Announcement

Collapse
No announcement yet.

Modellbåtrace Elektro FE1 2015

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Modellbåtrace Elektro FE1 2015

    Dette må man bli med på!!!



    Vi i Sørlandets modellbåtklubb har gleden av å invitere til Norges tredje organiserte race innen M seksjonen, elektro racing.

    Det vil bli lagt opp til løp i OTE1, OTE2, OTE3, Mono1 og Mono 2

    Meld dere på, dette blir gøy!

    Arrangør: Sørlandets Modellbåtklubb

    Sted: Vestre Vatnebuvann

    Dato: Lørdag 8. August 2015

    Klasser: Mono 1 – Mono 2 – OTE 1 - OTE 2 - OTE 3

    Påmelding: Online påmelding på @[NjQyMTgzOTU5MjA4MTA3Omh0dHBcYS8vd3d3Lm5tc2JmLm9yZy 86Og==:www.nmsbf.org]


    Trond Christoffersen 81mod

  • #2
    Teknisk informasjon – Viktig!!

    For de som ønsker å delta på race organisert via Norges Modell Speed Båt Forbund, så vil det være tekniske spesifikasjoner man må holde seg innenfor. De som ønsker å være med, og vil bygge eller modifisere båt som klasser inn, vil ha følgende tekniske regler å forholde seg til:



    OTE-1
    Katamaranskrog som fortrinnsvis skal se ut som fullskala F1 båt. Fremdrift ved hjelp av utenbordsmotor og overflatepropell.
    Maks fysisk båtlengde: 700mm
    Tverrgående stepp maks høyde: 4mm
    Motor, maks fysisk størrelse: 36mm x 65mm
    Batteri, maks spenning og kapasitet: 17 volt / Fri mah
    Antispark tilkobling og safety loop
    OTE-2
    Katamaranskrog som fortrinnsvis skal se ut som fullskala F1 båt. Fremdrift ved hjelp av utenbordsmotor og overflatepropell.
    Maks fysisk båtlengde: 850mm
    Tverrgående stepp maks høyde: 4mm
    Motor, maks fysisk størrelse: 40mm x 80mm
    Batteri, maks spenning og kapasitet: 26 volt / Fri mah
    Antispark tilkobling og safety loop
    OTE-3
    Katamaranskrog som fortrinnsvis skal se ut som fullskala F1 båt. Fremdrift ved hjelp av utenbordsmotor og overflatepropell.
    Maks fysisk båtlengde: 1350mm
    Tverrgående stepp maks høyde: 6mm
    Motor, maks fysisk størrelse: Fri
    Batteri, maks spenning og kapasitet: Fri
    Antispark tilkobling og safety loop


    M – mono I
    Mono skrog med innenbords motor, fremdrift via overflate propell.
    (nasjonal tilpasning: tillatt med både katamaran og mono)
    Batteri: 2S1P / 2S2P / 3S1P / 3S2P maks batterivekt med koblinger 280 gram
    (nasjonal tilpasning: maksimum 3S lipo, 5000 mah, fri C rating)
    I denne klassen kjøres det 6 minutter på rundbane (ovalbane) så her er det fram med kalkulatoren og gjøre sitt beste for at strømmen holder i 6 minutter.


    M – mono II
    Mono skrog med innenbords motor, fremdrift via overflate propell.
    (nasjonal tilpasning: tillatt med både katamaran og mono)
    Batteri: opp til 6S1P / 6S2P lipo, maks batterivekt med koblinger 560 gram
    (nasjonal tilpasning: maksimum 6S lipo, 5000 mah, fri C rating)
    I denne klassen kjøres det 6 minutter på rundbane (ovalbane) så her er det fram med kalkulatoren og gjøre sitt beste for at strømmen holder i 6 minutter.



    Safety loop og antispark loop er obligatorisk i alle klasser.
    Personlig transponder fra MyLaps er obligatorisk for å få telt runder.

    Hver fører skal ha brannslokningsapparat minimum 2 kg tilstede i pitområdet under hele konkurransen.

    Vi har ikke 220 volt tilgjengelig ved kjørevannet.

    Innfestning til nummerskilt som angitt på bilde. Skal kunne leses når båten ses fra babord (venstre) side.


    MYLAP
    MyLap er et transpondersystem som vi bruker under konkurranse for å få antall runder registrert under heatet.
    MyLap enheten blir koblet til en ledig port på mottakeren eller et eget batteri og må være plassert slik at den får sendt signaler til telleranlegget. (vaiere som går over banen) Vanlig plassering er i radioboksen oppi båten, det må ikke være metal eller karbon over MyLap`en da dette ødelegger signalet.
    Trond Christoffersen 81mod

    Comment


    • #3
      Hvor er resultatene online?
      Jeg så noe avfotograferte bilder av resultatene på facebook (som jeg ikke er medlem av), men de var ufullstendige for Mono2.

      Hilsen "artikkelskriveren".
      TerjeB
      V24 Powerboat med Twin high power 380 motors.
      GPS-målt til 16 ærlige km/t.

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X