Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fortsatt vann inn i Osprey.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fortsatt vann inn i Osprey.

    Heisann.

    Har en osprey V-hull fra HK som jeg sliter med å få tett.
    Kan ikke skjønne annet enn at vannet kommer opp gjennom flexakselen??
    Jeg har trykktestet kjølesystemet,demontert alle skruer i bakplata og lagt silikon på samtlige.
    Har trykket båten ned i vannet til bare ripa gjenstår,men uten at det kommer en dråpe inn!!
    Jeg ser at vannet har blitt kastet rundt,for batteriene er våte,og det samme er toppdekselet,
    så det kan ikke ha "rennt" inn.

    Hva gjør jeg med dette??
    Trenger noen tips og råd her vet jeg,så er det noen som har løsningen på det,så hadde det vært supert.
    Det går jo ei teflon/plast hylse inni det messingrøret som flexakselen igjen går inni.
    Ser jo at den teflon/plasthylsa går inn i stingeren der hvor messingrøret stopper helt i bakkant/bunn av båten.
    Er det den teflon/plasthylsa det evt.er noe feil med??
    Eller for å spørre på en annen måte...Skal den virke som en vanntetning??
    Eller er det normalt at vannet går opp gjennom flexakselen og det bare er fettet som støter unna vannet??
    I så tilfelle.Bruker jeg da mulig for lite fett,så vannet trenger gjennom fettet og kommer inn på den måten??
    Er det noen "tommelfinger" på hvor mye fett man skal smøre på akselen eller??(Bruker et marinefett fra Biltema.Blå tube).
    Er litt fersk på båt,så hvis det er noen som har løsningen på dette,så hadde jeg satt pris på det
    Jeg legger ved et par bilder.Click image for larger version

Name:	20160609_160709.jpg
Views:	1
Size:	49.0 KB
ID:	791131Click image for larger version

Name:	20160609_160816.jpg
Views:	1
Size:	20.0 KB
ID:	791132Click image for larger version

Name:	20160509_173424.jpg
Views:	2
Size:	29.0 KB
ID:	791134Click image for larger version

Name:	20160509_173403.jpg
Views:	2
Size:	35.2 KB
ID:	791133

    Mvh.
    Einar (nitrozeb)

  • #2
    Er det det ikke noe båtfolk her som kan gi meg noen tips og råd ang.dette ??

    Comment


    • #3
      Forslår at du vekter båten ned til ripa og lar den stå et døgn. Hvis det lekker noe sted, så er det ikke sikkert du ser det etter bare å ha holdt båten ned. Gi det litt tid til å piple inn. Når du kjører båten, så flekser jo båten i alle retninger, så en hårlinjesprekk i skroget vil kunne ta inn vann uten at du klarer å gjenskape det under kontrollerte forhold.

      Hvis det er propellakslingen, så burde du kunne gjenskape det ved å holde båten i vannet mens en kamerat gir bånn gass. Det går vel en stund før motoren skjærer seg på uten kjøling?
      Sankyo Sigma GII-vrak, Kyosho Renault Alpine-vrak, Thunder Tiger Challenger Circuit 20 (1983?), Graupner/Kyosho Fairlady, 3stk Spital Safari-GX/Graupner Kangaroo(Gazelle)/Futaba safari- vrak,Kyosho Mad Armour,Kyosho Inferno 7.5 SP3 El-konvertert (22,4V/2000Kv),Kyosho Inferno TR-15

      Comment


      • #4
        Hei Nitrozeb

        Har ikke all verdens erfaring fra små båter, men i store båter er det en fordel at det kommer inn en dråpe vann, da det som regel vil bli skader på aksel når det er for trangt
        På min modell har jeg fylt hylsa med vannfast fett for å stoppe vanninntrenging. Den har jeg bare prøvd en gang på vannet og har også vesentlig lavere turtall i forhold til deg. Men det kom ikke inn en dråpe vann under testturen.

        Trawlig hilsen
        Roald
        Roald
        Hjemmeside

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X