Announcement

Collapse
No announcement yet.

TOPIC FOR PRATESYKE MODELLBÅTFØRERE !

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Om det er flere størrelser så kjenner ikke jeg til det, men det er i alle fall mye lettere. Veid på en dårlig kjøkkenvekt: Zenoah 220g og Sikk 170g. Det er også to magneter på dette svinghjulet ikke tre som på Zenoah, så det spørs om du ikke må ha Sikk tenninga uansett.
    Frode S.L
    1972 mod

    Comment


    • Originally posted by oddis67 View Post
      Enig i det jeg også, i denne stormen gidder jeg nok ikke å kjøre....
      Værgudene ga oss et 3,5 timers opphold. Når vi hadde fått opp partyteltet og var klare med båtene slutta det å regne. Regnet kom ikke tilbake før klokka 20 og da skulle vi pakke sammen utstyret uansett.
      Det var totalt 5 båter på Sæbyvannet og det må jo sies å være bra oppmøte når værutsiktene var så innmari dårlige.

      Comment


      • Originally posted by Øyvind! View Post
        Værgudene ga oss et 3,5 timers opphold. Når vi hadde fått opp partyteltet og var klare med båtene slutta det å regne. Regnet kom ikke tilbake før klokka 20 og da skulle vi pakke sammen utstyret uansett.
        Det var totalt 5 båter på Sæbyvannet og det må jo sies å være bra oppmøte når værutsiktene var så innmari dårlige.
        Hvem var der da? gikk det bra?
        Odd-Erik Kanth-Lundem
        www.oms-p.com

        Comment


        • Originally posted by oddis67 View Post
          Hvem var der da? gikk det bra?
          Ja, det gikk bra i dag.
          Jon, Hilde, Kai, Stig og vi kjørte. Leif var der, men uten båtene.
          Som sagt så slapp vi faktisk regnet, noe jeg aldri hadde trodd når jeg kjørte.
          Tror nesten aldri jeg har sett så kraftig regnvær som da jeg kjørte fori Vestby/Son i tre-tida i ettermiddag.
          Fikk til og med glimt av sol innimellom.

          Det ble nok større fighting enn det Jon likte. Han trenger vel utstyret til neste helg, så han likte ikke å bli forbikjørt på innern

          Comment


          • Originally posted by JohnnyStingray
            Sparer utstyret! Har ikke tid til å reparere før vi drar vestover. Derfor slapp jeg dere forbi på innsiden.
            Men DF`n er rask nå! Det skal dere ha! Nesten 90 km/t er ikke til å spøke med.
            Det fårn si....
            Odd-Erik Kanth-Lundem
            www.oms-p.com

            Comment


            • Jeg vil kjøre båt,snufs....... Men det nytter jo ikke når det skal blåse Storm! og bøtte ned med regn,som da oxo tidvis kommer vannrett i lufta,huff.... Oppgitt av det landet her å vær.....
              Tommy Frydenlund.. (76.mod) N-715
              www.ombk.org -- www.Hamar-rc.no -- www.Norcc.com

              Comment


              • Jon, Ska du till Sundsvall 18-19/8? Jag ska inte dit men var där i våras och kom 1:a och 3:a i det böljiga vattnet.
                http://www.rcuniverse.com/forum/m_6404109/tm.htm

                Comment


                • Originally posted by JohnnyStingray
                  Derfor slapp jeg dere forbi på innsiden.
                  Det må du regne med Jon, tross alt en bola amerikaner du kjører med. Er som en gammal Corvett. Som et lyn rett fram, men svingene er det værre med Fått delene fra Dave, eller er det din egen friserte skapning du har putta oppi?
                  sigpic
                  http://www.kyosho.no/

                  Comment


                  • he he

                    Originally posted by JohnnyStingray
                    Skuta er nå vigslet med preste-deler. Og den akselrerer ut av svingen som et lyn. Må faktisk holde igjen litt... Fant endelig ut nogenlunde riktig innstilling på strut`n også som gjør den temmelig rask gjennom sving. Kjører med diger 2-blader nå. Hvem hadde trodd at en Sonic skulle funke så bra med en 2-blader.....
                    Jeg skal bevise at Sonic`n ikke er noen dårligere båt enn noen andre når det gjelder sving! Har jo allerede gjort den jobben på gamle Corvette`n, så jeg skal nok komme i mål med dette også...
                    Det er jo konge, men der har du dfn i et nøtteskall. Vi slepper og slippe gassen i svingen. Kan jo kjøre den med lukka øyne. Hvis du ser bort i fra den forbanna nose divinga... Erfaringa mi med Sonicen er at den slepper med ræva, det er skikkelig kjipt i løp vil jeg tro... Holde sporet sitt etc...Men faen å morro det er å kjøre......... Selv holder jeg på med denne tank bygginga... Ble ikke litern, men 0,7 tipper jeg. Tror jeg kommer til å ha Norges styggeste mitdtmonterte tank
                    sigpic
                    http://www.kyosho.no/

                    Comment


                    • ja

                      Vi får se Jon, Selv lurer jeg på om jeg skal reise ned til Eurodisney og kappe av øra til Mikke mus å montere dem som anti dive ører på dfn Skal bli spennende å få rapport fra Bergen. Om hvem som har mest usynlig antenne på brygga under løp.....
                      sigpic
                      http://www.kyosho.no/

                      Comment


                      • Originally posted by JohnnyStingray
                        Nesten 90 km/t er ikke til å spøke med.

                        Med 87 på nåla var den ikke helt lett å kontrollere selv på ganske flatt vann.
                        Den hoppa fælt. Tror ikke det skulle vært mye bølger før den hadde divet.
                        Med andre ingen vits å kjøre race med x470 med det oppsettet.

                        Med 6717/3 lå den i underkant av 80 og da gikk det bedre. Den propellen er nok mye mer egnet for løpskjøring sammen med 6-8 andre båter.
                        Propshop 6717/4 klarte den ikke å dra. Propellen gikk da rundt. Den brukte lang tid på å akselrere, og når den endelig fikk opp turtallet dro rett til høyre selv med nesten fullt kontra-rorutslag.

                        Er mulig vi hadde lite strøm på slutten, for den oppførte som som en trassig 4 åring.
                        Kutta gassen og vrengte til venstre.
                        Jeg har i alle fall ingen annen forklaring på det siste kvarteret, som bestod mest av hentebåtkjøring for båten bare hadde stoppet av seg selv.

                        Comment


                        • Originally posted by Øyvind! View Post
                          Med 87 på nåla var den ikke helt lett å kontrollere selv på ganske flatt vann.
                          Den hoppa fælt. Tror ikke det skulle vært mye bølger før den hadde divet.
                          Med andre ingen vits å kjøre race med x470 med det oppsettet.

                          Med 6717/3 lå den i underkant av 80 og da gikk det bedre. Den propellen er nok mye mer egnet for løpskjøring sammen med 6-8 andre båter.
                          Propshop 6717/4 klarte den ikke å dra. Propellen gikk da rundt. Den brukte lang tid på å akselrere, og når den endelig fikk opp turtallet dro rett til høyre selv med nesten fullt kontra-rorutslag.

                          Er mulig vi hadde lite strøm på slutten, for den oppførte som som en trassig 4 åring.
                          Kutta gassen og vrengte til venstre.
                          Jeg har i alle fall ingen annen forklaring på det siste kvarteret, som bestod mest av hentebåtkjøring for båten bare hadde stoppet av seg selv.

                          87 med en X470? og rundt 80 med 6717?
                          Hvis det er slik så orker ikke motoren å dra 6717 propellen, denne skal gi deg vesentlig mer fart en 470`n.
                          470 har stigning på 98 mens 6717 har stigning på nesten 114....

                          Skal om jeg får røska sammen et eller annet Zenoah tjafs og bli med i Bergen....
                          Jørn Markset

                          Lindesnes Modellbåt Klubb

                          Comment


                          • ha ha

                            Originally posted by Jørn Markset View Post
                            87 med en X470? og rundt 80 med 6717?
                            Hvis det er slik så orker ikke motoren å dra 6717 propellen, denne skal gi deg vesentlig mer fart en 470`n.
                            470 har stigning på 98 mens 6717 har stigning på nesten 114....

                            Skal om jeg får røska sammen et eller annet Zenoah tjafs og bli med i Bergen....
                            Du er en luring Sjafs my ass..... Faen lov meg at du stiller i Zenoah i drammen eller Sæbyvannet. Skal bære båten for deg hvis ryggen paller Må ha deg, Oddis i samme heat sammen med meg sjæl, hadde vært artig....
                            sigpic
                            http://www.kyosho.no/

                            Comment


                            • Originally posted by OZZY View Post
                              Du er en luring Sjafs my ass..... Faen lov meg at du stiller i Zenoah i drammen eller Sæbyvannet. Skal bære båten for deg hvis ryggen paller Må ha deg, Oddis i samme heat sammen med meg sjæl, hadde vært artig....
                              Rolig nå, det er bare gammelt leftovers fra svunnen tid. Leita fram en flere år gammel båt og rydda sammen noe gammelt motortjafs. Har lånt bort min vanlige motor.
                              Jørn Markset

                              Lindesnes Modellbåt Klubb

                              Comment


                              • Originally posted by Jørn Markset View Post
                                Rolig nå, det er bare gammelt leftovers fra svunnen tid. Leita fram en flere år gammel båt og rydda sammen noe gammelt motortjafs. Har lånt bort min vanlige motor.
                                Ok, da finner jeg frem noe gammal dritt også... setter på orginal 230 motor og stapper pipa full av bløt glava. Bruker den gamle proppellen som hilde lagde sklisikring på brygga med...
                                Stiller vi omtrent likt da ?
                                Odd-Erik Kanth-Lundem
                                www.oms-p.com

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X