Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rask selvopprettende båt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Tjaaa, jeg har jo foreløpig bare et par UDI Venom som jeg kjører med kidsa. Har vel ikke den helt store erfaringa enda

    Vi har kjørt fra en rasteplass ved Gjersjøen. Det er vel ikke akkurat et sted som egner seg for NM, men det funker for morokjøring. Man står ganske høyt over vannet der, så man har god oversikt.

    Comment


    • #17
      Hei, dette var en fin tråd. Ser selv etter ett alternativ til å kunne herje med på de "syv hav".

      Jeg har sett på div båter opp gjennom, og vil gjerne ha noe som går relativt raskt og er stabilt, derfor har jeg i bunn og grunn sett på katamaraner. Men den Kyosho jetstream 888VE så ganske spennende ut. Litt synd med str på batteriet. Men det problemet ser jeg er på flere båter egentlig.

      Men så kommer mitt spørsmål. Jeg ser at de aller fleste el. båter står det at de kun kan kjøres i ferskvann, dette gjelder sikkert nitro også, men de har jeg ikke sett så mye på.

      Her ved sommerhuset, så har vi brakkvann. Det er mesteparten ferskvann, det kommer bare saltvann inn ved stor flo og evt store nedbørmengder.

      Hvor "ferskt" må vannet være? Er det krise å kjøre disse i brakkvannet, langt fra innløpet der saltvannet kan komme inn? Evt kan man jo bare kjøre gjennom ev god dose med ferskvann når man kommer opp til huset igjen.

      Håper det går bra at jeg låner denne tråden litt.

      -Thelle-
      Tamiya entusiast!
      TT01 Subaru Impreza wrx sti,TA-02SW Porsche Taisan (58172), Lunch Box, FF01 Civic Mugen, FF01 PIAA ACCORD, F 104 PRO, M-05 Golf MK 1, HPI E-Firestorm FLUX WP, Align T-REX 450, Align T-REX 150

      Comment


      • #18
        Båten trenger tape for å holde lokket på plass. Dette fulgte selvsagt ikke med

        Jeg har bestilt no vanntett tape nå. Må man bytte denne tapen hver gang man skifter batteri, eller er den "flergangs"?

        Comment


        • #19
          Du kjøper bare vanlig elektriker tape! Clas olson sin virker best mot vann i forhold til Biltema sin men jeg har og brukt Biltema sin uten problemer
          Du må bytte ut teipen etter hvert bruk ja, så kjøp et par ruller når du førstes er i butikken

          Ang kjøring i saltvann så funker det men det krever mye rengjøring å hvis man er uheldig og får inn vann i båten noe man nesten garantert får en eller annen gang så ødelegger det elektronikken da saltvann fører strøm, noe rent ferskvann ikke gjør.
          Last edited by raybenz; 25 July 2014, 11:05.

          Comment


          • #20
            Elektrikertape på den fine båten... huff

            Jaja, får stikke og kjøpe inn et lass!

            Comment


            • #21
              Hva slags lim bruker du til å sikre skruene i skroget? Mine er løse, og jeg tipper at det kommer inn vann der

              Comment


              • #22
                Må du forresten bruke tape på lokket på Kyoshoen? Ser at det er magnetisk lås på det.

                Comment


                • #23
                  Ja må bruke tape tilfelle båten går rundt å da tar alle båter inn vann hvis dem ikke er tapet igjen nøye.
                  Et godt tips er å teipe og teste diverse ting i badekaret eller et basseng hjemme.
                  Hvis du "trykker" baken på båten ned i vannet sånn at det nesten renner inn vann fra toppen bak så vil du finne ut hvor det lekker, om båten bare ligger i vannet blir det ikke nok press til at du finner lekkasjen

                  Bruker loctite sitt power glue, det kan lett fjernes igjen siden det ikke er flytende.
                  Strammet godt og limte rundt på innsiden, kan sikkert i tilegg bruke lim på skruen også før du skrur den på for og sikre at disse ikke løsner igjen for det vibrerer mye i skroget
                  Last edited by raybenz; 28 July 2014, 18:50.

                  Comment


                  • #24
                    Ok, denne da ? http://www.teknikmagasinet.no/db.pl?...e%20Precision&

                    Får prøve det!

                    Comment


                    • #25
                      Loctite repair extreme var det jeg mente som ikke var flytende.. Det er ikke så lett å bruke flytende lim, og dette får man ikke av igjen om du søler en plass, men det funker bra til å ta en dråpe på skruen også skru til, spørs vel hvor lett det blir å skru den ut igjen da

                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X