Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøling til zenoah 260 PUM

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjøling til zenoah 260 PUM

    Hei!

    Nå begynner det å dra seg til med båtprosjektet mitt. Og det er mer eller mindre bare elektronikken som mangler før første prøvetur.

    Båten min er av ukjent merke(V-bunn), men den er ca 1,5 meter lang etter at jeg har forlenget den litt. Det står en Zenoah 260 PUM u/clutch i den med en 270 Prather propell.

    Nå har jeg begynt å montere kjøleslanger, og er litt usikker på om det holder med en 3mm kjøleslange fra vannet, som deles i to (en går inn på toppen og en går inn på eksosmanifold). Disse går sammen til en slange og ut i friluft. Det er ikke montert vannpumpe.
    Er litt skeptisk på om det blir nok, eller om jeg skulle hatt en slange til toppen og en til manifold(to slanger fra vannet)

    Noen som har peiling?
    Snaaaaart ferdig med bygginga
    Men så kommer skruinga....

  • #2
    Antar at du snakker om 3mm innvending diameter. Det skal holde det, men jeg ville ikke splittet kjøleslangen. Kjør slangen inn på toppen, så inn på eksosflensen og ut. Pass på at du har ett vannintak som forsyner deg kontinuerlig med vann. Selv bruker jeg 4mm slange (uten at det betyr så mye) med vanninntak via roret.
    Eirik Engevik (1972)
    www.etracingteam.com | www.srcbk.org

    Comment


    • #3
      Kjempeflott! Nå ble jeg klokere
      3 mm innvendig på slangen ja....
      Må vel bare legge om slangene slik du sa, så får jeg sjekke tempen på motorn ved første prøvetur

      Takk for svar
      Snaaaaart ferdig med bygginga
      Men så kommer skruinga....

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X