Announcement

Collapse
No announcement yet.

VI BYGGER OFFSHOREBÅT --------ÅPEN TOPIC---------

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Originally posted by kitt View Post
    Båten har v bunn og er 51 tommer lang
    Hvilken båt snakker vi...?
    I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
    sigpic
    For n'te gang Sofus, trykk F5...

    Comment


    • #77
      Originally posted by kitt View Post
      Har kjøpt meg en båt import fra us uten motor og utstyr men skal bygge det inn selv har tenkt å sette inn en zenoah 26 .
      Følger det ikke med et setup sheet for hvordan båten bør settes opp, ala slik som følger med skrogene fra AC Model Boats? Det gjør hverdagen så mye lettere til hvor hullene og motoren skal plasseres. For ikke å snakke om tyngdepunktet.
      Eirik Engevik (1972)
      www.etracingteam.com | www.srcbk.org

      Comment


      • #78
        bygger båt

        Hadde tenkt meg en tur der
        Og båten er på vei,har ikke fått den ennå
        Så foreløpig kjører jeg en savage x bil også

        Comment


        • #79
          Har nå fått båten og den er helt rå
          Lakken og finishen er er helt topp
          Skal få tatt noen bilder av den så dere kan se hvordan den ser ut
          Og har tenkt på å handle det jeg trenger fra Bonzi
          Er det noen som har handlet med de?

          Comment


          • #80
            Noen grunn til akkurat Bonzi og ikke f.eks. CC Racing Engines (http://www.cc-racingengines.com)???
            Eirik Engevik (1972)
            www.etracingteam.com | www.srcbk.org

            Comment


            • #81
              Hvorfor ikke handle i norge ?
              Trond Nilsen
              www.nilsenracing.no
              www.noddv180.no

              Comment


              • #82
                Norge er jo selvfølgelig et godt alternativ, men generelt sett er prisene en del høyere her enn f.eks. i USA.
                Eirik Engevik (1972)
                www.etracingteam.com | www.srcbk.org

                Comment


                • #83
                  Er vel fordi de har en pakke med alt for å montere i båten og siden jeg er helt nybegynner på dette området så syntes jeg den pakka med alt så bra ut og prisen er ikke så gal heller men kan jo kjøpe deler flere plasser men må vite hva som passer og isammen
                  Derfor en komplett pakke så kan jeg heller bytte ut deler senere til andre deler og oppgradere
                  Men har sent en mail til cc racing engine så får se hva de kommer frem til

                  Comment


                  • #84
                    hmmmm

                    Originally posted by kitt View Post
                    Er vel fordi de har en pakke med alt for å montere i båten og siden jeg er helt nybegynner på dette området så syntes jeg den pakka med alt så bra ut og prisen er ikke så gal heller men kan jo kjøpe deler flere plasser men må vite hva som passer og isammen
                    Derfor en komplett pakke så kan jeg heller bytte ut deler senere til andre deler og oppgradere
                    Men har sent en mail til cc racing engine så får se hva de kommer frem til
                    Rart, kjøpte det samme i Norge, kun en telefon unna Prisen var upåklagelig.
                    sigpic
                    http://www.kyosho.no/

                    Comment


                    • #85
                      Originally posted by kitt View Post
                      Og har tenkt på å handle det jeg trenger fra Bonzi
                      Er det noen som har handlet med de?
                      Rask levering i allefall. Slipper å vente i ukesvis som enkelte andre firma.
                      sigpic
                      R@ymond Thorsø 77 mod
                      Stor for alderen - blir aldri voksen...

                      Comment


                      • #86
                        Merkelige greier.. kan ikke helt forstå hva man ikke skal kunne finne hos feks Fokus Racing eller Orbit.
                        Selvsagt er det ting og tang de ikke fører, eller er fri for, men det aller meste jeg har bestilt fra dem er lagervare.
                        ... og Jørn sender pr. brev samme dagen jeg bestiller så jeg har det alltid dagen etter..

                        men nok skryt for de blir så høye på pæra

                        Comment


                        • #87
                          Originally posted by Øyvind! View Post
                          Merkelige greier.. kan ikke helt forstå hva man ikke skal kunne finne hos feks Fokus Racing eller Orbit.
                          Selvsagt er det ting og tang de ikke fører, eller er fri for, men det aller meste jeg har bestilt fra dem er lagervare.
                          ... og Jørn sender pr. brev samme dagen jeg bestiller så jeg har det alltid dagen etter..
                          Jo da, enig der. Har bestilt fra Jørn en gang og servicen er ikke noe å si på den. Men jeg tror vi nybegynnere synes det blir litt letttere å se bilder av delene vi trenger, og samtidlig bare trykke på "buy now". Virker så mye enklere...
                          sigpic
                          R@ymond Thorsø 77 mod
                          Stor for alderen - blir aldri voksen...

                          Comment


                          • #88
                            Originally posted by Luftwaffe View Post
                            Jo da, enig der. Har bestilt fra Jørn en gang og servicen er ikke noe å si på den. Men jeg tror vi nybegynnere synes det blir litt letttere å se bilder av delene vi trenger, og samtidlig bare trykke på "buy now". Virker så mye enklere...
                            Skal du/ dere ha det gøy, koster det penger... uansett hva dere vil gjøre. Det er oftere dyrere å spare noen kroner enn å få det fra Norge og i tillegg mye raskere.
                            Odd-Erik Kanth-Lundem
                            www.oms-p.com

                            Comment


                            • #89
                              Originally posted by oddis67 View Post
                              Skal du/ dere ha det gøy, koster det penger... uansett hva dere vil gjøre. Det er oftere dyrere å spare noen kroner enn å få det fra Norge og i tillegg mye raskere.
                              En annen ting er servicen å tips å triks de norske forhandlerne mer enn gjerne deler ut for å få deg best i gang med båten din. Husk gutta som Orbit,Fokus og Nilsen racing har mange års erfaring fra dette å anbefaler ikke noe som ikke ville virke på båten... Det vedder jeg min venstre balle på at en halvfeit amrikkaner gjør bare han får solgt sjaiten til deg! Skal love deg at ingen av de er skumle å prate med,i tillegg til at en får forklart hvorfor noe er bedre enn noe annet så det må vel simpelthen være både enklest å best vel?
                              Last edited by Bjarne Lost; 24 June 2008, 22:02.
                              Thomas Isaksen 80mod Porsgrunn GMBK SMBK
                              Mr.D.Iggin For Speed!
                              Team Lost Racing

                              Comment


                              • #90
                                Originally posted by kitt View Post
                                Er vel fordi de har en pakke med alt for å montere i båten og siden jeg er helt nybegynner på dette området så syntes jeg den pakka med alt så bra ut og prisen er ikke så gal heller men kan jo kjøpe deler flere plasser men må vite hva som passer og isammen
                                Derfor en komplett pakke så kan jeg heller bytte ut deler senere til andre deler og oppgradere
                                Men har sent en mail til cc racing engine så får se hva de kommer frem til
                                Jeg ser den. CC er ikke alltid den raskeste til å svare, en av årsakene er den nye webshoppen som har medført betydelige flere forespørsler både fra inn og utland. Produktene han selger er i hvertfall av meget god kvalitet.

                                Skjønner at det er en del patriotisme ute å går. Har selv handlet mye fra inn (Fokus og Orbit) og utland uten noen problemer hverken her eller der. Varer fra CC har jeg hatt innen en uke. Alt avhenger av fraktmetode. Har ikke så hastverk. Det er ikke nødvendigvis alt man får her til lands. Kanskje man vil prøve en ny moddet motor, flens, motorfeste, osv. som føres av en bestemt forhandler. Om det er halvfeite amerikanere jeg har handlet fra vet jeg ikke, gjør uansett ikke meg noe dersom produktene de selger er bra!

                                Uansett, lykke til med byggingen uavhengig av hvor du handler produktene.
                                Last edited by eirik72; 24 June 2008, 22:32. Reason: Trykkleif +++
                                Eirik Engevik (1972)
                                www.etracingteam.com | www.srcbk.org

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X