Announcement

Collapse
No announcement yet.

DEN STORE PROPELLGUIDEN - - HVA FUNKER

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    hvilken type motor har du.
    du kan evt prøve en Octura x470 ( denne bør modifiseres endel ) denne fungerer på Zenoah 231-260 mod.
    Martin Holst (1967)
    www.mhrcboats.piczo.com
    Zigma 62` CMB 35rs .Sprint cat 42` Zenoah 260.

    Comment


    • #32
      Motoren er en Zenoha 260.
      Hva må gjøres med propellen? Bortsett fra slipes og avbalanseres..
      Last edited by insomnia; 8 December 2007, 00:27.
      *Robbe Smaragd, Kyosho Pure-Ten Alpha III, HPI Savage 21 m/Nosram .28, Mini-Z MR01, Yokomo YR4, ett billig Cessna 182 og den gode gamle offshoreskuta Bagutta + en Delta Force jeg ikke har no særlig informasjon om ennå *

      Comment


      • #33
        Tungen på propellen bør fjærnes og noe av arealet på bladene .( har bygd om flere av disse topp farten økte med 10 km/t dette var på V-buns båt) du kan også prøve en PS 7016/3.
        Men dette kommer ann på båt typen.
        Martin Holst (1967)
        www.mhrcboats.piczo.com
        Zigma 62` CMB 35rs .Sprint cat 42` Zenoah 260.

        Comment


        • #34
          Originally posted by Martin Holst View Post
          Tungen på propellen bør fjærnes og noe av arealet på bladene .( har bygd om flere av disse topp farten økte med 10 km/t dette var på V-buns båt) du kan også prøve en PS 7016/3.
          Men dette kommer ann på båt typen.


          bruker selv en PS 67/17 det funker fint,oktura x470/3 går fint også .Som martin sier er det fordel å ta lit av bladene.Polere bladene er nok en fordel går lettere i vannet ikke minst ser bra ut:razz:
          sigpicØivind Reppen
          http://ombk.org

          Comment


          • #35
            Originally posted by insomnia View Post
            Motoren er en Zenoha 260.
            Hva må gjøres med propellen? Bortsett fra slipes og avbalanseres..
            For det første er du nødt til å fortelle hvilken båt og motor du har eller har tenkt å anskaffe deg.
            Det er ingen som helst vits i å anbefale en propell som er egnet til bensinmotor hvis du kjører nitro.
            Siden du spør om propell som tilsvarer Prather 270 regner jeg med at det er bensin du har, men utdyp litt mer så er det lettere å komme på rett spor.

            Comment


            • #36
              Båten er en Blackjack 55 som jeg skal sette inn en Zenoha 260. Siden jeg ikke har fått båten ennå og er ny i gamet så sliter jeg med å komme med nå særlig mer info
              *Robbe Smaragd, Kyosho Pure-Ten Alpha III, HPI Savage 21 m/Nosram .28, Mini-Z MR01, Yokomo YR4, ett billig Cessna 182 og den gode gamle offshoreskuta Bagutta + en Delta Force jeg ikke har no særlig informasjon om ennå *

              Comment


              • #37
                En Octura x472/2 passer bra på den båten med Zenoah 260 (modda) en venn av meg har prøvd men det er ikke lett å få mye fart ut av det skroget. ps: Bytt ut rorene de vrir seg så de blir stående hver sin vei og bruk bare en servo til styring ikke to ( mulig det var SW 55 som har to)
                Last edited by Martin Holst; 8 December 2007, 23:10.
                Martin Holst (1967)
                www.mhrcboats.piczo.com
                Zigma 62` CMB 35rs .Sprint cat 42` Zenoah 260.

                Comment


                • #38
                  Kjøp deg en 7016/3 - 6717/3 - X470/3 - X670/2 - X472/2.

                  Da har du noe å begynne med, men det er mye annet du kan kjøpe etterhvert dersom du ikke er fornøyd.
                  I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                  sigpic
                  For n'te gang Sofus, trykk F5...

                  Comment


                  • #39
                    Takk takk. Da er det bare å vente på at båten kommer og se om dette er noe som frister til gjentagelse
                    *Robbe Smaragd, Kyosho Pure-Ten Alpha III, HPI Savage 21 m/Nosram .28, Mini-Z MR01, Yokomo YR4, ett billig Cessna 182 og den gode gamle offshoreskuta Bagutta + en Delta Force jeg ikke har no særlig informasjon om ennå *

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by insomnia View Post
                      Takk takk. Da er det bare å vente på at båten kommer og se om dette er noe som frister til gjentagelse

                      Husk at propellene skal slipes skarpe og ballanseres.
                      Hvis man ikke kan dette anbefales det at man bestiller propellene ferdig preppa.
                      Nilsen Racing utfører denne jobben. Sjekk www.nilsenracing.no

                      Comment


                      • #41
                        Hva er superpropellen en skal bruke på DF67/CMB45 direkte drift?
                        MVH

                        Rudi Arnesen

                        Comment


                        • #42
                          Jeg er ingen ekspert, men Octura X450/3 og X452/3 er vel et utgangspunkt...
                          Propshop har vel også noen på diameter rundt 50-55 mm?

                          Andre som har forslag?
                          I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                          sigpic
                          For n'te gang Sofus, trykk F5...

                          Comment


                          • #43
                            X450/3 cup 3,8 og cup 4,0
                            Jørn Markset

                            Lindesnes Modellbåt Klubb

                            Comment


                            • #44
                              Skal ha meg en stålpropell på min lambo cat (28 motor)

                              Hva funker på den a?
                              FG Marder Race

                              Comment


                              • #45
                                Hvor handler dere propellene deres hen?
                                *Robbe Smaragd, Kyosho Pure-Ten Alpha III, HPI Savage 21 m/Nosram .28, Mini-Z MR01, Yokomo YR4, ett billig Cessna 182 og den gode gamle offshoreskuta Bagutta + en Delta Force jeg ikke har no særlig informasjon om ennå *

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X