Announcement

Collapse
No announcement yet.

VI BYGGER OFFSHOREBÅT --------ÅPEN TOPIC---------

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Ken View Post
    Ok....Klaringen mellom drivedog og strutt er nå 6,3mm når flexen bunner i klemkoblingen.
    Prinsippet er vell å fylle opp med messing og teflonskiver slik att flexen IKKE bunner i klemkoblingen.

    Meningen med skivene er vell att thrusten skal være på strutten,å ikke på veiva....?

    Jeg kan nok ringe Ellingsen,men jeg forstår det slik att han er meget opptatt nå i julestria.så jeg gidder ikke å plage han nå. Heller plage dere her på forumet

    Jokko: Denne skuta har du sett før ?!!..Nyydelige former

    Anyway: -Fint hvis noen kan forklare litt nærmere ang.montering av flex og dette med skiver mellom drivedog og strutt osv..



    Mvh.Ken
    Grattis, Grattis som Spike 52 eier

    Det var fordi at jeg kjente igjen Seaducer flexen at jeg spurte. Gjør slik Jarle forklarte, så går det bra, jeg var å tittet på min båt nå og det var også ca. slik avstand der. Jeg har kjørt hele denne sesongen med en flex av denne typen, og Spike`n har jeg kjørt mye med. Jeg bruker en slik hylse med fett som er tilsalgs på bensinstasjonene, så bare treer jeg flexen inn i denne og da får den godt med fett, det er jo så lett å ta disse av og på.
    Jeg har ikke messingskive mellom drivedogen og strutten på denne båten, men har en mellom låsemutteren i enden og propellen.

    Sonic XL med Mathe motoren som du kjøpte av meg i sommer har jo også Leif E. hatt og etter som jeg har forstått, så er det vel han som tidligere har kjørt mest med denne båten.

    Jeg er utrolig godt fornøyd med min Spike 52
    Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

    Comment


    • Ok...! Altså ingen skiver mellom..og dermed skyvet fra propellen rett på veivtappen..
      -Er det mulig att flexen trekker seg såå mye sammen.?Jeg kan se litt farge-forskjell på stubakslingen nå,der som denn har vært i kontakt med strutt-lageret,så da erremulig det ja...dette er nytt for meg så jeg må bare være 100% på att alt er riktig,og innimellom må jeg ha det inn med teskje.

      Jeg kjenner bare til firkant-mutter slik som det er på Sonicen.Dær har jeg skiftet flex,ferule,stubaksling og propell etter en aldrig så liten landkjenning..Enkel opperasjon det!
      Litt mer betenkt med denn der Epoxy-bakingen.
      AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
      Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro.
      http://www.arcticrc.no/

      Comment


      • Ja den trekker seg mye sammen. Sjekk at ikke drivdog og strutt går mot hverandre etter første tur.
        sigpicJarle Larsen 64

        Comment


        • Jeg er på tanke om de gas hydro båtene vi har i dag om de kan brukes i h-15, bare jeg bytter til en 91 motor?
          Men usikker på vekt og størrelse...
          Eller om de ikke kan brukes i det helle tatt....

          hmmm hmmm......

          Comment


          • Noen som har noen tanker eller fakta om dette??

            Comment


            • De kan vel alltids brukes, men om de er konkuranse dyktige... Tviler sterkt...
              Morten Hatlevoll, Arendal, SMBK

              Comment


              • For de er endel tyngre, men tenkte å fint de ligger i vannet så kunne det kanskje gått...

                Comment


                • Den tanken kan du nok bare glemme. Det er for lite moment i 91 motoren for at den greier å få den båten ut av vannet. Skal den det må du ha en veldig liten propell, men den vil antagelig bare spinne og skulle du få den ut av vannet er det ikke noe fart. Den er for tung og ligger dypt/tungt i vannet.
                  sigpicJarle Larsen 64

                  Comment


                  • Er faktisk enig der jarle, men satt bare å fantaserte her litt i dag..... whiplashén får nok ha motoren den har....

                    Comment


                    • Hva burde man velge av radioutstyr i en båt med zenoha 260? Hvilke radio, styreservo, gasservo etc..
                      *Robbe Smaragd, Kyosho Pure-Ten Alpha III, HPI Savage 21 m/Nosram .28, Mini-Z MR01, Yokomo YR4, ett billig Cessna 182 og den gode gamle offshoreskuta Bagutta + en Delta Force jeg ikke har no særlig informasjon om ennå *

                      Comment


                      • Futaba 4PKS 2.4 GHz Fasst er den beste sender du får til båt i dag. Til gasservo vil jeg anbefale deg Futaba S 9650 som drar 4.5 kg. og til styreservo Futaba S 9156 som drar 24.5 kg. dette skulle holde og er helt topp utstyr ! Som styreservo kan du også bruke en Futaba S 9157 som drar hele 30.6 kg., disse bruker vi i de store 035 båtene, men jeg mener det er unødvendig i en Zenoah båt, jeg kjører selv med nevnte utstyr i mine båter og er veldig fornøyd med dette, men det koster endel kroner !

                        Det er klart at det er mulig å slippe billigere unna enn disse forslagene, men skal du kjøre race, så er dette helt topp.
                        Last edited by jokko; 12 August 2011, 22:52.
                        Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                        Comment


                        • Originally posted by insomnia View Post
                          Hva burde man velge av radioutstyr i en båt med zenoha 260? Hvilke radio, styreservo, gasservo etc..
                          Jeg mener at BLS 152 er det eneste som er 100% sikkert som styreservo i store båter. Har hatt noen ubehagelige aha opplevelser med middelmådige servoer...
                          Odd-Erik Kanth-Lundem
                          www.oms-p.com

                          Comment


                          • En annen ting som er viktig i tillegg til gode servoer er å bytte til metall servo horn.
                            Spesielt på styreservoen.
                            Attached Files
                            Last edited by dragonfly; 13 August 2011, 19:29.
                            BHRT/N-492
                            AM Conquest 43 m/Zenoah 260 Hornet BHH - AC Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 ProMod CC Racing
                            www.bhrt.no

                            Comment


                            • Hei har støpt en Katamaran, og har ingen erfaring med dette! Så det jeg trenger hjelp til er 2 ting. Hvordan setter jeg denne båten sammen(altså topp med bunn? (Har hørt noe om poppnagler og lim, funker dette? og isåfall hvordan gjøres dette?) Og hvordan skjærer jeg bort glassfiberen mellom spissene? Den andre tingen er hvordan motor og deler, etc, bør jeg kjøpe til denne båten? Har ingen ting førløbig så hadde vært fint med en beskrivelse av alt jeg trenger, helst med linker til en nettside??? Båten er ikke den letteste og nå veier den 5 kg, men det er en del som skal skjæres vekk. Så trenger en stor motor da jeg vil ha båten til å gå ganske fort. Vedlegger noen bilder av hvordan den ser ut til dags dato.

                              Se link til min side der du kan se bilder av båten, http://forum.radiostyrt.no/vb/showth...196#post479196

                              Comment


                              • Originally posted by dragonfly View Post
                                En annen ting som er viktig i tillegg til gode servoer er å bytte til metall servo horn.
                                Spesielt på styreservoen.
                                Kan du si noe om hvordan den AC edge din går ? Er den stabil i vind og bølger , henger den godt i svingene , hvor fort kjører du osv ? Kjenner ingen andre som har prøvd denne her hjemme før.
                                2 fast 4 U - kanskje.....

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X