir rimelig feit plate av det
      Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
      - NiceShot.no

      Comment


      • #4
        Ja jeg har hørt om den Tom, men hjelper lissom ikke meg så mye når Biltema ikke sender på postordre lengere Bor desverre i Norges u-land Finnmark jeg

        Hvordan la du den da... er det bare å pensle på eller kreves det duk?

        Comment


        • #5
          jeg har aldri prøvd å lage noe til båtverdenen, men ymse ting til fly...

          Finnmark ja.. har slekt oppi der.. holder det
          Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
          - NiceShot.no

          Comment


          • #6
            Får ikke tak i laminerings-epoksy eller polyester her oppe, derimot så har de gelcoat. Kan jeg legge det på båten min (bygget av finer) for å gjøre den vanntett?

            Comment


            • #7
              Fant dette på nettet i dag, er det hva jeg trenger tro?

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X