Announcement

Collapse
No announcement yet.

DEN STORE PROPELLGUIDEN - - HVA FUNKER

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Hvor får mann kjøpt den? Men lurer fortsatt på hvordan sliper man ned tungen og arealet?

    Comment


    • #92
      Om jeg ikke husker helt feil, så sitter det vel en clutch også i båten din? Jeg tror kanskje denne "spinner" mer enn selve propellen din...
      Det er en fin båt du har, men hvis du vil ha den til å gå bedre så snakket vi vel om en bedre motor, samt ta bort clutch`n...
      En 470 skulle i utgangspunktet funke greit på nesten alle båter, selv tilnærmet uslipt, men når turtallet ikke kommer høyere enn det en Kina-motor klarer, så tror jeg det blir å begynne i feil ende hvis du skal kjøpe proppeller for å nå f.eks 20 km/t mer enn det den klarer nå.
      Billigste Zenoah`n får du her, til under $220; http://www.bonzisports.com/ Men legg på $10 for en 257 forgasser. 1,325 nkr + porto og evt. mva hvis den blir stoppet i tollen = 2,060 nkr.
      Og; den motoren kan du bruke i din neste båt også, hvis du skulle finne på å bytte etterhvert.
      Just my .10 cents...

      (Jeg er absolutt ingen guru på dette, så du må seff vurdere dine egne valg selv)
      I`m BACK!

      Comment


      • #93
        Satt og lette i boka mi om innstilling av 254walboro gasser og der på en av sidene sto det hvordan en cuppet propell så ut og hvordan man gjorde dette.Jeg skulle låne bort en propell 7016/3 på nc 1 men fikk til svar at den måtte ha vært borte i noe,tuppene på bladene var jo bøyd.Det skal være sånn og skal vistnok øke pitch og minske cavitasjon.Så vet dere det,men om jeg låner den bort nå tja hvem vet dere påsegkjennere
        Stig Bekkhus 1958

        Comment


        • #94
          Disse propellene har også "vært borti noe" + en som har vært borti noe poleringsmiddel.!




          Click image for larger version

Name:	SAM_1846 [640x480].JPG
Views:	1
Size:	59.0 KB
ID:	780188Click image for larger version

Name:	SAM_1847 [640x480].JPG
Views:	1
Size:	63.3 KB
ID:	780189Click image for larger version

Name:	SAM_1825 [640x480].JPG
Views:	1
Size:	70.6 KB
ID:	780191Click image for larger version

Name:	SAM_1850 [640x480].JPG
Views:	1
Size:	67.6 KB
ID:	780190
          AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
          Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro.
          http://www.arcticrc.no/

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X