Announcement

Collapse
No announcement yet.

DEN STORE PROPELLGUIDEN - - HVA FUNKER

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Originally posted by kawakamasu View Post
    Unnskyld, Twister XL da. Kjører selv en Leif R. båt. Tøffeste båtene synes jeg når det er snakk om v-bunn.
    Da har vi samme mening
    Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

    Comment


    • #77
      Prop chart
      I`m BACK!

      Comment


      • #78
        Hva slags propell passer best til en Air Streak 500 GP 2.11ccm
        Kjører foreløpig med en D42xP1,4 og D40xP1,6 har 4 mm axel.
        Tenker da en metall propell siden de er mer robuste. Noen forslag?

        Comment


        • #79
          40mm med samme stigning i metall?
          x serien til octura feks, hvis de har propp for 4mm aksel. Vet ikke.
          Båt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!

          Comment


          • #80
            Jeg har prøvd og finne en mer robust propell som passer til båten min. Men det er veldig vanskelig og finne. Sjekker på octura sin side. Men jeg forstår ikke super stort av alt som står der. Finner ikke ut axel størrelsen på propellene der.
            Jeg er trenger en 40-42mm propell 4 mm axel åpning eller 5mm med 5 til 4 mm låsestykke. 1.4 til 1.6 pitch.
            Vil helst at den skal være i metall eller aliminum. Noen forslag noen ?

            Comment


            • #81
              Klarer du og lage en hylse fra 4mm til 4,76mm?
              Isåfall kan du bruke en ocrura x442 eller x640.
              Båt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!

              Comment


              • #82
                Originally posted by t-nilsen View Post
                Noen forslag noen ?
                Det er enklere enn du tror.
                Hvis du orker løfte av røret og ringe Øyvind Orbit, så fikser han det for deg. Så sender du penger til ham, og så sender han propell til deg.
                Det står vel ca 100 steder her på forumet at Øyvind ordner det meste du trenger til båt, selv om det ikke finnes i andre butikker.
                I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                sigpic
                For n'te gang Sofus, trykk F5...

                Comment


                • #83
                  Originally posted by harald1966 View Post
                  Det er enklere enn du tror.
                  Hvis du orker løfte av røret og ringe Øyvind Orbit, så fikser han det for deg. Så sender du penger til ham, og så sender han propell til deg.
                  Det står vel ca 100 steder her på forumet at Øyvind ordner det meste du trenger til båt, selv om det ikke finnes i andre butikker.
                  Vær litt mere nøye med opplysningene du gir Harald Det er ikke alle her på forumet som vet hvem Øyvind er og han heter ikke Øyvind Orbit, tror ikke du får så mange treff ved å søke på det. Han heter Øyvind Andreassen og driver Orbit Norsk A/S i Moss og han treffes her www.orbitnorsk.no og Øyvind treffer dere helst etter Kl. 17 på hverdager, men er også tilgjengelig i helgene. Ellers er det slik Harald skriver, at denne karen ordner det meste
                  Last edited by jokko; 24 April 2010, 01:14.
                  Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                  Comment


                  • #84
                    Det finnes en søkefunksjon her på forumet, selv om den var lettere å finne FØR denne tullete oppdateringen. Prøv å søke på Øyvind Orbit.
                    Last edited by Haralde66; 24 April 2010, 04:58.
                    I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                    sigpic
                    For n'te gang Sofus, trykk F5...

                    Comment


                    • #85
                      kan noen forklare litt om erfaringene dere har med propeller.?
                      Hvordan fungerer 2,3.4-blader i praksis ?Hva er i hovedsak forskjellen

                      Jeg har inntrykk att båtene er mer kontrollerbar med 3-4 blad når det er mye vind og opplett(bølger)!!?? - Synes 2-blader kommer for raskt med skyv når mann går på gassen etter ett par hopp...med resultat att mann må slakke ennå en gang..kanske bra med 3-4 blad som spinner litt når mann går på med gassen igjend..

                      Fint hvis noen kan dele erfaringer med meg.
                      AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
                      Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro.
                      http://www.arcticrc.no/

                      Comment


                      • #86
                        Dette med propeller er det ikke noen fasit på.
                        Det er vanskelig å gi en forklaring på det du etterspør.
                        Testing av de ukike typene er en god lærdom.
                        Hva er formålet med båten, kjøre alene rundt om kring eller kjøre race ?
                        Testing selv er en god erfaring.
                        Trond Nilsen
                        www.nilsenracing.no
                        www.noddv180.no

                        Comment


                        • #87
                          Hva menes med prosenter på en propell.? Feks.ABC 2716-3 ,50% eller 75%. Hva siktes det til her.??
                          AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
                          Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro.
                          http://www.arcticrc.no/

                          Comment


                          • #88
                            Det er arealet på bladet til propellen.
                            Trond Nilsen
                            www.nilsenracing.no
                            www.noddv180.no

                            Comment


                            • #89
                              Sliping av propell

                              Hei.
                              Er relativ ny med det med båt. Jeg har en Navicraft Adrenaline med 26ccm. Til den kjøpte jeg en Octura 470/3 av Orbit.
                              Har slipet den tynnere og skarpere. Selvfølgelig også balangsert den.
                              Det jeg lurer på er at den spinner mye i starten og drar seg nesten ut på topp.
                              Så jeg ser her forslag på og fjerne tunge slipe arealet etc etc.
                              Så hvor sliper jeg på arealet? regner ikke med at det gjøres over hele bladet.
                              Ja jeg vet det er KINA båt Men håper på hjelp selvom jeg har vært dum hehe
                              Håper noen kan hjelpe evt legge ut bilde av riktig slipet propell etc etc.

                              Comment


                              • #90
                                Hvis den spinner hjelper det ikke å slipe ned arealet. Da vil den sannsynligvis spinne mer.
                                Du kan jo alltids prøve en Propshop 7016/4.
                                I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                                sigpic
                                For n'te gang Sofus, trykk F5...

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X