Announcement

Collapse
No announcement yet.

TOPIC FOR PRATESYKE MODELLBÅTFØRERE !

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by JohnnyStingray View Post
    Hmmmm....jeg har jo et nytt Nodd V-180 skrog stående på hylla med alt av hardware, denne måtte passet perfekt oppi der. Motoren var jo ikke så dyr heller Jon, så du får kjøpe motoren med det som trengs, du bygger båten og så har vi en " søndagsbåt " vi kan kjøre med sammen Deal, or no deal
    Last edited by jokko; 5 July 2012, 23:54.
    Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

    Comment


    • Litt stille her for tiden... Så, da får jeg komme noe igjen slik at vi holder liv i dere!

      Sjekk denne video`n! Jeg kjenner mye gærne folk, men Steven Adams som kjører "Hot Rod", en Jersey Skiff (båttype) i racing på østkysten av USA, er en av de aller galeste jeg har vært borti. Forøvrig mangler vel alle som kjører denne typen racing et eller annet som burde fortalt dem at dette er over normalt vildt... Og..."sikkerhet? Hva er det?"

      Enjoy!

      I`m BACK!

      Comment


      • Han kjørte relativt tette bøyer han også Hadde du tatt jobben som co-pilot for meg ombord i en slik, Johnny Du kan jo bare rive ut motoren av Corvette`n din, så er vi igang
        Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

        Comment


        • Originally posted by jokko View Post
          Hadde du tatt jobben som co-pilot for meg ombord i en slik, Johnny
          Aldri har jeg vært sikrere i mitt svar; NEI!
          I`m BACK!

          Comment


          • Har et spørsmål jeg gutta. Klarer noen av dere og få tak i støpe, laminat resin eller harpiks til meg er ikke sikker på navnet på det vet bare det heter resin og tørker jysla raskt :P. Foreløpig har jeg prøvd meg med epoxy men det legger så mye vekt til båten. Men trenger det for å støpe glassfiberduk form. Trenger dette for å forsterke skroget fra innsiden. Men også til mulige prosjekter i fremtiden. Lurer bare på det går ann og få tak i det i norge. Bergens området kanskje? Skal pensle det ut og legger glassfiber duk for å forsterke

            Sign: Tore Nilsen

            Comment


            • Originally posted by JohnnyStingray View Post
              Litt stille her for tiden... Så, da får jeg komme noe igjen slik at vi holder liv i dere!

              Sjekk denne video`n! Jeg kjenner mye gærne folk, men Steven Adams som kjører "Hot Rod", en Jersey Skiff (båttype) i racing på østkysten av USA, er en av de aller galeste jeg har vært borti. Forøvrig mangler vel alle som kjører denne typen racing et eller annet som burde fortalt dem at dette er over normalt vildt... Og..."sikkerhet? Hva er det?"

              Enjoy!

              Pyser, de bruker hjelm jo.
              N-736. Medlem i ØMBK. Østfold Modellbåtklubb. www.ombk.org http://www.youtube.com/user/Are604
              MHZ. 1 stk. NO MERCY, 1 stk. RICO, 2 stk. DELTAFORS. Når det skal gå fort i bølger.

              Comment


              • Originally posted by t-nilsen View Post
                Har et spørsmål jeg gutta. Klarer noen av dere og få tak i støpe, laminat resin eller harpiks til meg er ikke sikker på navnet på det vet bare det heter resin og tørker jysla raskt :P. Foreløpig har jeg prøvd meg med epoxy men det legger så mye vekt til båten. Men trenger det for å støpe glassfiberduk form. Trenger dette for å forsterke skroget fra innsiden. Men også til mulige prosjekter i fremtiden. Lurer bare på det går ann og få tak i det i norge. Bergens området kanskje? Skal pensle det ut og legger glassfiber duk for å forsterke

                Sign: Tore Nilsen
                Bruker selv West System Epoxy eller Biltema`s polyester. Polyester tørker raskt, mens epoxy bruker lang tid hvis du ikke bruker f.eks. varmepistol og tilfører litt lunk.
                I`m BACK!

                Comment


                • Trist dag igjen innen offshore racing...fryktelig trist...

                  William Nocker ble drept i sitt aller første Class1 race, og Kurt Åge Olsen er kritisk skadd da Welmax 9 krasjet i Gabon i ettermiddag. Det er altfor mange slike ulykker innen offshore racing for tiden. Siden november er 8 mann drept...


                  Click image for larger version

Name:	564079_10151929356570722_1170158140_n.jpg
Views:	1
Size:	26.1 KB
ID:	777963
                  I`m BACK!

                  Comment


                  • Originally posted by JohnnyStingray View Post
                    Trist dag igjen innen offshore racing...fryktelig trist...

                    William Nocker ble drept i sitt aller første Class1 race, og Kurt Åge Olsen er kritisk skadd da Welmax 9 krasjet i Gabon i ettermiddag. Det er altfor mange slike ulykker innen offshore racing for tiden. Siden november er 8 mann drept...


                    [ATTACH=CONFIG]57213[/ATTACH]
                    Off, tragisk... Noen som har hørt noe? De skulle etter planen våkne kurt åge fra koma på søndag.. Var hjemme hos han dagen før han dro å la asfalt i tunet han, han gledet seg veldig. ikke langt fra glede til tragedige.

                    Comment


                    • Har ikke hørt noe i dag. På siden til Class1 sto det i går at det var alvorlige skader i skulder/nakke region og "muliple" ribbensbrudd som førte til pusteproblemer, men at det ikke var nødvendig/mulig med operasjon. Vi får bare håpe det går bra.
                      Class1 har laget denne minnevideo`n, som også viser krasjet. Minner nesten om en rc-båt der den flyr rundt... Men dette er 5 tonn båt i over 200 km/t = brutale krefter... Sterk video...
                      I`m BACK!

                      Comment


                      • Test av GoproHD2 kamera....husk å sette på HD

                        Trond Christoffersen 81mod

                        Comment


                        • En liten en til!


                          Trond Christoffersen 81mod

                          Comment


                          • Dette var tøft, utrolig bra kvalitet på filmene ! Hvor får man kjøpt slike kamera og hva koster de ?
                            Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                            Comment


                            • Heftige filmer! Ja,det er utrolig bra kvalitet,ikke minst med tanke på stabilisering av bilde med alle vibrasjonene som er på en sånn båt.

                              Disse kamera ligger på 2500,- og oppover,- og kan kjøpes i dem fleste hobbysjapper.feks her.http://www.elefun.no/aspx/sokeresult...?sokeord=gopro
                              AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
                              Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro.
                              http://www.arcticrc.no/

                              Comment


                              • helt rekti Ken, kjøpte mitt på www.elefun.no
                                Litt heldig at norges BESTE hobbybutikk ligger bare 20 min i bil fra me!

                                Synes at filmen ble en smule dårligere når den ble lagt ut på youtube... men er jo greit nok da.

                                Filmer med 720P 60fps, kan sette den opp til 1080P 30fps.
                                Last edited by TrondC; 12 August 2012, 21:02.
                                Trond Christoffersen 81mod

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X