Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spørsmål om racing?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Margarus View Post
    hei
    lurer på noe ang båt typer \ klasser på di forsjellige båt racene runt fks på vestlandet ?
    jeg bor i haugesund og hvor er det det blir arrang båt race "jevnlig"

    vurderer å kjøpe meg en hissig out-Rigger båt med 3.5 nitro motor.
    noen flere som kjører lignende ? evt hvem får jeg kjøre i lag med

    I år har det vært arrangert ett løp i Norgescupen i Bergen. De 4 andre løpene har gått på sørlandet og på østlandet.
    Det er flere som kjører modellbåt på vestlandet, men det er kanskje ikke så mange i og rundt Haugesund. (?)
    Sansynligvis blir det arrangert løp igjen i Bergen, og forhåpentligvis også i Sandnes/Stavangerområdet.
    Last edited by Øyvind!; 10 December 2007, 20:24.

    Comment


    • #17
      jepp lite med det i haugesund. mange fine ferskvann å kjøre på da..
      Marius Leirdal 20 år fra haugesund,kyosho fw05t plus,,kyosho Inferno 7.5sport.,,Kyosho mr15i miniZ

      Comment


      • #18
        Originally posted by Margarus View Post
        jepp lite med det i haugesund. mange fine ferskvann å kjøre på da..

        Det er bare å dra i gang, så følger det sikkert flere med etterhvert.

        Comment


        • #19
          Hvis du starter en tråd her på forumet og spør om det er noen modellbåt-eiere i Nord-Rogaland så tror jeg nok du får noen svar. Jeg mener å ha sett noen her på forumet fra tid til annen.

          Hvis du får respons så må du prøve å starte en klubb med eget kjørevann og hentebåt.
          Hvis først noen drar igang så kommer det fort nye medlemmer etterhvert.
          I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
          sigpic
          For n'te gang Sofus, trykk F5...

          Comment


          • #20
            Spørsmål om Spektra-frekvenser og løpskjøring

            Har fått et spørsmål fra en medlem i ØMBK ang. dette med Spektra-modul på 3PK og racing.
            Når han etterhvert melder seg på race; kan han bruke dette Spektra- (ikke Spektrum!) systemet? Og på påmeldingen; kan han bare sette opp 3 valgfrie forskjellige frekvenser og stille inn modulen etter det han får beskjed om på racet?

            Til orientering; Spektra er en tidligere utgave av Spektrum, der en vrir små hjul på mottager og sendermodul for å sette frekvensen/kanalnummer.

            Takknemlig for svar.
            I`m BACK!

            Comment


            • #21
              Han maa melde seg paa med 3 godkjente frekvenser (Norge) til NC loep.
              Han maa sjekke at disse ikke crasher med reserverte frekvenser naar vi snart publiserer listen med reserverte frekvenser 2008.
              Han vil faa tildelt i normalt fall en av disse frekvensene av loepsledelsen. Saa faar han vri paa hjulene sine...


              ...
              Stein Tumert N-217
              Tamiya TRF 419, Much More, Sanwa M12, Protoform, PanaRacer
              CMDi Eagle SGX, Delta Force, CMB, Futaba, Octura

              Comment


              • #22
                Originally posted by Margarus View Post
                jepp lite med det i haugesund. mange fine ferskvann å kjøre på da..

                hei du.. kjøpt meg båt eg og nuh.. kan ve me og kjøre om du kjøpe deg båt men det er litt problem rundt her.. blir jo anmeldt berre en slepp en fis på feil plass...men trur det er litt aktivitet i sveio
                Willy Offerdahl tilflytta Karmøybu 79mod
                tamiya tnx 3.0 ,tamiya tt01d,tamiya king hauler me flatbed tralle.kyosho tf-5,kyosho mini monster,kyosho pitts.kyosho calmato sport+++

                Comment


                • #23
                  Originally posted by willyandre View Post
                  hei du.. kjøpt meg båt eg og nuh.. kan ve me og kjøre om du kjøpe deg båt men det er litt problem rundt her.. blir jo anmeldt berre en slepp en fis på feil plass...men trur det er litt aktivitet i sveio
                  Heisann

                  Dere får ta turen opp til Bømlo er en gjeng mer eller mindre aktive her oppe som kjører båter .Fint kjørevann m hentebåt brygger osv .Kansje litt langt å kjøre men det er gøy når vi samles.Har lagt ut bøyer og driver litt trening og veksle erfaringer .Problemet her på vestlandet er det ustabile veret er for det meste pissregn!!!F#€%€#""##Ja om ikke det så inn i h........ med vind !
                  Vidar Skålevik 73

                  Comment


                  • #24
                    Så gale e da vel ikkje
                    Me har hatt noen fine dager ved vannet i det siste, sjøl om siste turen var berre elendighet. Både vær og redskap sviktet..
                    Kor i Sveio er det aktivitet?
                    Last edited by Nogood; 26 May 2009, 19:36. Reason: skrive leif
                    Harold Jessie Eidet`76
                    Rico Offshore, SS66, FE Rico, Insane Cat Gen3, Spike

                    Comment


                    • #25
                      Og spørsmålet om racing var...??? Jeg er neppe den rette til å be folk om å holde seg til trådene, men siden denne liksom er merket som "viktig" av mod en gang, for at folk som er litt ferske kan stille spørsmål om racing, så er det kanskje greit å heller legge chatten til "pratesyk"-tråden.
                      Just my .10 cents
                      I`m BACK!

                      Comment


                      • #26
                        Fersking stusser litt på klasseinndelingene. I offshore kl 0-35cc der trimming er tillatt; Hva med de som kjører 26cc, er ikke det rått parti mot de som kjører 35cc? Hvis jeg skal prøve dette, så ville vel det blitt en zen 26 pum eller hva det hete, pga pris. Nå er ikke jeg så veldig interessert i race, men det er jo gøy med kniving når man kjører for gøy. Og alene har jeg ikke tenkt å kjøre. Blir aaalt for kjedelig.
                        Hvis man trimmer en 26, får man noe fart ut av det?

                        Og i elektro-klassen, er det ikke noe klasser der?

                        Hilsen fersking uten båt.
                        Slash 4x4 Platinum, 3S lipo.
                        Multiplex FunCub 3s

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Torsen View Post
                          Fersking stusser litt på klasseinndelingene. I offshore kl 0-35cc der trimming er tillatt; Hva med de som kjører 26cc, er ikke det rått parti mot de som kjører 35cc? Hvis jeg skal prøve dette, så ville vel det blitt en zen 26 pum eller hva det hete, pga pris. Nå er ikke jeg så veldig interessert i race, men det er jo gøy med kniving når man kjører for gøy. Og alene har jeg ikke tenkt å kjøre. Blir aaalt for kjedelig.
                          Hvis man trimmer en 26, får man noe fart ut av det?

                          Og i elektro-klassen, er det ikke noe klasser der?

                          Hilsen fersking uten båt.
                          Klassen heter O-35 som står for Offshore 35ccm, dvs. motorer inntil 35ccm. Klasse O-27 (tidligere O-26 Zenoah) er Offshorebåter inntil 27ccm.
                          Fra og med 2011 vil det høyst sannsynlig (med bakgrunn i NAVIGA`s regelverk og godkjenning av O-27 som internasjonal klasse) ikke bli tillatt med f.eks Zenoah på 25,4ccm i O-35.
                          Tidligere har flere deltatt i O-35 med en O-26 Zenaoh-båt, uten å ha gjort skam på seg med dette. Hastigheten på de to klassene er ganske lik, og det er også antall runder oppnådd i heatracing. En O-35-båt er ofte en del større og tyngre og tåler mer enn en O-26 Zenoah/O-27.

                          Trimmet Zenaoh kan du få til å gå orn`tli fælt. Du vil nok bli imponert over en standard Zenoah også når denne er riktig innstilt og med riktig tunedpipe.
                          Typisk toppfart på en "Zenoah-båt" rigget for race er 80-90 km/t, men du kan få enda mer ut ved å sette den opp "løsere".

                          Og "ikke så interesert i racing" har vi hørt før, ja. Men det er før du har prøvd det.
                          I`m BACK!

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Torsen View Post
                            Fersking stusser litt på klasseinndelingene. I offshore kl 0-35cc der trimming er tillatt; Hva med de som kjører 26cc, er ikke det rått parti mot de som kjører 35cc? Hvis jeg skal prøve dette, så ville vel det blitt en zen 26 pum eller hva det hete, pga pris. Nå er ikke jeg så veldig interessert i race, men det er jo gøy med kniving når man kjører for gøy. Og alene har jeg ikke tenkt å kjøre. Blir aaalt for kjedelig.
                            Hvis man trimmer en 26, får man noe fart ut av det?

                            Og i elektro-klassen, er det ikke noe klasser der?

                            Hilsen fersking uten båt.
                            Hei !
                            Du er velkommen i miljøet. er sikker på at du kommer til å like dette , veldig bra miljø og utrolig morsomt å kjøre race , skikkelig kick .-)
                            Sendte deg en Pm med div info !
                            2 fast 4 U - kanskje.....

                            Comment


                            • #29
                              Hvorfor klarer jeg ikke finne noe i reglementet vedr motor, kun cc? Klarer ikke finne noe om tuning etc her http://www.nmsbf.org

                              Comment


                              • #30
                                Reguleringen av motor i racing går kun på ccm og drivstoff. Fri trimming og bruk av hvilken motor du vil.
                                I`m BACK!

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X