Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kinabåt nitro ombygging: 26cc til o.s max 81

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kinabåt nitro ombygging: 26cc til o.s max 81

    Et av mine "billig" prosjekt....

    Etter 2 andre tråder om motorhavari og hvilket type skrog en OS 81 motor kan passe i, har jeg etter anbefalinger fra forumet byttet en ødelagt 26cc kinamotor ( i en kinabåt) til en OS max 81.


    Ville gi skroget en siste sjangse, før det blir til skrot om dette ikke gir noe glede.
    Attached Files
    Last edited by Thunder Racing; 5 April 2010, 19:11.

  • #2
    kapping og pussing av skrog

    Kappet av en tykk spoiler som ikke kunne justeres, og slipte ned skroget i dag.

    Fjernet også et støttestag foran, da denne var i laveste laget i forhold til vannflaten. En potensiell ubåt effekt muligens.
    Attached Files

    Comment


    • #3
      grunning og maling.

      Grunnet og malte skroget. Fornøyd med grunningen, men ikke med gullfargen. Så skal sove på denne.
      Samtidig er ikke båten verdt så mye før jeg får prøvd den, så ikke verdt å legge for mye tid i denne.
      Har også lært at stor båt = mer tid og mer plass. IKke like lett alltid.
      Attached Files

      Comment


      • #4
        bytte fra bensin til nitro motor i en 45" hydroplane

        Motor bytte. Fra 26cc til Os max 81 (bensin til nitro). Dersom du har noen formening om hvordan dette vil gå, vennligst si ifra. Spent, og har ikke funnet noen artikler om dette på nettet.

        Motorfeste og eksos
        Bøyde det nye motorfeste ut av aluminium kjøpt på Bauhaus. Men hvor får jeg kjøpt eksosovergang (mellom motor til eksospotte)?

        Har sett at tilsvarende båt (med bensin) ligger til salg på nettet.

        Hadde jeg vist hva jeg vet i dag, hadde jeg ikke kjøpt den jeg har i dag.

        Her er video av den fra youtube (med bensin):
        Attached Files

        Comment


        • #5
          Slik jeg ser det thunder så er det egentlig ganske enkelt. Du har jo en liten tapp ekstra fra motoren. Så overgang kan da være så enkel som en silikon slange med slange strammer på hver side av endene. For å ikke koste på så mye penger er det en enkel løsning??

          Comment


          • #6
            Orbit har sikkert flange. Samme gjelder Nilsen Racing, og Fokus Racing.

            En kjapp telefon og du har det du trenger i posten i løpet av få dager.
            Jeg har ingen tro på at du klarer å få en silikonslange og slangeklemmer tett.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Øyvind! View Post
              Jeg har ingen tro på at du klarer å få en silikonslange og slangeklemmer tett.
              Joda, detta holder tett. har detta på en Hpi Baja bil jeg har. og har ikke hatt noe problemer med lekkasjer.
              Mvh Marius S. Markussen Mob 95928863

              HPI Baja 5T, Arrow Shark Fighter 57" & Flying Dragon 52", Kyosho Cat 1

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X