Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sim-ringer til en 26cc bensinmotor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sim-ringer til en 26cc bensinmotor

    Etter å ha kjøpt katta i sekken og forrige eier sier bare "lykke til", sitter jeg nå med en bensinbåt, med en bensinmotor med ødelagte sim-ringer. Er på vei til å få ekstern hjelp i saken, men prøver samtidig å se om saken kan løses lettere.

    Siden dette er en kinabåt, har jeg ikke klart å finne ut av hva slags motor det er, eller hvor man finner deler. Alt jeg vet er at det er en 26ccm bensinmotor. For å slippe å riste pengetreet for feriepenger, er det noen som vet hvor man kan finne sim-ringer til slike motorer? Er det mulig å få laget? Bestilt?

    Er åpen for forslag og råd.... før jeg eventuelt må bestille en ny motor. Dersom en av dere har en eldre motor dere ikke bruker og vurderer å selge den, ta gjerne kontakt også. Ønsker å få den på vannet før badesesongen er over.

    Siden jeg ikke vil reklamere for butikken, kan du finne en selger ved google:
    26cc 2 Strokes Gas Engine Racing Boat + Water Cooling System and Free RC - 50.4" Long


    Hilsen
    Fredrik
    Attached Files

  • #2
    Hei på du.

    Det var synd at du har så mye problemer med din nye båt. Det der kalles vel ikke simmerringer, men stempelringer.

    Jeg har noen liggende, kan du sende meg diameter på stempel der de skal sitte, så kan jeg sjekke om jeg har noe liggende til deg.

    Jeg ser forresten ut ifra bildene at en ny motor hadde vært på sin plass... Er det rust jeg ser på veivakslingen??
    Hobby-hobbymekker
    Kyosho SuperTen, Aquacraft Rio 51 med Zen Power, Falcon 41" med Zen Power og AQ Supervee 27 BL

    Comment


    • #3
      har et ubrukt stempel m stempelringer du kan få av meg viss det er 26cc og den veiven så ikkje bra ut
      Last edited by bolly63; 3 August 2009, 19:17.
      sigpic

      Comment


      • #4
        For det første; det som er ødelagt/knekt på din motor er ingen simring. Det er stempelringen.
        Om stemplet er 34mm (om jeg husker rett), så er det mulig at stempelringer til Zenoah 260 passer (ingen garanti fra meg på dette, assa). Sjekk annonsøren øverst til høyre på siden her.
        Når stempelringen ser slik ut, hvordan ser da sylinderen ut? Ripete??? Isåfall er det nesten bortkastet å bare kjøpe nye stempelringer. Da bør du nok heller koste på deg noe bedre av motor, dessverre.
        Men ikke kjøp noe "over-heftig"! Den skuta tåler ikke allverden.
        Pent brukte Kina-motorer får du her i landet for 500-1000.
        Last edited by JohnnyStingray; 3 August 2009, 19:34.
        I`m BACK!

        Comment


        • #5
          Takk for kommentarer og tilbud!

          Dette er uten tvil et raskt forum. Imponerende og hyggelig. Med alle deres kommentarer, takker jeg ja til nye STEMPEL med STEMPELRINGER fra deg Bolly. Dette høres ut som den beste løsningen å prøve først.

          Får ta ut veiven og se hvor mye rust det var på den dersom alt passer. Dette kan bli en hyggelig slutt på et dårlig kjøp. Ville prøve noe større enn min Aquacraft Miss Vegas, men dette var et steg for mye... muligens, for litt for lite penger.

          Hvordan kan jeg betale for frakt Bolly?Kontakter deg via PM

          Comment


          • #6
            [QUOTE=Thunder Racing;336567]Dette er uten tvil et raskt forum. Imponerende og hyggelig. Med alle deres kommentarer, takker jeg ja til nye STEMPEL med STEMPELRINGER fra deg Bolly. Dette høres ut som den beste løsningen å prøve først.

            Får ta ut veiven og se hvor mye rust det var på den dersom alt passer. Dette kan bli en hyggelig slutt på et dårlig kjøp. Ville prøve noe større enn min Aquacraft Miss Vegas, men dette var et steg for mye... muligens, for litt for lite penger.


            Tror du må få tettet radioboksen din også.Gummibelger til ror og gass,pluss feks toppen av en flaske med skrukork over av/på bryteren.
            Stig Bekkhus 1958

            Comment


            • #7
              Fra simring problem til vannavkjølings-problem

              Hei

              Stempel passet og motor startet. Men sliter nå med neste problem. Denne båten blir ikke lett.
              I stedet for å skrive en epost til deg og et innlegg i forumet, tar jeg det samme til begge. Nå trengs råd. SNakkes, Fredrik

              Generell oppdatering
              Fikk skrudd litt i går. Stempel fra Bolly63 passet, men uheldigvis knakk en stempelring. Dermed satte jeg den inn med en. Alt så bra ut. Tung å starte. FIkk kjørt en 1/2 tank etter mye draing, så begynte vannavkjølingen på toppen av blokken å lekke. Vann rant ned på dynamo så da var det nesten umulig å starte den igjen. Tilslutt ville den ikke starte.

              Motor:

              Motoren gikk betraktlig bedre. Kunne høre at den nå hadde det lille ekstra som skal til for å få den i plan og litt til. Men motoren var vanskelig å starte. Den trives nå på betraktlig høyere turtall enn før, men motoren er enda ikke kjørt inn. 1/2 tank (med 4% olje ) med nytt stempel er bare begynnelsen.

              Dagens situasjon
              Har dermed nå en båt som er vanskelig å starte. Tennplugg gnistrer, men sår i skulder.
              Kjøleanlegget lekker! Prøvde å skru av kjøleanlegget av, men den går bare rundt og rundt. Virker som om den er kun limt på toppen til motoren.

              Dagens spørsmål:
              1. Hvordan får man av kjøleanlegget? dra kraft? makt? Skrudde så klart ut festene til slangene og tennpluggen
              2. Er lim eller silikon alt som skal til for å få den tett? Eller må den byttes? Kan kobberrør rundt topp brukes dersom nytt anlegg ikke finnes?
              3. Kan en stempelring være nok til å gjøre det vanskelig å starte motoren pga for liten kompresjon, relativt sett? Eller er det for lite bensin siden den starter lettere med startgass via tennplugg åpning.

              Bilder av vannavkjøling og forgasser kommer søndag! B
              Last edited by Thunder Racing; 8 August 2009, 09:54.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Thunder Racing View Post
                Hei

                Stempel passet og motor startet. Men sliter nå med neste problem. Denne båten blir ikke lett.
                I stedet for å skrive en epost til deg og et innlegg i forumet, tar jeg det samme til begge. Nå trengs råd. SNakkes, Fredrik

                Generell oppdatering
                Fikk skrudd litt i går. Stempel fra Bolly63 passet, men uheldigvis knakk en stempelring. Dermed satte jeg den inn med en. Alt så bra ut. Tung å starte. FIkk kjørt en 1/2 tank etter mye draing, så begynte vannavkjølingen på toppen av blokken å lekke. Vann rant ned på dynamo så da var det nesten umulig å starte den igjen. Tilslutt ville den ikke starte.

                Motor:
                Motoren gikk betraktlig bedre. Kunne høre at den nå hadde det lille ekstra som skal til for å få den i plan og litt til. Men motoren var vanskelig å starte. Den trives nå på betraktlig høyere turtall enn før, men motoren er enda ikke kjørt inn. 1/2 tank (med 4% olje ) med nytt stempel er bare begynnelsen.

                Dagens situasjon
                Har dermed nå en båt som er vanskelig å starte. Tennplugg gnistrer, men sår i skulder.
                Kjøleanlegget lekker! Prøvde å skru av kjøleanlegget av, men den går bare rundt og rundt. Virker som om den er kun limt på toppen til motoren.

                Dagens spørsmål:
                1. Hvordan får man av kjøleanlegget? dra kraft? makt? Skrudde så klart ut festene til slangene og tennpluggen
                2. Er lim eller silikon alt som skal til for å få den tett? Eller må den byttes? Kan kobberrør rundt topp brukes dersom nytt anlegg ikke finnes?
                3. Kan en stempelring være nok til å gjøre det vanskelig å starte motoren pga for liten kompresjon, relativt sett? Eller er det for lite bensin siden den starter lettere med startgass via tennplugg åpning.

                Bilder av vannavkjøling og forgasser kommer søndag! B
                hei ta å kontroler om innsuget er i orden ,det siter støpt inn noen mesing foringer som drar seg ut og da teter ikke insuget å da suger den falsk luft

                Comment


                • #9
                  Få slutt på lidelsene:
                  http://rc-racing.no/index.php?target...oduct_id=32246 (trykk "Legg til i handlekurv")


                  Kan også handles direkte fra statene. Koster noe mindre, men sansynligvis er leveringstiden litt lengre.
                  The worlds largest selection of high performance engines, parts, and upgrades for your 1/4 and 1/5th scale RC car, RC boat, or RC helicopter



                  Orbit kan sikkert også hjelpe deg ut av elendigheta.

                  Comment


                  • #10
                    for å svare på dine spørsmål Hvordan får man av kjøleanlegget? dra kraft? makt? JA. Sår i skulder på tennplugg har du skjekket at stempel ikkje treffer tennplugg. viss du må ta i en del for å dra ut snora så er kompresjonen bra.Det er o ringer i kjøletoppen disse er sikkert dårlige.det med at den er tung å starte kan vera tennplugg-falsk luft- feil gasser innstilling- kompresjonen -vann i motor osv og startgass er fyyy
                    [/QUOTE]
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Bilder av kjøleanlegg

                      bilde av kjøleanlegget
                      Attached Files

                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X