Announcement

Collapse
No announcement yet.

totalt nybegynner trenger hjelp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • totalt nybegynner trenger hjelp

    Hei alle sammen.

    jeg har veldig lyst å kjøpe meg en RC båt, lurte på om dere har noe tips om hva slaks båt jeg burde kjøpe og eventuelt hvor å få kjøpt.
    jeg vil ikke ha elektrisk kun fuel kanskje 26cc katamaran ?
    og ikke alt for stiv pris

  • #2
    Originally posted by severman View Post
    Hei alle sammen.

    jeg har veldig lyst å kjøpe meg en RC båt, lurte på om dere har noe tips om hva slaks båt jeg burde kjøpe og eventuelt hvor å få kjøpt.
    jeg vil ikke ha elektrisk kun fuel kanskje 26cc katamaran ?
    og ikke alt for stiv pris
    Kontakt noen i Buskerud RC Baat Klubb. De hjelper deg videre. Se klubblinker under www.nmsbf.org eller http://www.brcbk.org/


    ...
    Stein Tumert N-217
    Tamiya TRF 419, Much More, Sanwa M12, Protoform, PanaRacer
    CMDi Eagle SGX, Delta Force, CMB, Futaba, Octura

    Comment


    • #3
      Skal ikke prakke på deg noe som helst, men hvis du er interessert har jeg noen brukte (løpskjørte) bensinbåter (catt'er også) med Zenoah motorer til salgs fra 7-8000 kr og oppover. Disse båtene er det lett å få tak i deler til.

      Mange nybegynnere kjøper "Kinabåter" som har flotte farger og er blanke i lakken, men skroget er så løvtynt at det sprekker lett pluss at motoren bråker fælt, flytter seg saaakte og går lett i stykker.

      Uansett hva du kjøper, kjøp noe som tåler en støyt og går fort. (Altså, ikke "Kinabåter")

      Støtter forslaget til Stein, ta kontakt med Buskerud-klubben.
      I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
      sigpic
      For n'te gang Sofus, trykk F5...

      Comment


      • #4
        Eller ta en tur på NC2 på Vatnebu/Tvedestrand denne helga, og se litt "hva som gjelder". Mange gode tips å få der. Se www.smbk.org for veiforklaring. Der treffer du også Buskerud-folka.
        I`m BACK!

        Comment


        • #5


          Lettere å finne programmet med veibeskrivelse her.
          N-736. Medlem i ØMBK. Østfold Modellbåtklubb. www.ombk.org http://www.youtube.com/user/Are604
          MHZ. 1 stk. NO MERCY, 1 stk. RICO, 2 stk. DELTAFORS. Når det skal gå fort i bølger.

          Comment


          • #6
            Jeg må få lov til å nevne at den ene katta som Harald skal selge er et kupp ! Han har en helt strøken Avenger 44 pro katte med en heftig Zenoah motor som han vurderer å selge for 7-8000 kroner. Disse båtene er fantastisk fine og lette kjøre i forhold til mange andre katter, og går utrolig bra. Jeg har sett båten både på brygga og på vannet og kan trygt anbefale kjøp av denne. Jeg solgte en tilsvarende båt for to år siden for 13000 kroner, riktignok med en helt ny propell, men den båten hadde fått mye juling av tidligere eier og hans konkurenter !
            Hadde det ikke vært for at jeg har så mange båter fra før, så hadde jeg kjøpt denne fra Harald, tvert ! Av ca. 25 båter jeg har solgt de siste 4 år, så er Avenger 44 pro katta den eneste jeg angrer på at jeg har solgt !

            Ta deg gjerne en tur til Tvedestrand til helgen, der vil du se å lære mye på en dag, eller to !
            Last edited by jokko; 7 June 2011, 12:49.
            Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

            Comment


            • #8
              Hei jeg henger meg på som fersking her.
              Jeg har kjøpt meg en Dragoon med Zenoa 26ccm motor.
              Propellakselen er løs, hvordan festes denne?
              Hilsen Morten

              Comment


              • #9
                Hei. Jeg har en veldig bra nitrobåt til salgs. Den ligger på bruktmarkede her på radiostyrt.no
                Det er bare å sende mail eller ringe vist du lurer på noe. Prisen kan diskuteres

                Comment


                • #10
                  Originally posted by Mortenk View Post
                  Hei jeg henger meg på som fersking her.
                  Jeg har kjøpt meg en Dragoon med Zenoa 26ccm motor.
                  Propellakselen er løs, hvordan festes denne?
                  Hilsen Morten
                  Det ser ut til at Andreas ikke har fått med seg det du spør om, da du har båt, men lurer på hvordan du skal feste akselen. Disse kan festes på forskjellige måter, så jeg mener det er fint hvis du får tatt noen bilder oppi båten din slik at vi får se hva som er der fra før, da blir det mye enklere å gi deg et mere riktig svar.
                  Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                  Comment


                  • #11
                    Hehe. Det har du helt rett i Jokko. Ble litt ivrig og trodde det var en ny tråd, flaut (burde ha sett på datoen),men det er en bra båt

                    Comment


                    • #12
                      Originally posted by A.N View Post
                      Hehe. Det har du helt rett i Jokko. Ble litt ivrig og trodde det var en ny tråd, flaut (burde ha sett på datoen),men det er en bra båt
                      Ja, det er lov å bruke alle salgstriks i et tregt marked, kunne tenkt meg båten din selv jeg, men jeg har så mange fra før
                      Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X