Announcement

Collapse
No announcement yet.

VI BYGGER OFFSHOREBÅT --------ÅPEN TOPIC---------

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    jepp

    Ja ellers vil tanken din i teorien bli som en rosin...Mener jeg...... Mange muligheter å lage lufting... Enkle løsninger kan gi vann i tanken etter en velt.... Selv har jeg bare en slange beta med et messingrør som jeg legger oppå tanken... Slik at bensinen ikke renner ut når jeg tømmer båten for vann....

    Men som sagt mange meninger og løsninger om emnet, jeg har foreløpig bare valgt det enkleste... Har dratt rundt noen ganger...Uten noe problem enda. Og får jeg vann i fulen, koster det meg ikke stort å tømme det ut.... Koster jo ikke så mye for bensinen..

    Sikkert noen andre på forumet som kan gi tips til bedre løsninger....
    sigpic
    http://www.kyosho.no/

    Comment


    • #17
      Originally posted by OZZY View Post
      Ja ellers vil tanken din i teorien bli som en rosin...Mener jeg...... Mange muligheter å lage lufting... Enkle løsninger kan gi vann i tanken etter en velt.... Selv har jeg bare en slange beta med et messingrør som jeg legger oppå tanken... Slik at bensinen ikke renner ut når jeg tømmer båten for vann....

      Men som sagt mange meninger og løsninger om emnet, jeg har foreløpig bare valgt det enkleste... Har dratt rundt noen ganger...Uten noe problem enda. Og får jeg vann i fulen, koster det meg ikke stort å tømme det ut.... Koster jo ikke så mye for bensinen..

      Sikkert noen andre på forumet som kan gi tips til bedre løsninger....

      Ble tipset av Jørn Markset om å bruke en pilleboks som vanncelle. Kjøpte 2 nipler til omtrent 40 kroner av han. Tok en tom C-vitamin boks som jeg borret to hull i lokket der jeg skrudde i niplene.
      Når man går rundt fyller man boksen først. Siden det er en pilleboks er det lett å skru av lokket og tømme for vann.

      (ps. Vi gikk rundt 3-4 ganger forrige helg, og tømte boksen bare etter den siste)

      Comment


      • #18
        nummer skilt og transponder

        Kunne vært kjekt å hvite målet på nummerskilt braketten. Altså mellom skruene i skiltet.Og tykkelsen på høla...

        Og hvordan ser en godkjent brakett ut? Og hva er avstanden mellom høla på den? Og hvilke tykkelse er det på høla? Og hvor " høy " er den... Tenkte bare å lage en aluplate med 2 stenger med hull i. Som jeg fester på to av skruene på radioboksen.. Trer da på transponderen og fester den med to karosseri klips. For hurtig av og på festning.. Bare en Ide....
        sigpic
        http://www.kyosho.no/

        Comment


        • #19
          Se FAQ meny valg paa nmsbf.org. Der ser du maal etc. Std maal paa skilt staar ogsaa i regelverket som du ogsaa finner paa nmsbf.org
          Stein Tumert N-217
          Tamiya TRF 419, Much More, Sanwa M12, Protoform, PanaRacer
          CMDi Eagle SGX, Delta Force, CMB, Futaba, Octura

          Comment


          • #20
            Originally posted by OZZY View Post
            Kunne vært kjekt å hvite målet på nummerskilt braketten. Altså mellom skruene i skiltet.Og tykkelsen på høla...

            Og hvordan ser en godkjent brakett ut? Og hva er avstanden mellom høla på den? Og hvilke tykkelse er det på høla? Og hvor " høy " er den... Tenkte bare å lage en aluplate med 2 stenger med hull i. Som jeg fester på to av skruene på radioboksen.. Trer da på transponderen og fester den med to karosseri klips. For hurtig av og på festning.. Bare en Ide....
            Sjekk her: http://www.nmsbf.org/html/faq/amb_tr...structions.pdf
            Odd-Erik Kanth-Lundem
            www.oms-p.com

            Comment


            • #21
              Til alle dere som ikke har kjørt særlig mye før, ta dere tid å se på redskapen under NC1, der kan dere hente mange tips og dere vil nok være endel "klokere" etter jomfruracet.
              Jørn Markset

              Lindesnes Modellbåt Klubb

              Comment


              • #22
                tja

                Jo takk til dere begge. Lagd brakett, jeg lagde den sjæl av en trappe nese Men det står nutt 5...Joa den er grei nok, har vel 4 forskjellige nutter med forskjellig diameter i senter....Hvilke mm skal jeg ha på skruene jeg skal feste skiltet?
                sigpic
                http://www.kyosho.no/

                Comment


                • #23
                  Originally posted by OZZY View Post
                  Jo takk til dere begge. Lagd brakett, jeg lagde den sjæl av en trappe nese Men det står nutt 5...Joa den er grei nok, har vel 4 forskjellige nutter med forskjellig diameter i senter....Hvilke mm skal jeg ha på skruene jeg skal feste skiltet?

                  4 mm hullavstand cc 100 mm
                  Jørn Markset

                  Lindesnes Modellbåt Klubb

                  Comment


                  • #24
                    Hei!

                    Hei til alle eksperter her!

                    Jeg hadde for noen år siden veldig lysst på R/C båt, og det hele endte med at fatter'n kjøpte et skrog og en motor til meg. Propblemet er at det er bare Skroget (+noen bokser og lignende til servoer og sånn). Både jeg og min far er relativt grønne på dette området, og derfor har det ikke blitt noe av byggingen av båten.

                    Skroget er på over 1 meter og motoren er en HGK 45SR. Etter som jeg har skjønt er firmaet HGK kjøpt opp av et firma som heter RJL. Det er derfor ikke så lett å få tak i deler.

                    Det jeg lurte på var om noen hadde noen tips til meg og min far på hvor vi skal begynne.

                    På forran takk

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by mbeck View Post
                      Hei til alle eksperter her!

                      Jeg hadde for noen år siden veldig lysst på R/C båt, og det hele endte med at fatter'n kjøpte et skrog og en motor til meg. Propblemet er at det er bare Skroget (+noen bokser og lignende til servoer og sånn). Både jeg og min far er relativt grønne på dette området, og derfor har det ikke blitt noe av byggingen av båten.

                      Skroget er på over 1 meter og motoren er en HGK 45SR. Etter som jeg har skjønt er firmaet HGK kjøpt opp av et firma som heter RJL. Det er derfor ikke så lett å få tak i deler.

                      Det jeg lurte på var om noen hadde noen tips til meg og min far på hvor vi skal begynne.

                      På forran takk
                      Begynn på nytt.
                      De fleste her er vel enige om at Zenoah er den beste/raskeste/enkleste/billigste kombinasjonen hvis man skal ha en nybegynnermotor. De fleste er vel også enige i at Delta Force er bra skrog.
                      I tillegg trenger man en Futaba FM radio og mange mindre komponenter/deler som dere bør kjøpe på Orbit Norsk i Moss eller Fokus Racing ved Risør/Arendal.
                      Gamle motorer uten deletilgang er ikke noe å satse på i lengden, når du skal bruke masse tid og penger på å bygge båt.
                      Det mener ihvertfall jeg :grin:
                      Last edited by Haralde66; 15 June 2007, 21:36.
                      I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                      sigpic
                      For n'te gang Sofus, trykk F5...

                      Comment


                      • #26
                        Når?!?!

                        Når skal dere skjønne at vannet ikke kommer inn igjennom lokket på radioboksen, men blir sugd inn gjennom belger osv. Må ler hver gang jeg ser en "offshore" radioboks altså, med 450stk bolter på 200x150mm xD

                        Ellers nice work
                        #XXTrond F.B.H.XX (1975 Modell). #SRCBK
                        #1/8 RC Armory Tiger VI
                        #T-REX 450SE v2

                        -bo@ti-The Tiger-

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by boati View Post
                          Når skal dere skjønne at vannet ikke kommer inn igjennom lokket på radioboksen, men blir sugd inn gjennom belger osv. Må ler hver gang jeg ser en "offshore" radioboks altså, med 450stk bolter på 200x150mm xD

                          Ellers nice work
                          Har du tips om en enklere måte å tette lokket på så er vi VELDIG takknemlige
                          Det er mange skruer ja, men det ER tett...
                          Mo®ten - Full knotroll !!

                          Comment


                          • #28
                            Jeg vil gjerne lage en båt selv, driter i prisen, går på stipend, vil gjerne ha den ferdig til sommer 08, da jeg skal bygge litt og litt. Men en ting jeg lurer på er: Skroget, må det være ferdigstøpte, eller går det å få spesiallagde/lage selv? Jeg har en spesiell båt jeg skal bygge, som er en kopi av en ordentlig båt, ikke en speedbåt men "passasjerbåt", men den er bygd for grov sjø (som vi lofotinger er kjent for å møte på ofte) og går oppi 30 knop. Regner med at R/C versjonen min går "litt" fortere, for jeg vil ikke ha el eller nitro, da bensin er billigere i drift. Den ser forresten ikke noe særlig ut: men den er jo jobben min da :P

                            Comment


                            • #29
                              Hei modellbåt entusiaster.
                              Jeg har bare et lite spørsmål. har veldig lyst å begynne å kjøre modellbåt. men jeg lurer på servoen til dyse justeringen.brukes den på zenoah motorer også? har hatt bil men da slipper jeg denne. Hva brukes denne til?
                              Hva er meningen med denne når du kjører?

                              Hilsen Erlend Norheim
                              Erlend Norheim 03.05.86
                              PPB skater 26, QD hp 26 . Futaba 4PK

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Erlend_Norheim View Post
                                Hei modellbåt entusiaster.
                                Jeg har bare et lite spørsmål. har veldig lyst å begynne å kjøre modellbåt. men jeg lurer på servoen til dyse justeringen.brukes den på zenoah motorer også? har hatt bil men da slipper jeg denne. Hva brukes denne til?
                                Hva er meningen med denne når du kjører?

                                Hilsen Erlend Norheim

                                Det er ikke dyser på en Zenoah (bensinmotor) så dette trenger man ikke tenke på hvis man kjøper bensin.
                                Nitrogutta justerer forgasseren via tredje kanal på radioen.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X